Toyota Corolla Cross H2 Concept. Bezemisyjny crossover z silnikiem spalinowym. Jak to działa?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
W sierpniu tego roku GR Corolla H2 była testowana na publicznych drogach w Belgii, gdzie spokrewniony z nią wodorowy GR Yaris H2 wykonał przejazd po trasie Rajdu Belgii jako auto poprzedzające starty zawodników walczących o punkty w WRC.
W sierpniu tego roku GR Corolla H2 była testowana na publicznych drogach w Belgii, gdzie spokrewniony z nią wodorowy GR Yaris H2 wykonał przejazd po trasie Rajdu Belgii jako auto poprzedzające starty zawodników walczących o punkty w WRC. Toyota
Toyota prezentuje prototypową Corollę Cross H2 Concept z silnikiem spalinowym zasilanym wodorem. Samochód otrzymał 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 l z wysokociśnieniowym bezpośrednim wtryskiem wodoru, pochodzący ze sportowej GR Corolli H2 oraz zbiorniki wodoru z Toyoty Mirai.

Prototyp zachowuje pełną funkcjonalność seryjnej Corolli Cross, oferując 5-osobowe wnętrze. Koncept został opracowany z myślą możliwej seryjnej produkcji. Obecnie samochód jest udoskonalany na podstawie testów w rzeczywistych warunkach i przy pomocy narzędzi cyfrowych, a niedługo Toyota rozpocznie także testy w zimowych warunkach na północy Japonii.

Według oceny Toyoty, firma ukończyła do tej pory około 40% prac na drodze do komercjalizacji samochodów z wodorowym silnikiem spalinowym takich jak Corolla Cross H2 Concept. Nie można jeszcze przewidzieć, czy technologia ta osiągnie wystarczający poziom zaawansowania, aby mogła służyć w masowo produkowanych samochodach drogowych, ale bez wątpienia istnieje szansa korzystania z niej w sportach motorowych.

Toyota Corolla Cross H2 Concept. Silnik wodorowy sprawdzony w motorsporcie

GR Corolla H2 to prototypowy sportowy hot hatch ze spalinowym silnikiem na wodór, którego wytrzymałość i możliwości Toyota przetestowała w japońskich wyścigach długodystansowych Super Taikyu. Auto wzięło udział we wszystkich rundach sezonu 2022, a za jego kierownicą siadł Morizo, czyli Akio Toyoda. Prezydent Toyota Motor Corporation i pasjonat motorsportu, który regularnie startuje w rajdach i wyścigach, przez cały sezon angażował się w proces udoskonalania auta.

W sierpniu tego roku GR Corolla H2 była testowana na publicznych drogach w Belgii, gdzie spokrewniony z nią wodorowy GR Yaris H2 wykonał przejazd po trasie Rajdu Belgii jako auto poprzedzające starty zawodników walczących o punkty w WRC.

Regularny udział w sportach motorowych przyspiesza prace rozwojowe nad GR Corollą H2 i jej napędem. W ciągu jednego sezonu Super Taikyu Toyota zwiększyła moc jednostki wodorowej o 24%, a moment obrotowy o 33%, uzyskując osiągi na poziomie konwencjonalnego silnika benzynowego. Ponadto zasięg auta został zwiększony o około 30%, a czas tankowania skrócony z około pięciu minut do półtorej minuty.

Obecnie gama zelektryfikowanych samochodów Toyoty obejmuje ponad 60 modeli z napędem hybrydowym i hybrydowym typu plug-in oraz napędem elektrycznym na wodór i na baterię. Marka jest obecna na ponad 170 rynkach i sprzedaje rocznie ponad 10 milionów samochodów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie