Toyota Economy Race. Tylko 2,807 litra na 100 km!

Tomasz Szmandra
Toyota Economy Race W tym roku Toyota Motor Poland powróciła do organizowania rajdu, w którym załogi rywalizują ze sobą pod względem jak najniższego zużycia paliwa. Najlepszy wynik uzyskany w czasie imprezy wyniósł 2,970 l/100 km w jeździe miejskiej i 2,687 l/100 km poza miastem, a średnie spalanie pojazdu zwycięskiej załogi na całej trasie nie przekroczyło 2,807 l/100 km.Fot. Toyota
Toyota Economy Race W tym roku Toyota Motor Poland powróciła do organizowania rajdu, w którym załogi rywalizują ze sobą pod względem jak najniższego zużycia paliwa. Najlepszy wynik uzyskany w czasie imprezy wyniósł 2,970 l/100 km w jeździe miejskiej i 2,687 l/100 km poza miastem, a średnie spalanie pojazdu zwycięskiej załogi na całej trasie nie przekroczyło 2,807 l/100 km.Fot. Toyota
W tym roku Toyota Motor Poland powróciła do organizowania rajdu, w którym załogi rywalizują ze sobą pod względem jak najniższego zużycia paliwa. Najlepszy wynik uzyskany w czasie imprezy wyniósł 2,970 l/100 km w jeździe miejskiej i 2,687 l/100 km poza miastem, a średnie spalanie pojazdu zwycięskiej załogi na całej trasie nie przekroczyło 2,807 l/100 km.
Toyota Economy Race W tym roku Toyota Motor Poland powróciła do organizowania rajdu, w którym załogi rywalizują ze sobą pod względem jak najniższego
Toyota Economy Race

W tym roku Toyota Motor Poland powróciła do organizowania rajdu, w którym załogi rywalizują ze sobą pod względem jak najniższego zużycia paliwa. Najlepszy wynik uzyskany w czasie imprezy wyniósł 2,970 l/100 km w jeździe miejskiej i 2,687 l/100 km poza miastem, a średnie spalanie pojazdu zwycięskiej załogi na całej trasie nie przekroczyło 2,807 l/100 km.

Fot. Toyota

Podczas Toyota Economy Race 2016 dziennikarze motoryzacyjni konkurowali ze sobą w Krakowie i okolicach za kierownicą nowej Toyoty Prius, która niedawno zadebiutowała w salonach sprzedaży. W rajdzie wzięło udział 9 dwuosobowych załóg, spośród których w klasyfikacji generalnej najlepsi okazali się Tomasz Siwiński i Piotr Wielgus z wynikiem zużycia paliwa 2,807 l/100 km.

Pierwszego dnia odbył się etap miejski, w którym najlepszy wynik uzyskali miejscowi dziennikarze Jacek Jurecki i Wojciech Majewski (2,970 l/100 km). Trasa drugiego etapu została wytyczona po drogach w okolicach Krakowa, a różnica poziomów wyniosła maksymalnie 233 metrów, co nie ułatwiało załogom wyboru najskuteczniejszej techniki jazdy. Na tym etapie najlepszy wynik zanotowali Tomasz Siwiński i Piotr Wielgus (2,687 l/100 km). Reprezentujący Motofakty.pl Tomasz Szmandra, startujący w załodze z Karolem Juchniewiczem zajęli trzecie miejsce w jeździe miejskiej i szóste w klasyfikacji generalnej. Co ciekawe, średnie spalanie samochodów wszystkich uczestników rajdu wyniosło zaledwie 3,042 l/100 km.

Toyota Economy Race W tym roku Toyota Motor Poland powróciła do organizowania rajdu, w którym załogi rywalizują ze sobą pod względem jak najniższego
Toyota Economy Race

W tym roku Toyota Motor Poland powróciła do organizowania rajdu, w którym załogi rywalizują ze sobą pod względem jak najniższego zużycia paliwa. Najlepszy wynik uzyskany w czasie imprezy wyniósł 2,970 l/100 km w jeździe miejskiej i 2,687 l/100 km poza miastem, a średnie spalanie pojazdu zwycięskiej załogi na całej trasie nie przekroczyło 2,807 l/100 km.

Fot. Toyota

„W Toyota Economy Race wzięli udział wspaniali kierowcy. Poziom był naprawdę wysoki, a różnice między wynikami minimalne – musieliśmy zacząć sprawdzać średnie spalanie z dokładnością do tysięcznej litra! Uczestnicy uzyskali doskonałe rezultaty, lepsze niż dane katalogowe” – powiedział Artur Prusak, mistrz świata w eko-rajdach FIA AEC i zarazem komandor imprezy.

W czasie dwudniowego rajdu 9 załóg przejechało nowymi Priusami łącznie 1844 km. Średnio uczestnikom udało się uzyskać spalanie na poziomie 3,042 l/100 km (w mieście 3,201 l/100 km, poza miastem 2,997 l/100 km). Konkurencja była bardzo wyrównana – różnica między najlepszym i najgorszym wynikiem wyniosła tylko 0,3 l/100 km. – „Tak oszczędna jazda była możliwa dzięki temu, że nowy Prius został wyposażony w najbardziej zaawansowaną technologię hybrydową na świecie. Ten model jest prawdziwą ikoną hybryd i najoszczędniejszym samochodem na świecie. Kiedy nowy Prius zadebiutował w polskich salonach, zaproponowaliśmy naszym czołowym dziennikarzom motoryzacyjnym udział w Toyota Economy Race 2016, czyli w rajdzie na zużycie paliwa. Wyniki mocno nas zaskoczyły. Rywalizacja była bardzo zacięta, a różnica pomiędzy pierwszym a ostatnim zespołem wyniosła zaledwie 0,3 litra” – tłumaczy Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty