Toyota Aygo FL 2018. Cena, wyposażenie, wrażenia z jazdy

Kamila Nawotnik / TVN Turbo/x-news
Ma być bardziej nowoczesna, kojarzona z młodzieńczością i swobodą, ale jednocześnie ma wzbudzać zainteresowanie wszystkich klientów – także tych starszych. Druga generacja Toyoty Aygo doczekała się faceliftingu.Fot. materiały producenta
Ma być bardziej nowoczesna, kojarzona z młodzieńczością i swobodą, ale jednocześnie ma wzbudzać zainteresowanie wszystkich klientów – także tych starszych. Druga generacja Toyoty Aygo doczekała się faceliftingu.Fot. materiały producenta
Ma być bardziej nowoczesna, kojarzona z młodzieńczością i swobodą, ale jednocześnie ma wzbudzać zainteresowanie wszystkich klientów – także tych starszych. Druga generacja Toyoty Aygo doczekała się faceliftingu.

Nowa Aygo zaprojektowana została w zgodzie z myślą „J-playful”, a więc stylistyką nawiązującą do japońskiego designu, wyrażającego radość i nowoczesność, przełożoną jednak na rynek europejski. Jak tłumaczą projektanci, wygląd Aygo inspirowany jest japońską mangą i tak samo jak ona, ewoluuje. Świadczyć ma o tym charakterystyczny znak „X”. Od wyraźnego symbolu przecinającego czarnymi pasami pokrywę silnika, przeistoczył się on w bardziej zakamuflowany znak w strukturze 3D. Ten zabieg dodaje Toyocie dojrzałości, co spodobać ma się szczególnie osobom trochę starszym i bardziej statecznym. Dla równowagi, pod przednimi światłami umieszczono w zamian stylistyczny akcent, który podczas zakupu można spersonalizować.

Wychodząc naprzeciw oczekiwań wszystkich klientów, odświeżona Aygo oferowana będzie w dwóch nowych kolorach nadwozia – wściekło różowa Magenta Charm dostępna w wersji Prime X-Cite skierowana jest raczej do płci żeńskiej. Z kolei czarno-niebieska Prime X-treme trafiać ma głównie do mężczyzn. Kolorystyka szczególnie rzuca się tu w oczy – w zależności od wybranego lakieru, również w środku pojawiają się wyraźne dodatki stylistyczne w kolorze karoserii, zdobiące gałkę dźwigni zmiany biegów, wloty powietrza i drzwi. 

Na desce rozdzielczej (w wersjach X-cite i X-treme) pojawiła się odświeżona konsola z wygodnym i prostym w obsłudze, 7-calowym ekranem dotykowym, który pozwala zarządzać multimediami przy wykorzystaniu Android Car Play. Aygo można zatem połączyć z naszym smartfonem (o ile obsługuje on wspomniany system operacyjny) i słuchać muzyki lub korzystać z telefonu i aplikacji, w tym nawigacji Google Maps. Układ panelu jest prosty i pozbawiony zbędnych elementów. Mamy przyciski do obsługi nawiewu i klimatyzacji, złącze gniazdka elektrycznego oraz opcjonalne wyjście USB… i w zasadzie tyle. Bardziej wymagającym może przeszkadzać spora ilość plastiku użytego do wykończenia kabiny, z czegoś jednak musiała wziąć się niska cena tego samochodu. Poza tym, został on dobrze spasowany i nic podczas jazdy nie trzeszczy. 

Jak przystało na auto segmentu A, w środku nie można mówić o nadmiarze przestrzeni. Osoby o przeciętnym wzroście, nieprzekraczającym 180 cm, powinny być zadowolone. Wyżsi albo tężsi pasażerowie mogą czuć się już mniej komfortowo, zwłaszcza, jeśli każemy im usiąść z tyłu. Same fotele są jednak wygodne, dzięki czemu nawet dłuższa, kilkugodzinna jazda jest przyjemna. W wersji 3- i 5-drzwiowej bagażnik ma 168 litrów pojemności, wystarczy zatem na pomieszczenie siatek z zakupami i plecaka szkolnego.

[page_break]Prowadzenie
Na pochwałę zasługuję fakt, że porównaniu z poprzednią wersją, inżynierom udało się lepiej wyciszyć wnętrze. Nawet jadąc autostradą 130 km/h, do kabiny przedostaje się niewiele hałasu, dzięki czemu da się normalnie prowadzić rozmowę. Opcjonalne 15-calowe felgi zapewniają względnie dobre wytłumienie nierówności podłoża. W mieście zdarzają się czasem odcinki ulic wyłożonych starą, nierówną kostką, jednak nawet z nimi Aygo radzi sobie bardzo dobrze.
Jak na typowy miejski samochód przystało, nie ma problemu z przeciskaniem się ciasnymi uliczkami – szerokość tego auta w wersji 5-drzwiowej wynosi 1615 mm, a długość 3465 mm. Aygo z łatwością zaparkuje nawet przy niewielkiej ilości wolnego miejsca, a dodatkowe wsparcie w tym manewrze zapewni kamera cofania i czujniki parkowania – oba dostępne opcjonalnie w wersji wyposażenia X-play oraz standardowo w wersjach X-cite i X-treme. Korki także nie będą problemem – czuła kierownica doskonale przekłada na koła zamiary kierowcy, zatem manewrowanie tym autem jest bajecznie proste. Generalnie rzecz biorąc, żadne wyzwanie związane z jazdą po mieście nie stanowi dla nowej Aygo problemu, zwłaszcza że promień zawracania wynosi niecałe 5 metrów.

Technologia
W każdej wersji Aygo wyposażona jest w światła LED do jazdy dziennej i tylne pozycyjne oraz system Follow me home, z opóźnionym wyłącznikiem oświetlenia po zgaszeniu silnika.
W standardowej wersji wyposażenia X otrzymujemy system sugerujący zmianę biegu na wyższy, gniazdo elektryczne 12 V, system oświetlenia wnętrza, komputer pokładowy i możliwość regulacji kolumny kierownicy w pionie. Do tego 14-calowe felgi stalowe z kołpakami, składaną tylną kanapę, system ISOFIX, wspomaganie pokonywania podjazdów oraz szereg tradycyjnych już technologii wspomagających działanie układu hamowania i prowadzenia, np. ABS i ESP.
W wyższej wersji X-play pojawiają się natomiast elektryczne szyby przednie, podgrzewane elektryczne lusterka, multifunkcyjna kierownica, za pomocą której obsłużymy audio i telefon, a w przypadku skrzyni automatycznej - także manetki zmiany biegów przy kierownicy. Toyota dorzuca do tego 15-calowe felgi stalowe (jeśli lubimy aluminium, znajdziemy je w wersjach X-cite i X-treme), obrotomierz po lewej stronie wskaźnika prędkości oraz skórzane obszycie kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów. X-play to także kanapa dzielona dokładnie w połowie i regulacja wysokości fotela kierowcy, a także port AUX, USB i system Bluetooth.

[page_break]Silnik
Gama silników jest bardzo ograniczona, bo każdą Aygo po faceliftingu napędzać będzie dokładnie ta sama jednostka benzynowa. Zmodernizowany silnik 1.0 VVT-i generuje w tym przypadku moc 72 KM (53 kW) przy 6000 obrotach na minutę, a jego maksymalny moment wynosi 93 Nm przy 4400 obrotach. To oznacza, że auto sprawnie zrywa się do biegu, ale równie szybko łapie zadyszkę. O ile start z miejsca jest dynamiczny, o tyle na każdy kolejny kilometr na godzinę na liczniku trzeba czekać dość długo. Przyspieszanie jest mozolne, a jadąc powyżej 80 km/h można odnieść wrażenie, że na naciśnięcie pedału gazu nie ma żadnej reakcji. Rozpędzenie się od zera do 100 km/h trwa 13,8 sekundy. Tak jest w przypadku 5-biegowej skrzyni manualnej. Jeśli natomiast mamy automatyczną przekładnię x-shift, na osiągnięcie „setki” poczekać musimy 15,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 160 km/h, a spalanie w cyklu mieszanym utrzymuje się na poziomie 4,1 l/100 km. Przy zbiorniku paliwa mieszczącym 35 litrów, przewidywany zasięg podróży oscyluje w okolicach 800 kilometrów.

Dostępne wersje i cennik
Plusem tego samochodu zdecydowanie jest cena. Nową Toyotę Aygo można kupić już za 36 900 zł – tyle będzie kosztować podstawowa, trzydrzwiowa wersja X, a za 5-drzwiową dopłacimy 1000 zł. Cena Aygo X-Play zaczyna się od 42 900 zł, natomiast koszt dostępnych jedynie w wydaniu 5-drzwiowym X-cite i X-treme startuje od 52 500 zł.

Zalety:
- cena;
- gama kolorystyczna nadwozia;
- możliwość personalizacji;
- zwrotność;
- niskie spalanie.

Wady:
- mała przestrzeń bagażowa;
- słaba jednostka napędowa;
- brak wyboru silników.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie