![]() |
Kształty nowej generacji Avensisa są zdecydowanie łagodniejsze niż w poprzednim modelu o tej nazwie. Linia nadwozia przypomina nieco Audi A6. Fot. Witold Blady |
Do wyboru są trzy wersje nadwoziowe - sedan, liftback i kombi. Pierwsza generacja Avensisa pojawiła się na rynku jesienią 1997 roku, zastępując bardzo udany model Carina E. Literka E oznaczała model opracowany specjalnie dla Europy. Początkowo auto produkowano w Japonii, by przenieść produkcję do zakładów Toyoty w Wielkiej Brytanii. Nowy Avensis jest więc trzecim modelem segmentu D, opracowanym z myślą o naszej części świata. Rynek europejski ma dla Toyoty duże znaczenie, dlatego nowa generacja modelu Avensis została opracowana na Starym Kontynencie. Czy nowość przypadnie do gustu klientom okaże się już wkrótce, sądząc po pierwszych kilku dniach. Japończycy mogą spać spokojnie.
Nowa Avensis proponowana jest w kilku wersjach wyposażenia - Terra, Sol, Sol Plus i High. W najtańszej, Terra, do standardu należą poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne i airbag chroniący kolana kierowcy, ABS, centralne ryglowanie zamków, elektrycznie regulowane lusterka, klimatyzacja manualna i radioodtwarzacz kaset i płyt CD. Droższa wersja Sol ma ponadto podwójne kurtyny gazowe, system kontroli trakcji, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, halogeny, wycieraczki z czujnikiem deszczu, dwustrefową automatyczną klimatyzację, skórzaną kierownicę i felgi z lekkich stopów. Ksenonowe reflektory ze spryskiwaczami należą do wyposażenia pakietu Sol Plus, w najbogatszej odmianie High otrzymujemy także felgi o średnicy 17 cali, elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele przednie, skórzaną tapicerkę i tempomat.
Pod maską jeden z czterech silników - do wyboru są trzy jednostki benzynowe - 1,6 l 110 KM, 1,8 l 129 KM i 2,0 l 147 KM. Najsłabszy jest dostępny tylko w odmianie Terra, 129-konna jednostka jest oferowana także z wyposażeniem Sol, zaś najmocniejszy silnik benzynowy jest dostępny z pakietami Sol, Sol Plus i High. Gamę jednostek uzupełnia silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa z systemem common rail, o pojemności 2 litrów i mocy 116 KM.
Najtańsza wersja nowego Avensisa - sedan z silnikiem o pojemności 1,6 litra i wyposażeniem Terra to wydatek 66 990 złotych. Czterodrzwiowy Avensis 1.8 Sol kosztuje 78 100 zł, zaś auto z silnikiem 2.0 i w wersji Sol Plus to wydatek 89 100 zł. Najtańszy diesel kosztuje 76 700 zł.
Toyota Avensis a konkurencja
Model | Toyota Avensis | Honda Accord | Peugeot 406 | Opel Vectra |
Silnik | R4 | R4 | R4 | R4 |
Liczba zaworów | 16 | 16 | 16 | 16 |
Pojemność skokowa (cm sześc.) | 1998 | 1998 | 1997 | 2198 |
Moc maks. (KM) | 147 | 155 | 138 | 147 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 205 | 217 | 208 | 216 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) | 9,4 | 9,2 | 10,8 | 10,2 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 8,1 | 8,6 | 8,4 | 8,6 |
Cena (zł) | 85 100 | 87 900 | 79 400 | 97 000 |

Aktywiści znaleźli sposób na pozbycie się samochodów w miastach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?