Toyota Economy Race. Tylko 2,807 litra na 100 km!

Tomasz Szmandra
Toyota Economy Race W tym roku Toyota Motor Poland powróciła do organizowania rajdu, w którym załogi rywalizują ze sobą pod względem jak najniższego zużycia paliwa. Najlepszy wynik uzyskany w czasie imprezy wyniósł 2,970 l/100 km w jeździe miejskiej i 2,687 l/100 km poza miastem, a średnie spalanie pojazdu zwycięskiej załogi na całej trasie nie przekroczyło 2,807 l/100 km.Fot. Toyota
Toyota Economy Race W tym roku Toyota Motor Poland powróciła do organizowania rajdu, w którym załogi rywalizują ze sobą pod względem jak najniższego zużycia paliwa. Najlepszy wynik uzyskany w czasie imprezy wyniósł 2,970 l/100 km w jeździe miejskiej i 2,687 l/100 km poza miastem, a średnie spalanie pojazdu zwycięskiej załogi na całej trasie nie przekroczyło 2,807 l/100 km.Fot. Toyota
Udostępnij:
W tym roku Toyota Motor Poland powróciła do organizowania rajdu, w którym załogi rywalizują ze sobą pod względem jak najniższego zużycia paliwa. Najlepszy wynik uzyskany w czasie imprezy wyniósł 2,970 l/100 km w jeździe miejskiej i 2,687 l/100 km poza miastem, a średnie spalanie pojazdu zwycięskiej załogi na całej trasie nie przekroczyło 2,807 l/100 km.
Toyota Economy Race W tym roku Toyota Motor Poland powróciła do organizowania rajdu, w którym załogi rywalizują ze sobą pod względem jak najniższego
Toyota Economy Race

W tym roku Toyota Motor Poland powróciła do organizowania rajdu, w którym załogi rywalizują ze sobą pod względem jak najniższego zużycia paliwa. Najlepszy wynik uzyskany w czasie imprezy wyniósł 2,970 l/100 km w jeździe miejskiej i 2,687 l/100 km poza miastem, a średnie spalanie pojazdu zwycięskiej załogi na całej trasie nie przekroczyło 2,807 l/100 km.

Fot. Toyota

Podczas Toyota Economy Race 2016 dziennikarze motoryzacyjni konkurowali ze sobą w Krakowie i okolicach za kierownicą nowej Toyoty Prius, która niedawno zadebiutowała w salonach sprzedaży. W rajdzie wzięło udział 9 dwuosobowych załóg, spośród których w klasyfikacji generalnej najlepsi okazali się Tomasz Siwiński i Piotr Wielgus z wynikiem zużycia paliwa 2,807 l/100 km.

Pierwszego dnia odbył się etap miejski, w którym najlepszy wynik uzyskali miejscowi dziennikarze Jacek Jurecki i Wojciech Majewski (2,970 l/100 km). Trasa drugiego etapu została wytyczona po drogach w okolicach Krakowa, a różnica poziomów wyniosła maksymalnie 233 metrów, co nie ułatwiało załogom wyboru najskuteczniejszej techniki jazdy. Na tym etapie najlepszy wynik zanotowali Tomasz Siwiński i Piotr Wielgus (2,687 l/100 km). Reprezentujący Motofakty.pl Tomasz Szmandra, startujący w załodze z Karolem Juchniewiczem zajęli trzecie miejsce w jeździe miejskiej i szóste w klasyfikacji generalnej. Co ciekawe, średnie spalanie samochodów wszystkich uczestników rajdu wyniosło zaledwie 3,042 l/100 km.

Toyota Economy Race W tym roku Toyota Motor Poland powróciła do organizowania rajdu, w którym załogi rywalizują ze sobą pod względem jak najniższego
Toyota Economy Race

W tym roku Toyota Motor Poland powróciła do organizowania rajdu, w którym załogi rywalizują ze sobą pod względem jak najniższego zużycia paliwa. Najlepszy wynik uzyskany w czasie imprezy wyniósł 2,970 l/100 km w jeździe miejskiej i 2,687 l/100 km poza miastem, a średnie spalanie pojazdu zwycięskiej załogi na całej trasie nie przekroczyło 2,807 l/100 km.

Fot. Toyota

„W Toyota Economy Race wzięli udział wspaniali kierowcy. Poziom był naprawdę wysoki, a różnice między wynikami minimalne – musieliśmy zacząć sprawdzać średnie spalanie z dokładnością do tysięcznej litra! Uczestnicy uzyskali doskonałe rezultaty, lepsze niż dane katalogowe” – powiedział Artur Prusak, mistrz świata w eko-rajdach FIA AEC i zarazem komandor imprezy.

W czasie dwudniowego rajdu 9 załóg przejechało nowymi Priusami łącznie 1844 km. Średnio uczestnikom udało się uzyskać spalanie na poziomie 3,042 l/100 km (w mieście 3,201 l/100 km, poza miastem 2,997 l/100 km). Konkurencja była bardzo wyrównana – różnica między najlepszym i najgorszym wynikiem wyniosła tylko 0,3 l/100 km. – „Tak oszczędna jazda była możliwa dzięki temu, że nowy Prius został wyposażony w najbardziej zaawansowaną technologię hybrydową na świecie. Ten model jest prawdziwą ikoną hybryd i najoszczędniejszym samochodem na świecie. Kiedy nowy Prius zadebiutował w polskich salonach, zaproponowaliśmy naszym czołowym dziennikarzom motoryzacyjnym udział w Toyota Economy Race 2016, czyli w rajdzie na zużycie paliwa. Wyniki mocno nas zaskoczyły. Rywalizacja była bardzo zacięta, a różnica pomiędzy pierwszym a ostatnim zespołem wyniosła zaledwie 0,3 litra” – tłumaczy Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Metabo

Metabo Power Maxx BS Quick (600156500)

615,00 zł284,99 zł-54%
miejsce #2

Makita

Makita DF033DZ

281,52 zł188,78 zł-33%
miejsce #3

Makita

Makita HP457DWE

911,99 zł658,00 zł-28%
miejsce #4

Black&Decker

Black&Decker Wiertarko-wkrętarka akumulatorowa (BDCHD18-QW)

373,34 zł309,00 zł-17%
miejsce #5

Stanley

Stanley FMC625D2

463,00 zł
miejsce #6

Einhell

Einhell 4513914

209,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie