TOP 5. Najtańsze modele z automatyczną skrzynią biegów w swojej klasie

Kamil Rogala
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.Fot. Karol Biela
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.Fot. Karol Biela
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Segment A

Skoda Citigo (Ambition) 1.0 MPI 75 KM – 42 800 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

W tym segmencie wybór nie jest zbyt duży, ale mimo to mamy do wyboru wiele aut z automatycznymi przekładniami. Jednym z najtańszych jest Skoda Citigo w odmianie Ambition. Silnik 1.0 MPI o mocy 75 KM z momentem obrotowym 95 Nm sparowany jest z 5-stopniową przekładnią automatyczną ASG. Osiągi oczywiście nie są sportowe – prawie 15 sekund do setki i 173 km/h prędkości maksymalnej – ale komfort jazdy po mieście z pewnością to wynagradza. Cena? W tej odmianie 42 800 złotych. Za wersję Style trzeba zapłacić 47 600 złotych, a za Monte Carlo już 51 500 złotych.

  • Pojemność silnika: 999 ccm
  • Moc: 75 KM przy 6200 obr./min
  • Moment obrotowy: 95 Nm przy 3000-4300 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 14,9 s
  • Prędkość maksymalna: 173 km/h
  • Cena: 42 800 zł

Citroen C1 (Feel) 1.0 VTi 72 KM – 45 090 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Niewiele droższy jest Citroen C1 w odmianie wyposażenia Feel. To sympatyczne autko wyposażono w litrową jednostkę VTi generującą 72 KM oraz 93 Nm momentu obrotowego. Napęd kierowany jest na koła za pośrednictwem 5-stopniowej przekładni ETG. Osiągi są bardzo zbliżone do Skody Citigo, podobnie jak bardzo przyzwoite spalanie – średnio nieco ponad 5 l/100km według producenta. Cena odmiany Feel to 45 090 złotych.

  • Pojemność silnika: 998 ccm
  • Moc: 72 KM przy 6000 obr./min
  • Moment obrotowy: 93 Nm przy 4400 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 14,3 s
  • Prędkość maksymalna: 160 km/h
  • Cena: 45 090 zł

Hyundai i10 (Access) 1.0 MPI 66 KM – 45 600 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Kolejna propozycja z najniższej półki to Hyundai i10 z wyposażeniem Access i prostym silnikiem 1.0 MPI o mocy 66 KM. Maksymalny moment obrotowy to 95 Nm a te skromne parametry przykładają się na skromne osiągi – 16,8 sekundy do setki i 150 km/h prędkości maksymalnej – oraz bardzo umiarkowany apetyt na paliwo. Zdaniem producenta średnie spalanie to 6,3 l/100km. Napęd kierowany jest na koła za pośrednictwem 4-biegowego automatu. Cena – 45 600 złotych.

  • Pojemność silnika: 998 ccm
  • Moc: 66 KM przy 5500 obr./min
  • Moment obrotowy: 95 Nm przy 3000 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 16,8 s
  • Prędkość maksymalna: 150 km/h
  • Cena: 45 600 zł

Toyota Aygo (X-Play) 1.0 VVT-i 72 KM – 46 000 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Odrobinę więcej emocji dostarczy Toyota Aygo w odmianie X-Play. Litrowa jednostka napędowa o mocy 72 KM z momentem obrotowym 93 Nm, połączona z automatyczną 5-stopniową przekładnią x-shift, jest w stanie rozpędzić małego japońskiego mieszczucha od 0 do 100 km/h w czasie 11,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 160 km/h. Cena tego modelu (katalogowa) to 46 000 złotych.

  • Pojemność silnika: 998 ccm
  • Moc: 72 KM przy 6000 obr./min
  • Moment obrotowy: 93 Nm przy 4400 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,9 s
  • Prędkość maksymalna: 160 km/h
  • Cena: 46 000 zł

Fiat 500 (Pop) 1.2 69 KM – 51 600 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Na końcu nieco droższa, ale za to iście kultowa propozycja – „pięćsetka”. Fiat 500 w odmianie Pop wyposażono w jednostkę 1.2 o mocy 69 KM z momentem obrotowym 102 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13 sekund a prędkość maksymalna to 160 km/h. Średnie spalanie zdaniem producenta to 5,2 l/100km. Napęd trafia na koła za pośrednictwem 5-stopniowej przekładni automatycznej Dualogic Selespeed.

  • Pojemność silnika: 1242 ccm
  • Moc: 69 KM przy 5500 obr./min
  • Moment obrotowy: 102 Nm przy 3000 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 13 s
  • Prędkość maksymalna: 160 km/h
  • Cena: 51 600 zł

Segment B

Suzuki Swift (Premium Plus) 1.2 DualJet 90 KM – 55 400 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Zestawienie otwieramy modelem Suzuki Swift z wyposażeniem o prestiżowo brzmiącej nazwie Premium Plus. Auto wyposażono w silnik 1.2 DualJet o mocy 90 KM z momentem obrotowym 120 Nm. Napęd trafia na koła za pośrednictwem przekładni CVT. Takie połączenie oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 11 sekund i prędkość maksymalną 175 km/h. Całkiem nieźle wypada również spalanie – średnio 4,8 l/100km. Cena tego modelu to 55 400 złotych.

  • Pojemność silnika: 1242 ccm
  • Moc: 90 KM przy 6000 obr./min
  • Moment obrotowy: 120 Nm przy 4400 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 11 s
  • Prędkość maksymalna: 175 km/h
  • Cena: 55 400 zł

Mitsubishi Space Star (Invite) 1.2 80 KM – 55 990 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Kolejna propozycja z Japonii to Mitsubishi Space Star z wyposażeniem Invite w cenie 55 990 złotych. Za takie pieniądze otrzymamy ciekawie wyglądające autko wyposażone w silnik 1.2 o mocy 80 KM i z momentem obrotowym 106 Nm. W połączeniu z przekładnią CVT osiągi są dość przeciętne. Co prawda prędkość maksymalna to przyzwoite 173 km/h, ale przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje już 12,8 sekundy. Cena tego modelu to katalogowe 55 990 złotych.

  • Pojemność silnika: 1193 ccm
  • Moc: 80 KM przy 6000 obr./min
  • Moment obrotowy: 106 Nm przy 4000 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,8 s
  • Prędkość maksymalna: 173 km/h
  • Cena: 55 990 zł

Kia Rio (M) 1.4 MPI 100 KM – 56 990 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

O 100 złotych droższa jest Kia Rio z wyposażeniem M. Tutaj mamy również mocniejszy silnik 1.4 MPI generujący aż 100 KM oraz 133 Nm momentu obrotowego. Ponadto zastosowano aż 6-biegową przekładnię automatyczną, co świetnie sprawdza się podczas dłuższych podróży. Co prawda przyspieszenie od 0 do 100 km/h to skromne 12,9 sekundy, ale prędkość maksymalna wzrasta do 183 km/h, a to już dość poważne wartości. Średnie spalanie – 6,4 l/100km.

  • Pojemność silnika: 1368 ccm
  • Moc: 100 KM przy 6000 obr./min
  • Moment obrotowy: 133 Nm przy 4000 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,9 s
  • Prędkość maksymalna: 183 km/h
  • Cena: 56 990 zł

Opel Corsa E (Enjoy) 1.4 90 KM – 58 950 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Opel Corsa z wyposażeniem Enjoy to koszt 58 950 złotych (katalogowo). Za tą kwotę otrzymujemy silnik 1.4 o mocy 90 KM połączony z automatyczną 6-biegową przekładnią. Moment obrotowy tego motoru to 130 Nm. Osiągi nie powalają, bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie blisko 14 sekund nie jest powodem do pochwały. Również średnie zużycie paliwa na poziomie blisko niecałych 7 l/100km to dość kiepski wynik.

  • Pojemność silnika: 1398 ccm
  • Moc: 90 KM przy 6000 obr./min
  • Moment obrotowy: 130 Nm przy 4000 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,9 s
  • Prędkość maksymalna: 175 km/h
  • Cena: 58 950 zł

Renault Clio (Zen) 1.0 TCe 101 KM – 59 400 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Za kwotę 59 400 złotych otrzymamy najnowszą generację Renault Clio w odmianie wyposażenia Zen. Pod maską pracuje litrowa jednostka TCe generująca 101 KM oraz 160 Nm momentu obrotowego. To w połączeniu z automatyczną przekładnią bezstopniową X-Tronic oferuje przyspieszenie od 0 do 100km/h w czasie 11,8 sekundy oraz prędkość maksymalną 187 km/h. Średnie zużycie paliwa według producenta to 5,2 l/100km.

  • Pojemność silnika: 999 ccm
  • Moc: 101 KM przy 5000 obr./min
  • Moment obrotowy: 160 Nm przy 2750 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 s
  • Prędkość maksymalna: 187 km/h
  • Cena: 59 400 zł

Segment C

Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo 140 KM – 73 200 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

W segmencie C propozycje bywają dość zaskakujące, ale skoro kryterium głównym jest automatyczna skrzynia biegów, nie ma miejsca na wybrzydzanie. Dlatego też najtańszą propozycją jest Opel Astra IV generacji z nadwoziem sedan. Auto wyposażono w silnik 1.4 Turbo o mocy 140 KM z momentem obrotowym 200 Nm. Silnik połączono z 6-biegowym automatem, a to daje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie nieco ponad 10 sekund. Prędkość maksymalna to 205 km/h a średnie spalanie według producenta to 6,8 l/100km. Cena katalogowa tego modelu to 73 200 złotych, ale producent oferuje spore rabaty.

  • Pojemność silnika: 1364 ccm
  • Moc: 140 KM przy 4900 obr./min
  • Moment obrotowy: 200 Nm przy 1850-4900 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s
  • Prędkość maksymalna: 205 km/h
  • Cena: 73 200 zł

SsangYong XLV (Crystal) 1.6 128 KM – 74 990 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Jeśli ktoś myśląc o aucie kompaktowym nie ogranicza się do hatchbacków, kombi czy sedanów, może zwrócić uwagę na model SsangYong XLV w modnym ostatnio nadwoziu typu crossover. Auto z wyposażeniem Crystal i silnikiem 1.6 o mocy 128 KM z momentem obrotowym 160 Nm kosztuje cennikowo 74 990 złotych. Osiągi nie są imponujące, podobnie jak spalanie – średnio 7,6 l/100km – ale wynagradza to przestrzeń oraz wyższe zawieszenie, które dodaje pewności podczas miejskich podróży.

  • Pojemność silnika: 1597 ccm
  • Moc: 128 KM przy 6000 obr./min
  • Moment obrotowy: 160 Nm przy 4600 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3 s
  • Prędkość maksymalna: 178 km/h
  • Cena: 74 990 zł

Skoda Scala (Ambition) 1.0 TSI 115 KM – 77 750 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Kolejną propozycją jest Skoda Scala, która z rozmachem weszła na rynek aut kompaktowych. Model z wyposażeniem Ambition i silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM kosztuje 77 750 złotych. Niewątpliwą zaletą jest przede wszystkim 7-biegowa przekładnia DSG. To w połączeniu z wysokim momentem obrotowym rzędu 200 Nm pozwala na bardzo dynamiczną jazdę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje poniżej 10 sekund. Prędkość maksymalna to 204 km/h a średnie spalanie deklarowane przez producenta to 6 l/100km.

  • Pojemność silnika: 999 ccm
  • Moc: 115 KM przy 6400 obr./min
  • Moment obrotowy: 200 Nm przy 2000-3500 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s
  • Prędkość maksymalna: 204 km/h
  • Cena: 77 750 zł

Honda Civic X (S) 1.0 126 KM – 79 400 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Przedostatnią propozycją w zestawieniu jest model Honda Civic X w odmianie wyposażenia S. Pod maską pracuje litrowy silnik o mocy 126 KM z momentem obrotowym 180 Nm, zaś moc na koła przenosi bezstopniowa przekładnia CVT. Osiągi podobne jak w Skodzie Scala, tak samo jak średnie spalanie deklarowane przez producenta – 6 l/100km. Cena tego modelu to 79 400 złotych.

  • Pojemność silnika: 988 ccm
  • Moc: 126 KM przy 5500 obr./min
  • Moment obrotowy: 200 Nm przy 2250 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 s
  • Prędkość maksymalna: 203 km/h
  • Cena: 79 400 zł

Fiat Tipo (Pop) 1.6 MultiJet 120 KM – 81 300 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Oto rodzynek w zestawieniu – model z silnikiem Diesla. Fiat Tipo w odmianie Pop i nadwoziu hatchback został wyceniony na 81 300 złotych. Wysokoprężny silnik 1.6 MultiJet Generuje 120 KM oraz 320 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10 sekund a prędkość maksymalna to 199 km/h.

  • Pojemność silnika: 1598 ccm
  • Moc: 120 KM przy 3750 obr./min
  • Moment obrotowy: 320 Nm przy 1750 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 10 s
  • Prędkość maksymalna: 199 km/h
  • Cena: 81 300 zł

Segment D

Kia Optima II (M) 1.6 T-GDI 180 KM – 98 990 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

W segmencie D wybór jest oczywiście większy, w końcu automatyczna skrzynia biegów przestaje być fanaberią, a staje się standardem, choć trudno kupić auto poniżej magicznej granicy 100 000 złotych. Jedynym przykładem jest Kia Optima II, która w odmianie M kosztuje 98 990 złotych. W tej cenie otrzymujemy auto z silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 180 KM z automatyczną 7-biegową przekładnią DCT. Maksymalny moment obrotowy to 265 Nm. Takie parametry przekładają się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8,7 sekundy i prędkość maksymalną 210 km/h. Średnie spalanie zdaniem producenta to 6,4 l/100km.

  • Pojemność silnika: 1591 ccm
  • Moc: 180 KM przy 5500 obr./min
  • Moment obrotowy: 265 Nm przy 1500-4500 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s
  • Prędkość maksymalna: 210 km/h
  • Cena: 98 990 zł

Renault Talisman (Limited) 1.3 TCe 159 KM – 108 900 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Kolejna propozycja z tego segmentu już dość wyraźnie przekracza granicę 100 000 złotych. To model Renault Talisman z wyposażeniem Limited z silnikiem 1.3 TCe o mocy 159 KM. Jego koszt to 108 900 złotych. Mimo to francuskie auto oferuje niezłe osiągi. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki napędowej to 270 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 sekundy a prędkość maksymalna to 210 km/h. Średnie zużycie paliwa zdaniem producenta to 6,4 l/100km.

  • Pojemność silnika: 1333 ccm
  • Moc: 159 KM przy 5500 obr./min
  • Moment obrotowy: 270 Nm przy 1800 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s
  • Prędkość maksymalna: 210 km/h
  • Cena: 108 900 zł

Volkswagen Passat (Essence) 1.5 TSI 150 KM – 110 390 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

W zestawieniu nie mogło zabraknąć podstawowego Volkswagena Passata w odmianie Essence. Ten przedstawiciel segmentu D wyposażono w silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM współpracujący z 7-biegową przekładnią DSG. Moment obrotowy tej jednostki to 250 Nm. Dzięki przekładni DSG, osiągi są bardzo przyzwoite. Sprint do setki zajmuje 8,7 sekundy a prędkość maksymalna to 220 km/h. Katalogowa cena tego modelu to 110 390 złotych.

  • Pojemność silnika: 1498 ccm
  • Moc: 150 KM przy 5000 obr./min
  • Moment obrotowy: 250 Nm przy 1500-3500 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s
  • Prędkość maksymalna: 220 km/h
  • Cena: 110 390 zł

Opel Insignia (Enjoy) 1.5 Turbo 165 KM – 112 950 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

W zestawieniu pojawił się również Opel Insignia w wersji wyposażenia Enjoy z silnikiem 1.5 Turbo legitymującym się mocą 165 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm. W połączeniu z automatyczną 6-biegową przekładnią daje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9,4 sekundy oraz prędkość maksymalną 218 km/h. Nieźle, choć zauważalnie gorzej od poprzednich propozycji. Cena tego modelu według cennika to 112 950 złotych.

  • Pojemność silnika: 1490 ccm
  • Moc: 165 KM przy 5600 obr./min
  • Moment obrotowy: 250 Nm przy 2000-4500 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 s
  • Prędkość maksymalna: 218 km/h
  • Cena: 112 950 zł

Skoda Superb (Active) 1.5 TSI 150 KM – 113 150 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Ostatni model z segmentu D w naszym zestawieniu to Skoda Superb z wyposażeniem Active i silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM. Podobnie jak Volkswagen Passat, tak samo Skoda zastosowało 7-biegową przekładnie DSG. Auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w czasie 9,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 219 km/h. Cena katalogowa tego modelu to 113 150 złotych.

  • Pojemność silnika: 1498 ccm
  • Moc: 150 KM przy 5000 obr./min
  • Moment obrotowy: 250 Nm przy 1500-3500 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s
  • Prędkość maksymalna: 219 km/h
  • Cena: 113 150 zł

Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty