Toyota GR Yaris. Nowa pula aut trafi na polski rynek. Znamy szczegóły

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Dzięki staraniom polskiego oddziału Toyoty GR Yaris powraca na nasz rynek za sprawą limitowanej puli 100 egzemplarzy. Salony marki rozpoczynają przyjmowanie zamówień 23 listopada 2022 roku.
Dzięki staraniom polskiego oddziału Toyoty GR Yaris powraca na nasz rynek za sprawą limitowanej puli 100 egzemplarzy. Salony marki rozpoczynają przyjmowanie zamówień 23 listopada 2022 roku. Toyota GR Yaris
61-konny hot hatch z napędem na cztery koła GR-FOUR został zaprojektowany od podstaw jako samochód do rywalizacji w motorsporcie. Teraz polscy kierowcy i kolekcjonerzy mają okazję, by zamówić egzemplarz z rocznika 2023 i dołączyć do wąskiego grona posiadaczy GR Yarisa. Dealerzy Toyoty rozpoczynają przyjmowanie zamówień na nową pulę 100 egzemplarzy.

GR Yaris zadebiutował na rynku dwa lata temu jako drugi po GR Suprze globalny model z linii sportowych samochodów GR (Gazoo Racing). Jego produkcja w wyspecjalizowanej fabryce GR Factory w Japonii ruszyła 24 października 2020 roku.

Do tej pory do Polski trafiło w kilku seriach łącznie 1 078 egzemplarzy GR Yarisa, które błyskawicznie znalazły nabywców. Niemal wszystkie (97% aut) to pojazdy z wyposażeniem Dynamic i pakietem Sport, dzięki któremu auto jest jeszcze lepiej przygotowane do wyczynowej jazdy. Pakiet Sport zawiera mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD Torsen z przodu i z tyłu, zawieszenie dostrojone do jazdy po torze oraz kute felgi aluminiowe 18'' z oponami Michelin Pilot Sports 4s. Najpopularniejszym kolorem nadwozia sportowego Yarisa jest lakier Pearl White, który wybrało 38% kupujących.

Dzięki staraniom polskiego oddziału Toyoty GR Yaris powraca na nasz rynek za sprawą limitowanej puli 100 egzemplarzy. Salony marki rozpoczynają przyjmowanie zamówień 23 listopada 2022 roku.

GR Yaris został zaprojektowany zupełnie od początku, niezależnie od Yarisa czwartej generacji. Auto powstało w architekturze TNGA na unikalnej płycie podłogowej, zbudowanej z przedniej części platformy GA-B Yarisa i tylnej części GA-C Corolli. To umożliwiło wyposażenie go w unikalny sportowy napęd na cztery koła GR-FOUR, który rozdziela moc między przednią a tylną oś w proporcjach odpowiednich do jazdy sportowej, jazdy po torze lub do codziennego poruszania się po publicznych drogach.

Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s za sprawą trzycylindrowego silnika 1,6 l turbo o mocy 261 KM, który współpracuje z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Inżynierowie TOYOTA GAZOO Racing poświęcili wiele uwagi ograniczeniu masy pojazdu i aerodynamice nadwozia. Dzięki temu samochód waży tylko 1280 kg, a jego stosunek masy do mocy wynosi 4,9 kg/KM.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie