Toyota Corolla

Motoexpress
Do gamy Corolli wprowadzono silniki z rodziny VVT-i.
Toyota Corolla

Auto w okularach
Już zdążyliśmy się przyzwyczaić do odmienionej nieco twarzy Corolli. Dwa okrągłe reflektory z każdej strony atrapy chłodnicy, zastąpił jeden podłużny. Jednak największe zmiany kryją się pod maską silnika. Nowa jednostka VVT-i, to naprawdę szczyt osiągnięć japońskich konstruktorów. Skrzynia biegów pracuje pewnie i precyzyjnie, czyli po japońsku. Silnik jest cichy, ale nie do przesady. Odgłosy jego pracy nie zakłócają jednak przyjemności prowadzenia corolli. Auto jedzie bardzo pewnie, z lekkością pokonując zakręty. Zawieszenie zestrojone jest bardzo dobrze i samochód nie wykazuje skłonności do podsterowności, co autom tej klasy zdarza się często.
Silnik
Jednostka 1.4 l ma moc aż 97 KM. Auto do 100 km/h przyspiesza w 11,8 s. Taki sam wynik osiągała stara Corolla, ale z silnikiem 1,6 l.
Z piskiem opon
Mniejszy silnk to nie tylko mniejsze zużycie paliwa, ale również mniejsze składki na ubezpieczenie samochodu. Za auto o pojemności silnika 1,4 l zapłacimy ubezpieczenie o kilkaset zł mniejsze niż w przypadku samochodu z silnikiem 1,6 l. Nowa jednostka żwawo reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Nawet w zakresie niskich obrotów auto jest bardzo dynamiczne. Ruszenie z piskiem opon nie jest dla samochodu wielkim problemem, tylko... szkoda opon. Silnik 1,4 l VVT-i potrzebuje przeciętnie 6,9 l paliwa do przejechania 100 km, podczas gdy w poprzednim modelu Corolli musieliśmy co 100 km wlewać do baku 8 l paliwa. W trasie jednostka VVT-i jest jeszcze bardziej oszczędna. Spala tylko 5,8 l/100 km. Są to dane fabryczne.
Komputer kontroluje
Właściciel nowej wersji corolli może sam kontrolować średnie zużycie paliwa. Auto jest bowiem wyposażone w komputer pokładowy, informujący m.in. o jego apetycie. Komputer pokazuje średnie spalanie od momentu uruchomienia silnika, lub od wyzerowania licznika (w zależności od wybranego programu). W naszym teście (1000 km przejechanych głównie w mieście) średnie spalanie wyniosło 7,9 l/100 km.
Wyświetlacz komputera jest zintegrowany z radiem (niestety, nie ma go w wyposażeniu podstawowym), które znajduje się w centralnej części kokpitu. Otoczono je dużą ilością przycisków. Aby zapoznać się z ich funkcjami, trzeba poświęcić na to sporo czasu, uważnie studiując instrukcję. Informacje mogą być wyświetlane w kilku wariantach jednostek - europejskim, angielskim i amerykańskim.
Uwaga na głowę
Wsiadając do samochodu musimy uważać. Corolla jest niska i ławo uderzyć się o dach. Trudno jest znaleźć dobrą pozycję za kierownicą. Oparcie fotela nie jest regulowane płynnie tylko skokowo - zainstalowano mechanizm zapadkowy. Jeszcze gorzej jest w wersji 3-drzwiowej, bowiem fotel kierowcy nie ma mechanizmu "pamiętającego" wcześniejsze ustawienia.
Wybrane dane techniczne

Poj. skokowa (ccm)1398
Moc maksymalna (kW/KM/obr./min)71/97/6000
Maksymalny moment obr. (Nm/obr./min)130/4800
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)11,8
Prędkość maksymalna (km/h)185
Spalanie: miasto/poza m./śr. (l)8,9/5,7/6,8
Masa własna (kg)1085
Dopuszczalna masa całkowita (kg)1580
Zbiornik paliwa (l)50

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie