Toyota GT86 2017. Co się zmieniło?

(ip)
Toyota GT86W GT86 na 2017 rok wprowadzono kilka istotnych zmian. Auto zyskało także nowocześniejszą stylistykę, jeszcze lepszą jakość i bogatsze wyposażenie.Fot. Toyota
Toyota GT86W GT86 na 2017 rok wprowadzono kilka istotnych zmian. Auto zyskało także nowocześniejszą stylistykę, jeszcze lepszą jakość i bogatsze wyposażenie.Fot. Toyota
Udostępnij:
W GT86 na 2017 rok wprowadzono kilka istotnych zmian. Auto zyskało także nowocześniejszą stylistykę, jeszcze lepszą jakość i bogatsze wyposażenie.
Toyota GT86W GT86 na 2017 rok wprowadzono kilka istotnych zmian. Auto zyskało także nowocześniejszą stylistykę, jeszcze lepszą jakość i bogatsze wyposażenie.Fot.
Toyota GT86

W GT86 na 2017 rok wprowadzono kilka istotnych zmian. Auto zyskało także nowocześniejszą stylistykę, jeszcze lepszą jakość i bogatsze wyposażenie.

Fot. Toyota

Toyota GT86 to lekkie, dynamiczne coupé z silnikiem umieszczonym z przodu i tylnym napędem. Jego twórcy inspirowali się bogatymi tradycjami Toyoty w dziedzinie konstrukcji samochodów sportowych.

Większa dynamika – lepsza sterowność, stabilność i komfort jazdy

Główny projektant, Tetsuya Tada, za swój cel przyjął dalszą poprawę parametrów, dzięki którym GT86 cieszy się tak dobrą opinią. „Zmodyfikowaliśmy wszystko, co się dało” – stwierdził. Jego zespół intensywnie korzystał z opinii zgromadzonych w trakcie udziału Toyoty GT86 w wyścigach samochodowych, m.in. w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring.

Celem prowadzonych prac było uzyskanie większej stabilności, poprawa szybkości reakcji i lepszy komfort jazdy dzięki usztywnieniu nadwozia, wprowadzeniu zmodyfikowanych elementów zawieszenia i optymalizacji własności aerodynamicznych. W tylnej części nadwozia wzrost sztywności uzyskano poprzez dodatkowe zgrzewanie punktowe przy słupkach oraz zwiększenie grubości niektórych elementów tylnego panelu i wsporników.

Toyota GT86W GT86 na 2017 rok wprowadzono kilka istotnych zmian. Auto zyskało także nowocześniejszą stylistykę, jeszcze lepszą jakość i bogatsze wyposażenie.Fot.
Toyota GT86

W GT86 na 2017 rok wprowadzono kilka istotnych zmian. Auto zyskało także nowocześniejszą stylistykę, jeszcze lepszą jakość i bogatsze wyposażenie.

Fot. Toyota

Poprawę stabilności i komfortu jazdy udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu nowych sprężyn zawieszenia i odpowiednio dostrojonych amortyzatorów marki Showa. Klienci, którzy preferują bardziej sportową jazdę, będą mogli skorzystać z opcji zainstalowania amortyzatorów Sachs (pakiet Sport).

Zmiany aerodynamiki obejmują niższy przód pojazdu, modyfikacje przedniego i tylnego zderzaka oraz dodanie z przodu i po bokach karoserii opływowych elementów w celu zoptymalizowania przepływu powietrza.

Auto napędza kompaktowy, umieszczony z przodu pojazdu silnik wolnossący 2.0 o mocy 200 KM typu bokser z przeciwsobnym układem cylindrów w płaszczyźnie poziomej. 6-biegowa przekładnia manualna lub automatyczna skrzynia biegów ECT przenosi napęd na tylną oś.

Stylistyka nadwozia – dynamiczna sylwetka i lepsza aerodynamika

Zmiany w stylistyce nadwozia GT86 pozwoliły poprawić parametry aerodynamiczne pojazdu. Sportowe coupé wygląda jeszcze nowocześniej i bardziej wyróżnia się na drodze. Przeprojektowanie przedniej części auta objęło szerszy, nisko osadzony grill i wyraźnie zaznaczoną dolną listwę przedniego zderzaka ze zintegrowanymi elementami opływowymi. Zmodernizowany przód pojazdu podkreśla jego nisko zawieszoną sylwetkę i zapowiada dynamiczną jazdę.

