Toruń. Średnicówka coraz bliżej?

gazeta.pomorska
Toruń. Średnicówka coraz bliżej?
Toruń. Średnicówka coraz bliżej?
Za dwa tygodnie poznamy werdykt w sprawie zezwolenia na budowę trasy średnicowej. Jeśli będzie pozytywny, ruszy przetarg.
Toruń. Średnicówka coraz bliżej?
Toruń. Średnicówka coraz bliżej?

Przypomnijmy: w kwietniu 2011 r. wojewoda wydał zezwolenie na realizację pierwszego odcinka trasy średnicowej między Grudziądzką a Szosą Chełmińską. Do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej zaraz potem wpłynęły 22 odwołania. Resort czekał z ich rozstrzygnięciem na werdykt Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, która zajmowała się odwołaniami od decyzji środowiskowej. W lutym GDOŚ utrzymał w mocy część dokumentu. Pojawiły się tam też nowe zapisy zwiększające wymogi dotyczące ochrony środowiska. Miasto musiało o nie uzupełnić projekt całej trasy. Zmieniona dokumentacja trafiła do ministerstwa w maju.

- Po zgromadzeniu materiału dowodowego minister zawiadomił strony o możliwości wypowiedzenia się przed wydaniem decyzji - mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu transportu. - Rozpatrzenie sprawy powinno nastąpić do 29 czerwca.
Jeśli resort nie uchyli zezwolenia, drogowcy zaraz po wydaniu decyzji rozpiszą przetarg na nadzór inwestorski i realizację pierwszego odcinka średnicówki. - Budowa fragmentu od Grudziądzkiej do Szosy Chełmińskiej zajmie rok - mówi Janusz Czaplewski, szef działu inwestycji MZD. - Już wiadomo, że nie wykorzystamy w pełni funduszy zaplanowanych na zadanie w budżecie miasta.

Na 1,4-km. odcinek dwujezdniowej arterii z chodnikami i ścieżkami rowerowymi zarezerwowano w tym roku 23 mln zł. Cała inwestycja jest szacowana na 57,1 mln zł, z czego 28,5 mln zł wyniesie unijna dotacja z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Prace być może ruszą jesienią.

Pod znakiem zapytania stoi też realizacja kolejnego odcinka średnicówki - między ul. Grudziądzką a trasą wschodnią. - Złożyliśmy właśnie wniosek o zezwolenie na jego realizację - mówi Czaplewski. - Wojewoda ma trzy miesiące na jego rozpatrzenie. Jeśli nie będzie odwołań, budowa mogłaby ruszyć pod koniec roku.

Ale takie mogą się pojawić. Ten 3-km. odcinek wzbudzał najwięcej emocji przeciwników trasy średnicowej w wariancie proponowanym przez miasto. Część z nich nie zgadza się, by trasa biegła kilkadziesiąt metrów pod ich blokami przy ul. Świętopełka. Ten etap ma potrwać 18 miesięcy. Zakłada budowę jednej, dwupasmowej jezdni, estakady nad linią kolejową i węzła przy Skłodowskiej-Curie. Całość wyceniono na 125, 5 mln zł, z czego 21,9 mln zł ma wynieść unijne dofinansowanie. - Musimy te zadania zrealizować do połowy 2014 r. - mówi Czaplewski.

(WG)

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie