W podstawowej cenie 36 900 zł otrzymujemy bogato wyposażone auto m.in. w światła do jazdy dziennej i tylne światła pozycyjne LED oraz system audio z wyświetlaczem. Wyższa wersja x-play kosztuje od 42 900 zł.
Edycje specjalne
Aygo Prime x-cite wyróżnia się nowym lakierem Magenta oraz czarnym dachem. Auto otrzymało także 15-calowe, aluminiowe obręcze kół o czarnym wykończeniu, tapicerkę ze specjalnej tkaniny Manhattan z przeszyciami w kolorze Magenta, kolorowe wykończenia wentylatorów i dźwigni zmiany biegów oraz tablicę rozdzielczą w kolorze Piano Black.
Aygo Prime x-treme ma czarne nadwozie z czarnym obramowaniem przednich reflektorów kontrastujące ze sportowym oklejeniem i lusterkami bocznymi w kolorze Cyan. 15-calowe, aluminiowe koła o 10 ramionach otrzymały pierścienie w kolorze Cyan. We wnętrzu znajdziemy ozdobne elementy wykończenia oraz skórzano-materiałowe obicia siedzeń.
Obie edycje specjalne są wyposażone m.in. w kierownicę wielofunkcyjną, system multimedialny Toyota x-touch z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7", interfejsem Android Auto oraz Apple CarPlay, kamerę cofania i światła przeciwmgielne. Lakier metalizowany w obu wersjach jest oferowany bez dopłaty.
Systemy bezpieczeństwa czynnego
Pakiet Cool & Safe o wartości 3 000 zł obejmuje automatyczną klimatyzację, automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu dwa systemy bezpieczeństwa czynnego – układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) i układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA). Ich zadaniem jest zapobieganie kolizjom lub ograniczanie ich skutków w wielu różnych sytuacjach na drodze.
Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) wykrywa inne pojazdy przed samochodem i w przypadku niebezpieczeństwa kolizji ostrzega kierowcę i zwiększa siłę hamowania, a jeśli kierowca nie zareaguje, uruchamia automatyczne hamowanie awaryjne, które redukuje prędkość o 30 km/h. System działa w zakresie prędkości 10-80 km/h.
Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) pomaga zapobiec zderzeniom czołowym lub zajechaniu drogi pojazdowi na sąsiednim pasie. System wykrywa białe i żółte oznakowania poziome na drodze. Kiedy samochód zaczyna opuszczać swój pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i świetlnym.
Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?
Bardziej oszczędny silnik
Udoskonalony silnik 1,0 l VVT-i jest zgodny z normą emisji spalin Euro 6.2. Średnie zużycie paliwa dla standardowej wersji zostało ograniczone z 4,1 do 3,9 l/100 km (NEDC), co przekłada się na niższą o 5 g/km emisję CO2, która wynosi teraz 90 g/km. Wersja Eco przynosi dodatkowe oszczędności – zużywa tylko 3,6 l/100 km (NEDC) i emituje 83 g/km CO2. Według nowej procedury homologacyjnej (zgodnie z regulacją EC 2017/1153 oraz EC 2017/1231), emisja CO2 dla standardowej wersji wynosi 93 g/km, zaś dla odmiany Eco 86 g/km.
Moc silnika została zwiększona do 72 KM (53 kW) przy 6 000 obr./min., zaś moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 4 400 obr./min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s (o 0,4 s szybciej) i rozpędza się do 160 km/h. Nowy silnik wyróżnia się lepszą charakterystyką momentu obrotowego, którego wysokie wartości są dostępne przy niższych obrotach.
Toyota Aygo 2018 - cennik
Wersja 3-drzwiowa | x | x-play | Prime x-cite | Prime x-treme |
1.0 VVT-i 72 KM 5 M/T benzyna | 36 900 zł | 42 900 zł | - | - |
Wersja 5-drzwiowa | ||||
1.0 VVT-i 72 KM 5 M/T benzyna | 37 900 zł | 43 900 zł | 52 500 zł | 52 500 zł |
1.0 VVT-i 72 KM x-shift benzyna | 41 500 zł | 47 500 zł | 56 100 zł | 56 100 zł |
Dla porównania Opel Karl z benzynowym silnikiem 1.0 (75 KM) to wydatek także od 36 900 zł. Tyle samo przyjdzie zapłacić za Skodę Citigo z jednostką benzynową 1.0, ale o mocy 60 KM.**
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?