Toyota Avensis

pim
Toyota wprowadziła w tym roku na rynek nowego avensisa. Podczas salonu samochodowego zaprezentowano ten samochód z nowymi silnikami.

Pierwszym debiutantem jest benzynowy silnik 2,4 l, największy w Europie silnik z bezpośrednim wtryskiem oferowany w komfortowych sedanach.
Silnik ma moc 163 KM i maksymalny moment obrotowy 230 Nm.
Ciężka z wyglądu komfortowa limuzyna z tym silnikiem osiąga 100 km/h w 9,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.
Wraz z tym silnikiem debiutowała także nowa, pięciobiegowa automatyczna skrzynia. Pozwala ona na pseudosekwencyjną zmianę biegów - kierowca może ustawiać 5 różnych przełożeń, ale nie jest to zmiana konkretnych biegów, a tylko sposób doboru biegów przez automat.
Drugi nowy silnik to D-CAT, reklamowany jako najczystszy diesel na świecie. Konstruując ten silnik Toyota zarejestrowała 1622 nowe patenty. Sercem systemu jest katalizator DNPR, redukujący głównie (choć nie tylko) tlenki azotu.
Enisja tlenków azotu spadła o 50 proc. poniżej poziomu normy Euro IV, a emisja cząstek stałych o 90 proc.
Nowy silnik ma taką samą pojemność, moc, maksymalny moment obrotowy, a więc i osiągi, jak dotychczas stosowany silnik D-4D, ale jest znacznie lepszy, pod względem czystości spalin.

Toyota Avensis

Nowa toyota avensis przeszła podobną metamorfozę jak opel vectra. Ze zwartego samochodu o smukłym, nieco sportowym kształcie, zmieniła się w bardziej pękatą i luksusową limuzynę. Dostojne nadwozie zyskało 5 gwiazdek w testach zderzeniowych NCAP, więc avensis należy pod tym względem do wciąż jeszcze elitarnego klubu. Wewnątrz także zmiany w stronę luksusowej limuzyny. Wnętrze jest starannie, bardziej po europejsku zaprojektowane i wykonane. Wybór kilku rodzajów tworzyw o różnej fakturze dodał desce rozdzielczej elegancji. Komfort jazdy podkreśla bardzo dobre wyciszenie samochodu i wytłumienie pracy silnika. Niestety, moim zdaniem trochę odstaje od tego poziomu zawieszenie. Jak na limuzynę daje nieco zbyt mały komfort jazdy po naszych fatalnych nawierzchniach.
Dane techniczne

silnik2,4 VVT-i2,0 D-CAT
moc (KM)163116
maks. moment obr (Nm)230280
prędkość maksymalna (km/h)220195
przyspieszenie 0-100 km/h (s)9,111,2
średnie spalanie (l/100 km)9,56,1
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty