Tor Lublin jednak zostanie zamknięty?

Piotr Orzechowski
Fot. Tomek Koryszko
Fot. Tomek Koryszko
Jest już niemal pewne, że obiekt przy ul. Zemborzyckiej przestanie istnieć. Pytanie tylko kiedy i czy władze miasta znajdą dobre i niebudzące kontrowersji miejsce na nowy tor.
Fot. Tomek Koryszko
Fot. Tomek Koryszko

Pierwsze skargi pod adresem lubelskiego PZMot, gospodarza toru przy Zemborzyckiej, wpłynęły w 2007 roku, czyli rok po ukończeniu budowy osiedla Słoneczny Dom. Kilkadziesiąt rodzin mieszkających najbliżej obiektu (ok. 100 metrów) narzekało na notoryczne przekraczanie norm głośności przez motocykle i samochody.
**
CZYTAJ TAKŻE

Akcja Hałas w proteście przeciw zamknięciu Toru LublinTor kartingowy w Lublinie zostanie zamknięty?

**

Obok prezentujemy stanowiska głównych oponentów: Waldemara Czerniaka z PZMot, a także Dariusza Malona, reprezentującego mieszkańców. Ich opinie na temat Toru Lublin są różne. Łączy ich jedno. Za całą sytuację winią lubelski magistrat, który w latach 90. zgodził się na budowę osiedla mieszkaniowego przy centrum sportów motorowych.

Wprawdzie pojawiła się realna szansa na zawody motorowe przy ul. Zemborzyckiej jeszcze w 2012 roku, ale do rozwiązania nadal pozostaje problem lokalizacji zastępczej toru. Władze Lublina zastanawiają się nad zagospodarowaniem terenów byłego wysypiska śmieci w Jawidzu. Zielone światło dla inwestycji dały również samorząd województwa i wójt gminy Spiczyn, który zapowiedział przeprowadzenie konsultacji społecznych z mieszkańcami. Co w sytuacji, gdy ci się nie zgodzą? - Wtedy zastanowimy się nad wariantem zastępczym. Mamy kilka innych propozycji od władz ościennych gmin - przekonywał tydzień temu Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Kalendarium

Pierwotnie tor do sportów motorowych miał powstać na terenie poligonu na górkach czechowskich. W 1977 roku wybór padł na ul. Zemborzycką.

1978
- rozpoczęcie budowy Centrum Sportów Motorowych PZMot - Tor kartingowy - Autodrom (pełna nazwa). Obiekt oficjalnie otwarto rok później.

1990
- pierwszy remont toru i pobocza. W tym samym roku zaczyna tutaj działać giełda samochodowa.

1999
- Urząd Miasta wydaje zgodę na budowę pierwszych bloków na osiedlu Słoneczny Dom.

2000
- Giełda samochodowa przenosi się na Elizówkę.

2002
- koniec drugiej modernizacji toru. Obiekt uzyskuje homologację PZMot.

2006
- koniec budowy osiedla. Odległość między blokami a torem wynosi 100 metrów.

2007
- pierwsze skargi mieszkańców na zbyt duży hałas.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty