Toyota GR Supra GT4 EVO2. Ile kosztuje i jak jest wyposażona?

Mariusz Michalak
Za napęd odpowiada rzędowy, sześciocylindrowy silnik z turbosprężarką typu twin-scroll o pojemności 2998 cm3.
Za napęd odpowiada rzędowy, sześciocylindrowy silnik z turbosprężarką typu twin-scroll o pojemności 2998 cm3. Toyota
TOYOTA GAZOO Racing (TGR) uruchomiła proces rezerwacji egzemplarzy nowej odsłony wyścigowej GR Supry GT4 EVO2. Auto udoskonalono m.in. pod względem osiągów.

Od premiery GR Supry GT4 w 2020 roku Toyota sprzedała na całym świecie już ponad 120 egzemplarzy. Samochód błyskawicznie okazał się bardzo skutecznym samochodem wyścigowym, czego najlepszym potwierdzeniem są zwycięstwa w klasyfikacjach generalnych serii GT4 oraz w wyścigach w 11 krajach i regionach. GR Supra GT4 zajęła do tej pory ponad 500 razy miejsce na podium i zdobywała mistrzowskie tytuły w swojej klasie w Azji, Europie oraz USA.

W 2023 roku TOYOTA GAZOO Racing wprowadziła szereg zmian, które sprawiły, że auto stało się jeszcze bardziej konkurencyjne. GR Supra GT4 EVO otrzymała poprawione hamulce i układ jezdny, ulepszoną jednostkę napędową, a samochód stał się jeszcze łatwiejszy w prowadzeniu dla szerszej grupy kierowców. TOYOTA GAZOO Racing blisko współpracuje z zawodnikami oraz zespołami na całym świecie. Dane zebrane podczas weekendów wyścigowych pozwoliły na dalsze prace nad autem, których efektem jest GR Supra GT4 EVO2. Auto, które zadebiutuje na torach wyścigowych w sezonie 2025, ma jeszcze lepsze osiągi i jest jeszcze bardziej niezawodne.

Samochód otrzymał zmodyfikowane oprogramowanie układu ABS, by zapewnić jak najlepsze właściwości auta w zależności od typu opon, ich zużycia oraz warunków na torze. Aktualizacja oprogramowania skrzyni biegów pozwoliła skrócić czas redukcji przełożeń, co przekłada się na lepszą kontrolę nad autem podczas hamowania oraz pozwala osiągać wyższe prędkości w zakrętach. Udoskonalono układ chłodzenia silnika, napędu oraz hamulców. Zadbano także o zapewnienie optymalnej temperatury w kabinie nawet w najbardziej wymagających warunkach. Dzięki temu samochodem z powodzeniem startować mogą nie tylko zawodowi kierowcy wyścigowi, ale także amatorzy rywalizujący w wyścigach klasy GT4 w różnych częściach świata.

Za napęd odpowiada rzędowy, sześciocylindrowy silnik z turbosprężarką typu twin-scroll o pojemności 2998 cm3.
Za napęd odpowiada rzędowy, sześciocylindrowy silnik z turbosprężarką typu twin-scroll o pojemności 2998 cm3. Toyota

Za napęd odpowiada rzędowy, sześciocylindrowy silnik z turbosprężarką typu twin-scroll o pojemności 2998 cm3.

ZOBACZ TAKŻE: Mandat za spowodowanie kolizji 2024. Ile może zapłacić kierowca?

Wyścigowy debiut nowej Toyoty GR Supry GT4 EVO2 zaplanowano na styczeń 2025 roku. Auto ma wziąć udział w pierwszej rundzie serii IMSA Michelin Pilot Challenge, która towarzyszy wyścigowi 24 Hours of Daytona.

Toyota GR Supra GT4 EVO2 kosztuje w Europie od 202 000 euro.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty