Toyota Avensis

Marek Wicher
Samochody sygnowane znakiem Toyoty od lat słyną z bezawaryjności. W rankingach niemieckiego TUV-a zajmują pierwsze miejsca, bijąc wiele uznanych marek europejskich.
Toyota Avensis

Kiedy Japończycy produkcję niektórych modeli przenosili do Europy, dało się słyszeć głosy, że to koniec dalekowschodniej precyzji. Toyoty "made in England" dalej brylowały jednak w statystykach, aż wreszcie doczekaliśmy się auta nie tylko produkowanego na Starym Kontynencie, ale i stworzonego z myślą o mieszkańcach Europy.
Efektem prac inżynierów ze studia ED2 jest zaprezentowana pod koniec ubiegłego roku avensis. Druga generacja następcy cariny sprzedawana jest tylko i wyłącznie w Europie, zaś w trakcie prac konstrukcyjnych starano się dopasować ją do gustów między innymi mieszkańców Francji, Anglii, Niemiec i Włoch.
Anonsując wprowadzenie avensisa dyrekcja japońskiego koncernu akcentowała podniesienie poziomu komfortu i bezpieczeństwa w nowym modelu. I rzeczywiście. Już przy pierwszym kontakcie można odnieść wrażenie, że mamy do czynienia z autem wyższej klasy. Świadczyć o tym mogą choćby materiały z jakich wykonana jest tapicerka oraz deska rozdzielcza, a także jakość zestawu audio seryjnie montowanego w każdym avensisie.

Toyota Avensis

Zwiększenie wymiarów zewnętrznych avensisa zaowocowało większą ilością przestrzeni w kabinie oraz w bagażniku. Teraz każdy z pasażerów ma dużo miejsca, zaś wygodne fotele pozwalają ma komfortowe pokonywanie długich dystansów. Przyczynia się do tego również będąca standardem w każdej wersji klimatyzacja. Bagażnik, czy to w sedanie czy też w kombi, wystarcza na zapakowanie ogromnej ilości walizek, a kiedy w tym drugim rozepniemy specjalną siatkę, ładując go po dach zmieścimy w nim prawie 2 metry sześcienne bagażu.
Paleta silników obejmuje jednostki 1,6 (110 KM), 1,8 (129), 2,0 (147 KM) oraz turbodoładowanego diesla o mocy 116 KM. Najmniejsza benzynówka nie pasuje do ciężkiego avensisa, dlatego nie dziwi, że większość klientów salonów Toyoty wybiera jednostki 1.8. Motory te przy zachowaniu dobrych osiągów cechują się naprawdę niskim zużyciem paliwa. Osiągnięcie wyniku 7 litrów na sto kilometrów nie stanowi żadnego problemu.
Dwulitrowy silnik zapewnia co prawda lepsze parametry trakcyjne (przyspieszenie ok. 9 sekund), ale okupione zostało to większym zużyciem bezołowiowej benzyny, choć 8 litrów na 100 km i tak jest dobrym rezultatem.
Na jesień tego roku Toyota zapowiada jeszcze większy silnik, o pojemności 2.4 litrów oraz mocy 170 KM. pojawi się również większy diesel.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty