Toyota Avensis

pim
Toyota wprowadziła w tym roku na rynek nowego avensisa. Podczas salonu samochodowego zaprezentowano ten samochód z nowymi silnikami.

Pierwszym debiutantem jest benzynowy silnik 2,4 l, największy w Europie silnik z bezpośrednim wtryskiem oferowany w komfortowych sedanach.
Silnik ma moc 163 KM i maksymalny moment obrotowy 230 Nm.
Ciężka z wyglądu komfortowa limuzyna z tym silnikiem osiąga 100 km/h w 9,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.
Wraz z tym silnikiem debiutowała także nowa, pięciobiegowa automatyczna skrzynia. Pozwala ona na pseudosekwencyjną zmianę biegów - kierowca może ustawiać 5 różnych przełożeń, ale nie jest to zmiana konkretnych biegów, a tylko sposób doboru biegów przez automat.
Drugi nowy silnik to D-CAT, reklamowany jako najczystszy diesel na świecie. Konstruując ten silnik Toyota zarejestrowała 1622 nowe patenty. Sercem systemu jest katalizator DNPR, redukujący głównie (choć nie tylko) tlenki azotu.
Enisja tlenków azotu spadła o 50 proc. poniżej poziomu normy Euro IV, a emisja cząstek stałych o 90 proc.
Nowy silnik ma taką samą pojemność, moc, maksymalny moment obrotowy, a więc i osiągi, jak dotychczas stosowany silnik D-4D, ale jest znacznie lepszy, pod względem czystości spalin.

Toyota Avensis

Nowa toyota avensis przeszła podobną metamorfozę jak opel vectra. Ze zwartego samochodu o smukłym, nieco sportowym kształcie, zmieniła się w bardziej pękatą i luksusową limuzynę. Dostojne nadwozie zyskało 5 gwiazdek w testach zderzeniowych NCAP, więc avensis należy pod tym względem do wciąż jeszcze elitarnego klubu. Wewnątrz także zmiany w stronę luksusowej limuzyny. Wnętrze jest starannie, bardziej po europejsku zaprojektowane i wykonane. Wybór kilku rodzajów tworzyw o różnej fakturze dodał desce rozdzielczej elegancji. Komfort jazdy podkreśla bardzo dobre wyciszenie samochodu i wytłumienie pracy silnika. Niestety, moim zdaniem trochę odstaje od tego poziomu zawieszenie. Jak na limuzynę daje nieco zbyt mały komfort jazdy po naszych fatalnych nawierzchniach.
Dane techniczne

silnik2,4 VVT-i2,0 D-CAT
moc (KM)163116
maks. moment obr (Nm)230280
prędkość maksymalna (km/h)220195
przyspieszenie 0-100 km/h (s)9,111,2
średnie spalanie (l/100 km)9,56,1

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie