Toyota Avensis kontra Honda Accord

Ryszard Polit
Fot. Toyota: Toyota Avensis z nadwoziem sedan wymiarami jest zbliżona do Hondy Accord.
Fot. Toyota: Toyota Avensis z nadwoziem sedan wymiarami jest zbliżona do Hondy Accord.
Udostępnij:
Z punktu widzenia rynku europejskiego dla Toyoty najważniejszym modelem jest Avensis, a dla Hondy - Accord.

W latach 60. japońskie samochody były wzorowane na pojazdach europejskich. Teraz już tak nie jest, a nawet można odnieść wrażenie, że auta azjatyckie są projektowane odważnej od europejskich.

Fot. Toyota: Toyota Avensis z nadwoziem sedan wymiarami jest zbliżona do Hondy Accord.
Fot. Toyota: Toyota Avensis z nadwoziem sedan wymiarami jest zbliżona do Hondy Accord.

 

Od lat ci producenci toczą nieustanną walkę o palmę pierwszeństwa, z tym większym zainteresowaniem porównujemy sedany - Toyotę Avensis napędzaną silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny o pojemności 2,0 l/147 KM

Fot. Honda: Honda Accord obecnej generacji jest autem bardziej luksusowym niż sportowym, chociaż konstrukcja pojazdu jest bardzo nowoczesna.
Fot. Honda: Honda Accord obecnej generacji jest autem bardziej luksusowym niż sportowym, chociaż konstrukcja pojazdu jest bardzo nowoczesna.

z Hondą Accord z klasycznym silnikiem benzynowym 2,0 l/155 KM.

 

Cechy szczególne

 

Avensis i Accord to spore pojazdy o zbliżonych wymiarach zewnętrznych. Przestronność wnętrza jest porównywalna, jednak trzeba zaznaczyć, że w każdym z prezentowanych aut ilość miejsca w kabinie pasażerskiej jest duża. Wystrój

Fot. Toyota: Avensis napędzana 2-litrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny zużywa nieco więcej paliwa od Accorda.
Fot. Toyota: Avensis napędzana 2-litrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny zużywa nieco więcej paliwa od Accorda.

wnętrza i design tablicy przyrządów są różne w każdym z aut. Zwraca uwagę precyzyjny montaż i wysoka jakość wykonania. Najistotniejsze różnice dotyczą konstrukcji zawieszenia - Accord ma wielowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu, a Avensis tylko z tyłu (z przodu- kolumny McPhersona). Bagażnik Hondy ma objętość 460 l, a Toyoty - 500 l.

 


Fot. Honda: Accord napędzany silnikiem 2,0 l/155 KM ma zbliżoną dynamikę do Avensis.
Fot. Honda: Accord napędzany silnikiem 2,0 l/155 KM ma zbliżoną dynamikę do Avensis.


Silniki

 

Ilość silników oferowanych do Avensis jest imponująca. Zdecydowaliśmy się na silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny, by przekonać się, czy jest on rzeczywiście taki oszczędny, jak zakładano. Z pojemności 2 l osiąga moc 147 KM. Honda oferuje do Accorda znacznie mniejszy wybór silników, ale za to są one bardzo nowoczesne. Wybraliśmy silnik klasyczny, z wtryskiem pośrednim, który z pojemności 2 l uzyskuje 155 KM mocy. Zastosowano w nim następujące urządzenia - płynną

Fot. Ryszard Polit: Wnętrze Avensis jest przestronne.
Fot. Ryszard Polit: Wnętrze Avensis jest przestronne.

regulację faz rozrządu zaworów, zmienny czas i stopień otwarcia zaworów, kolektor ssący o zmiennej długości i jeszcze wałki wyrównoważające. Jaki jest efekt? Accord zużywa nieco mniej paliwa (o 0,3 l/100 km), chociaż teoretycznie powinno być odwrotnie. W mieście zużycie paliwa obu aut jest zbliżone i wynosi ok. 11 l na 100 km, ale na trasie oszczędniejszym autem okazała się Honda, stąd jej niższe średnie zużycie paliwa. 

Fot. Ryszrad Polit: Przestronność wnętrza Accorda dorównuje Avensis.
Fot. Ryszrad Polit: Przestronność wnętrza Accorda dorównuje Avensis.

 

Wrażenia z jazdy

 

Nieco szybszym pojazdem okazał się Accord, jednak podczas normalnej jazdy różnice są w zasadzie niezauważalne. Oba pojazdy charakteryzują się także dobrymi własnościami jezdnymi, chociaż osiągane są one w odmienny sposób. Na wszelki wypadek Toyota dokłada seryjnie układ kontroli trakcji, którego w Hondzie nie ma, ale jest za to bardziej skomplikowane zawieszenie. Wydaje się, że nieco

Fot. Toyota: Tablica przyrządów Avensis jest zaprojektowana nowocześnie.
Fot. Toyota: Tablica przyrządów Avensis jest zaprojektowana nowocześnie.

bardziej twarde zawieszenie ma Accord, dzięki czemu kierowca może czuć się pewniej podczas jazdy na wirażach. Poziom hałasu w obu autach jest dość niski, nieco cichszym pojazdem jest Accord. Toyota i Honda wyróżniają się skutecznym układem hamulcowym, a droga zatrzymania z prędkości 100 km/h wynosi 38 m. Biorąc pod uwagę masę

Fot. Honda: W roku modelowym 2006 Hondy Accord zmieniono nieco wystrój tablicy przyrządów
Fot. Honda: W roku modelowym 2006 Hondy Accord zmieniono nieco wystrój tablicy przyrządów

pojazdów, należy to uznać za dobry wynik.

 

Podsumowanie

 

Nieco lepiej wyposażonym autem jest Toyota Avensis, która kosztuje 89 600 zł. Honda Accord jest droższa tylko o 300 zł. Co prawda niektórzy lansują tezę, że Honda odda to z nawiązką, ale są też tacy, którzy to samo myślą o Toyocie. Bardziej zawansowany technicznie jest Accord. Ale dla tych, którzy chcą po prostu jeździć, a nie rozpatrywać technicznych zawiłości, Avensis też jest w sam raz. 

  

Nasza ocena

(+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Toyota Avensis

Honda Accord 

Przestronność wnętrza

Remis

Silnik

 

+

Poziom hałasu

 

+

Hamulce

Remis

Dynamika

Remis

Zużycie paliwa

 

+

Nowoczesność konstrukcji

 

+

Wyposażenie

+

 

Cena

Remis

 

 

Wybrane dane techniczne:

 

 

Toyota Avensis

Honda Accord

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/16/benzynowy

4/16/benzynowy

Pojemność skokowa (cm3)

1998

1998

Moc maksymalna (KM/obr/min)

147/5700

155/6000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min)

196/4000

190/4500

Czas rozpędzania 0-100 km/h(s)

9,1

8,9

Czas rozpędzania (IV b.) 60-100 km/h (s)

10,5

9,2

Prędkość maksymalna (km/h)

210

217

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*

68

67

Droga hamowania od 100 km/h (m)

38,0

38,0

Pojemność bagażnika (dm3
)

500

460

Pojemność zbiornika paliwa (dm3
)

60

65

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3
/100 km)

6,6/10,6

6,2/10,6

Długość x szerokość x wysokość (cm)

463 x 176 x 148

467 x 176 x 145

Rozstaw osi (cm)

270

267

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/12

3/12

Orientacyjna cena (zł)

89 600

89 900

* - pomiar wg ADAC

 

Wyposażenie seryjne:

 

 

Toyota Avensis

Sol

Honda Accord

Comfort

Poduszki powietrzne

7

6

Układ ABS

S

S

Układ ASR zapobiegający poślizgowi kół napędowych/

wspomaganie nagłego hamowania

S

S/S

Układ kontroli trakcji ESP 

S

S

Elektryczne sterowanie szyb przednich i tylnych

S

S

Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka

S

S

Centralny zamek

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Radio z CD

S

S

Klimatyzacja automatyczna

S

S

Komputer/czujnik deszczu

S/S

S/-

Fotochromatyczne lusterko wewnętrzne

S

-

S - wyposażenie seryjne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie