Toyota Avensis

Piotr Robakowski
Toyota, która odważnie atakuje europejski i polski rynek nowych samochodów, zaprezentowała przed kilkoma dniami drugie wcielenie modelu Avensis.

Już przy pierwszym kontakcie widać, że japoński producent mierzy wysoko chcąc
konkurować z najlepszymi w tej klasie - VW Passatem, Renault Laguna, Oplem
Vectra, a nawet Audi A4.**
Nowa twarz i bezpieczeństwo
Nowa Toyota Avensis dostępna jest w trzech wersjach nadwozia - 4- i
5-drzwiowej, a także jako kombi. Wizualnie pojazd jest połączeniem Opla
Vectry - w przedniej części nadwozia z wyraźnie wybijającymi się reflektorami.
Z tyłu przypomina nieco Audi A4 z nachodzącymi na boki kloszami świateł
stopu. Nie ulega wątpliwości, że Avensis opracowali inżynierowie z europejskich
biur stylistycznych Toyoty. Świadczy o tym nieco konserwatywna i masywna
(nie spotykana dotąd w ofercie Toyoty) linia nadwozia wzbudzająca od pierwszego
spojrzenia zaufanie. W przedniej części uwagę zwracają nie tylko reflektory,
ale także potężny zderzak, łaczący w sobie atrapę chłodnicy. Nieco sportowego
charakteru i delikatności dodaje przetłoczenie maski silnika tuż nad firmowym
znakiem Toyoty.
Konstruktorzy zadbali o wysoki poziom bezpieczeństwa montując wewnątrz
do dziewięciu poduszek powietrznych - dwie przednie, dwie boczne, kurtyny
boczne i boczne poduszki dla pasażerów tylnej kanapy. Nowością jest zastosowanie
po raz pierwszy na europejskim rynku poduszki chroniącej kolana kierowcy.
Pod kolumną kierowniczą umieszczono dodatkową poduszkę, która w przypadku
czołowego zderzenia zmniejsza ewentualne obrażenia kończyn dolnych, w szczególności
kolan. Uzupełnieniem systemu są montowane na przednich fotelach aktywne
zagłówki zmniejszające uszkodzenia górnej części kręgosłupa.
Od środka
Tu także widać związki z europejską grupą stylistów, którzy szczególną
uwagę przywiązali nie tylko do ergonomii wnętrza, ale także strony wizualnej.
Krótka i mocno opadająca linia tablicy przyrządów trafi w gusta miłośnikom
niemieckich aut. Tradycyjnie w zestawie wskaźników znalazły się dwa duże
wyświetlacze - prędkościomierz i obrotomierz. Po bokach znalazło się miejsce
dla wskaźnika temperatury silnika i poziomu paliwa. W środkowej części
kokpitu od góry znajduje się ciekłokrystaliczny, wielofonkcyjny wyświetlacz
komputera pokładowego i radia. Poniżej wyloty układu wentylacji, radio
(ze standardowo montowanym odtwarzaczem płyt CD i kaset magnetofonowych),
a także układ regulacji systemu klimatyzacji. na liście wyposażenia znajdziemy
m. in. system satelitarnego pozycjonowania - GPS. W zależności od gustu
i oczekiwań klientów nowy Avensis może mieć ciemną, jasną lub skórzaną
tapicerkę (w kilku odcieniach), a także drewniane elementy wykończeniowe
kokpitu.
To co porusza**
Toyota do modelu Avensis oferuje trzy benzynowe (1.6, 1.8 i 2.0 l)
i jedną wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności 2.0 litra D-4D o mocy
116 KM. Istotne zmiany nastąpiły także w konstrukcji tylnego zawieszenia
z układem podwójnych wachaczy, gwarantujących lepszą przyczepność. W standardzie
znajdziemy system ABS z układem EBD i BA. Dostępny jest także system kontroli
trakcji - VSC - ułatwiający jazdę w trudnych warunkach, eliminujący poślizgi
przedniej lub tylnej osi. Najtańsza wersja z silnikiem o pojemności 1.6
litra to wydatek 66,990 złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty