Nowy model jest trzecim samochodem hybrydowym wytwarzanym w Europie, obok Toyoty Yaris Hybrid budowanej we Francji i modeli Auris oraz Auris Touring Sports produkowanych w Wielkiej Brytanii.
Toyota C-HR będzie wytwarzana na tej samej linii produkcyjnej, na której powstają modele Corolla i Verso. To pierwszy pojazd z napędem hybrydowym produkowany w Turcji. – „Hybrydy określają tożsamość Toyoty. Od wprowadzenia pierwszego Priusa w roku 1997 już ponad 9,5 miliona klientów na wszystkich kontynentach przekonało się, że hybrydy są najbardziej ekonomicznymi i przyjaznymi środowisku pojazdami na rynku” – powiedział Moritaka Yoshida, prezes oddziału odpowiadającego za pojazdy średniej wielkości w Toyota Motor Corporation.
C-HR jest pierwszym samochodem Toyoty opartym na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), który będzie produkowany poza Japonią Wraz z rozpoczęciem wytwarzania Toyoty C-HR, całkowity poziom produkcji TMMT wzrośnie ze 150 do 280 tysięcy pojazdów rocznie. W miesiącach poprzedzających uruchomienie produkcji nowego modelu, TMMT zatrudniła 2000 nowych pracowników. Całkowita liczba zatrudnionych to obecnie powyżej 5000 osób. Produkcję zorganizowano w systemie trzyzmianowym. Dodatkowe inwestycje w fabrykę TMMT to około 350 milionów euro, co zwiększa ogólną kwotę inwestycji od otwarcia fabryki w roku 1994 do 1,7 miliarda euro. TMMT eksportuje około 80% produkcji do krajów europejskich. Fabryka będzie stopniowo rozszerzać kierunki eksportu poza Europę, do takich krajów jak USA, Kanada, Tajwan, Mauritius i Republika Południowej Afryki.
Toyota C-HR jest owocem współpracy kliku europejskich zakładów produkcyjnych Toyoty i innych dostawców z różnych krajów kontynentu. Najnowszy hybrydowy zespół napędowy z silnikiem 1.8 jest wytwarzany w fabryce silników Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) w Deeside w Północnej Walii. Inwestycje w zakład i nowe wyposażenie wyniosły 7,1 miliona funtów.
Trzecią europejską fabryką Toyoty, zaangażowaną w produkcję Toyoty C-HR, jest zakład Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) w Wałbrzychu, który będzie dostarczał manualne skrzynie biegów dla wersji z silnikami 1.2 Turbo. Oprócz tego w roku 2018 TMMP rozpocznie produkcję zintegrowanych przekładni napędowych dla jednostek hybrydowych, które obecnie powstają w Japonii
Większość części do Toyoty C-HR jest produkowana przez europejskie zakłady. Ze 135 dostawców części do crossovera, 134 znajduje się w Europie, w tym 71 w Turcji. Wraz z rozpoczęciem produkcji Toyoty C-HR, udział wytwarzanych lokalnie samochodów w całkowitej rocznej sprzedaży aut marki Toyota w Europie przekroczy 75%.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?