Auto otrzymało także nowy profil aerodynamiczny na przodzie nadwozia i nowe osłony świateł przeciwmgielnych: trzy poprzeczne pasy mają opływowy kształt i znakomicie pasują do całości. Zmodyfikowano także reflektory – w stylistyce podkreślono linie poziome, a ponadto zastosowano nowe lampy typu bi-LED (światła mijania i drogowe). Kierunkowskazy stanowią teraz rzędy pojedynczych diod LED pod ukośnymi liniami białych diod tworzących światła do jazdy dziennej.

Ozdobne elementy na szczycie przednich błotników również wyposażono w aerodynamiczne profile. W przypadku modelu 2017 dostępne są nowe, 17-calowe obręcze kół z cienkimi szprychami wykonane z lekkich stopów, w kolorze ciemnoszarym, o polerowanej powierzchni.

Z tyłu pojazdu wprowadzono analogiczne zmiany, które podkreślają nisko zawieszone nadwozie i mocny wygląd. Szerszy i ciemniejszy dyfuzor tworzy wyraźny trapez, który znajduje się na tyle nisko, że zasłania tłumik. Dodatkowo poprawiono aerodynamikę tylnego spojlera i zmodyfikowano tylne reflektory LED, w których wyraźniej podkreślono linie poziome i zastosowano światłowody zwiększające widoczność auta. W nowych kierunkowskazach również wykorzystano technologię LED.

[page_break]

Wyższa jakość wnętrza

Nowe elementy wyposażenia i sposób wykończenia wnętrza jednoznacznie akcentują charakter GT86, samochodu przeznaczonego dla prawdziwych miłośników jazdy. Świadczy o tym wygląd poszczególnych elementów oraz materiały, z jakich je wykonano.

Nowa trójramienna kierownica o średnicy 362 mm jest najmniejszą kierownicą, jaką do tej pory zamontowano w produkcyjnym modelu Toyoty. Zaprojektowano ją w taki sposób, by zagwarantować kierowcy możliwie najwygodniejszy chwyt i przyjemność z prowadzenia. Pośrodku znajduje się posrebrzane logo modelu 86, a w wykończeniu powierzchni zastosowano efekt skrawanego metalu. Na kierownicy znajdują się dodatkowe kontrolki do sterowania nowym systemem audio i wielofunkcyjnym wyświetlaczem TFT o przekątnej 4,2 cala.

Toyota GT86W GT86 na 2017 rok wprowadzono kilka istotnych zmian. Auto zyskało także nowocześniejszą stylistykę, jeszcze lepszą jakość i bogatsze wyposażenie.Fot.
Toyota GT86

W GT86 na 2017 rok wprowadzono kilka istotnych zmian. Auto zyskało także nowocześniejszą stylistykę, jeszcze lepszą jakość i bogatsze wyposażenie.

Fot. Toyota

Wyświetlacz TFT znajduje się na zmodyfikowanej tablicy rozdzielczej z trzema zegarami. Na ekranie można sprawdzić informacje o zużyciu paliwa i przejechanej trasie, a także dane związane ze sportową jazdą, np. monitor przeciążenia, wykresy mocy i momentu obrotowego oraz stoper. Obrotomierz zmodyfikowano w taki sposób, że wartość 7000 obr./min, przy której auto osiąga największą moc, znajduje się na górze wskaźnika.

GT86 jest samochodem dla prawdziwych miłośników ostrej jazdy – świadczy o tym choćby nowy, przełączany tryb TRACK, w którym można określić stopień elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy i przyczepności; dostępna jest także opcja całkowitego wyłączenia kontroli.

Czarna deska rozdzielcza o jednolitej fakturze ogranicza powstawanie odblasków i odbić. Na konsoli centralnej pojawiły się elementy wykończone materiałem o wzorze włókna węglowego. Osłona tablicy wskaźników może być pokryta skórą, co stanowi uzupełnienie nowych wariantów tapicerki: połączenia czarnej skóry i perforowanej alcantary lub połączenia czerni z czerwoną skórą. Tapicerka materiałowa została również przeprojektowana i zapewnia kierowcy i pasażerowi wygodniejszą jazdę.

Na konsoli centralnej znajduje się nowy wyświetlacz o przekątnej 6,1 cala obsługujący system audio. Zaktualizowana nawigacja Toyota Touch 2 with Go ma bardziej intuicyjny interfejs użytkownika, oferuje 3-letnią aktualizację map i dostęp do usług internetowych, w tym bieżących informacji o natężeniu ruchu oraz wyszukiwarki Google i serwisu Twitter.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie