TOP 5. Najtańsze modele z automatyczną skrzynią biegów w swojej klasie

Kamil Rogala
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.Fot. Karol Biela
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.Fot. Karol Biela
Udostępnij:
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Segment A

Skoda Citigo (Ambition) 1.0 MPI 75 KM – 42 800 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

W tym segmencie wybór nie jest zbyt duży, ale mimo to mamy do wyboru wiele aut z automatycznymi przekładniami. Jednym z najtańszych jest Skoda Citigo w odmianie Ambition. Silnik 1.0 MPI o mocy 75 KM z momentem obrotowym 95 Nm sparowany jest z 5-stopniową przekładnią automatyczną ASG. Osiągi oczywiście nie są sportowe – prawie 15 sekund do setki i 173 km/h prędkości maksymalnej – ale komfort jazdy po mieście z pewnością to wynagradza. Cena? W tej odmianie 42 800 złotych. Za wersję Style trzeba zapłacić 47 600 złotych, a za Monte Carlo już 51 500 złotych.

  • Pojemność silnika: 999 ccm
  • Moc: 75 KM przy 6200 obr./min
  • Moment obrotowy: 95 Nm przy 3000-4300 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 14,9 s
  • Prędkość maksymalna: 173 km/h
  • Cena: 42 800 zł

Citroen C1 (Feel) 1.0 VTi 72 KM – 45 090 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Niewiele droższy jest Citroen C1 w odmianie wyposażenia Feel. To sympatyczne autko wyposażono w litrową jednostkę VTi generującą 72 KM oraz 93 Nm momentu obrotowego. Napęd kierowany jest na koła za pośrednictwem 5-stopniowej przekładni ETG. Osiągi są bardzo zbliżone do Skody Citigo, podobnie jak bardzo przyzwoite spalanie – średnio nieco ponad 5 l/100km według producenta. Cena odmiany Feel to 45 090 złotych.

  • Pojemność silnika: 998 ccm
  • Moc: 72 KM przy 6000 obr./min
  • Moment obrotowy: 93 Nm przy 4400 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 14,3 s
  • Prędkość maksymalna: 160 km/h
  • Cena: 45 090 zł

Hyundai i10 (Access) 1.0 MPI 66 KM – 45 600 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Kolejna propozycja z najniższej półki to Hyundai i10 z wyposażeniem Access i prostym silnikiem 1.0 MPI o mocy 66 KM. Maksymalny moment obrotowy to 95 Nm a te skromne parametry przykładają się na skromne osiągi – 16,8 sekundy do setki i 150 km/h prędkości maksymalnej – oraz bardzo umiarkowany apetyt na paliwo. Zdaniem producenta średnie spalanie to 6,3 l/100km. Napęd kierowany jest na koła za pośrednictwem 4-biegowego automatu. Cena – 45 600 złotych.

  • Pojemność silnika: 998 ccm
  • Moc: 66 KM przy 5500 obr./min
  • Moment obrotowy: 95 Nm przy 3000 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 16,8 s
  • Prędkość maksymalna: 150 km/h
  • Cena: 45 600 zł

Toyota Aygo (X-Play) 1.0 VVT-i 72 KM – 46 000 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Odrobinę więcej emocji dostarczy Toyota Aygo w odmianie X-Play. Litrowa jednostka napędowa o mocy 72 KM z momentem obrotowym 93 Nm, połączona z automatyczną 5-stopniową przekładnią x-shift, jest w stanie rozpędzić małego japońskiego mieszczucha od 0 do 100 km/h w czasie 11,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 160 km/h. Cena tego modelu (katalogowa) to 46 000 złotych.

  • Pojemność silnika: 998 ccm
  • Moc: 72 KM przy 6000 obr./min
  • Moment obrotowy: 93 Nm przy 4400 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,9 s
  • Prędkość maksymalna: 160 km/h
  • Cena: 46 000 zł

Fiat 500 (Pop) 1.2 69 KM – 51 600 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Na końcu nieco droższa, ale za to iście kultowa propozycja – „pięćsetka”. Fiat 500 w odmianie Pop wyposażono w jednostkę 1.2 o mocy 69 KM z momentem obrotowym 102 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13 sekund a prędkość maksymalna to 160 km/h. Średnie spalanie zdaniem producenta to 5,2 l/100km. Napęd trafia na koła za pośrednictwem 5-stopniowej przekładni automatycznej Dualogic Selespeed.

  • Pojemność silnika: 1242 ccm
  • Moc: 69 KM przy 5500 obr./min
  • Moment obrotowy: 102 Nm przy 3000 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 13 s
  • Prędkość maksymalna: 160 km/h
  • Cena: 51 600 zł

Segment B

Suzuki Swift (Premium Plus) 1.2 DualJet 90 KM – 55 400 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Zestawienie otwieramy modelem Suzuki Swift z wyposażeniem o prestiżowo brzmiącej nazwie Premium Plus. Auto wyposażono w silnik 1.2 DualJet o mocy 90 KM z momentem obrotowym 120 Nm. Napęd trafia na koła za pośrednictwem przekładni CVT. Takie połączenie oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 11 sekund i prędkość maksymalną 175 km/h. Całkiem nieźle wypada również spalanie – średnio 4,8 l/100km. Cena tego modelu to 55 400 złotych.

  • Pojemność silnika: 1242 ccm
  • Moc: 90 KM przy 6000 obr./min
  • Moment obrotowy: 120 Nm przy 4400 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 11 s
  • Prędkość maksymalna: 175 km/h
  • Cena: 55 400 zł

Mitsubishi Space Star (Invite) 1.2 80 KM – 55 990 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Kolejna propozycja z Japonii to Mitsubishi Space Star z wyposażeniem Invite w cenie 55 990 złotych. Za takie pieniądze otrzymamy ciekawie wyglądające autko wyposażone w silnik 1.2 o mocy 80 KM i z momentem obrotowym 106 Nm. W połączeniu z przekładnią CVT osiągi są dość przeciętne. Co prawda prędkość maksymalna to przyzwoite 173 km/h, ale przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje już 12,8 sekundy. Cena tego modelu to katalogowe 55 990 złotych.

  • Pojemność silnika: 1193 ccm
  • Moc: 80 KM przy 6000 obr./min
  • Moment obrotowy: 106 Nm przy 4000 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,8 s
  • Prędkość maksymalna: 173 km/h
  • Cena: 55 990 zł

Kia Rio (M) 1.4 MPI 100 KM – 56 990 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

O 100 złotych droższa jest Kia Rio z wyposażeniem M. Tutaj mamy również mocniejszy silnik 1.4 MPI generujący aż 100 KM oraz 133 Nm momentu obrotowego. Ponadto zastosowano aż 6-biegową przekładnię automatyczną, co świetnie sprawdza się podczas dłuższych podróży. Co prawda przyspieszenie od 0 do 100 km/h to skromne 12,9 sekundy, ale prędkość maksymalna wzrasta do 183 km/h, a to już dość poważne wartości. Średnie spalanie – 6,4 l/100km.

  • Pojemność silnika: 1368 ccm
  • Moc: 100 KM przy 6000 obr./min
  • Moment obrotowy: 133 Nm przy 4000 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,9 s
  • Prędkość maksymalna: 183 km/h
  • Cena: 56 990 zł

Opel Corsa E (Enjoy) 1.4 90 KM – 58 950 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Opel Corsa z wyposażeniem Enjoy to koszt 58 950 złotych (katalogowo). Za tą kwotę otrzymujemy silnik 1.4 o mocy 90 KM połączony z automatyczną 6-biegową przekładnią. Moment obrotowy tego motoru to 130 Nm. Osiągi nie powalają, bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie blisko 14 sekund nie jest powodem do pochwały. Również średnie zużycie paliwa na poziomie blisko niecałych 7 l/100km to dość kiepski wynik.

  • Pojemność silnika: 1398 ccm
  • Moc: 90 KM przy 6000 obr./min
  • Moment obrotowy: 130 Nm przy 4000 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,9 s
  • Prędkość maksymalna: 175 km/h
  • Cena: 58 950 zł

Renault Clio (Zen) 1.0 TCe 101 KM – 59 400 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Za kwotę 59 400 złotych otrzymamy najnowszą generację Renault Clio w odmianie wyposażenia Zen. Pod maską pracuje litrowa jednostka TCe generująca 101 KM oraz 160 Nm momentu obrotowego. To w połączeniu z automatyczną przekładnią bezstopniową X-Tronic oferuje przyspieszenie od 0 do 100km/h w czasie 11,8 sekundy oraz prędkość maksymalną 187 km/h. Średnie zużycie paliwa według producenta to 5,2 l/100km.

  • Pojemność silnika: 999 ccm
  • Moc: 101 KM przy 5000 obr./min
  • Moment obrotowy: 160 Nm przy 2750 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 s
  • Prędkość maksymalna: 187 km/h
  • Cena: 59 400 zł

Segment C

Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo 140 KM – 73 200 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

W segmencie C propozycje bywają dość zaskakujące, ale skoro kryterium głównym jest automatyczna skrzynia biegów, nie ma miejsca na wybrzydzanie. Dlatego też najtańszą propozycją jest Opel Astra IV generacji z nadwoziem sedan. Auto wyposażono w silnik 1.4 Turbo o mocy 140 KM z momentem obrotowym 200 Nm. Silnik połączono z 6-biegowym automatem, a to daje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie nieco ponad 10 sekund. Prędkość maksymalna to 205 km/h a średnie spalanie według producenta to 6,8 l/100km. Cena katalogowa tego modelu to 73 200 złotych, ale producent oferuje spore rabaty.

  • Pojemność silnika: 1364 ccm
  • Moc: 140 KM przy 4900 obr./min
  • Moment obrotowy: 200 Nm przy 1850-4900 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s
  • Prędkość maksymalna: 205 km/h
  • Cena: 73 200 zł

SsangYong XLV (Crystal) 1.6 128 KM – 74 990 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Jeśli ktoś myśląc o aucie kompaktowym nie ogranicza się do hatchbacków, kombi czy sedanów, może zwrócić uwagę na model SsangYong XLV w modnym ostatnio nadwoziu typu crossover. Auto z wyposażeniem Crystal i silnikiem 1.6 o mocy 128 KM z momentem obrotowym 160 Nm kosztuje cennikowo 74 990 złotych. Osiągi nie są imponujące, podobnie jak spalanie – średnio 7,6 l/100km – ale wynagradza to przestrzeń oraz wyższe zawieszenie, które dodaje pewności podczas miejskich podróży.

  • Pojemność silnika: 1597 ccm
  • Moc: 128 KM przy 6000 obr./min
  • Moment obrotowy: 160 Nm przy 4600 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3 s
  • Prędkość maksymalna: 178 km/h
  • Cena: 74 990 zł

Skoda Scala (Ambition) 1.0 TSI 115 KM – 77 750 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Kolejną propozycją jest Skoda Scala, która z rozmachem weszła na rynek aut kompaktowych. Model z wyposażeniem Ambition i silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM kosztuje 77 750 złotych. Niewątpliwą zaletą jest przede wszystkim 7-biegowa przekładnia DSG. To w połączeniu z wysokim momentem obrotowym rzędu 200 Nm pozwala na bardzo dynamiczną jazdę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje poniżej 10 sekund. Prędkość maksymalna to 204 km/h a średnie spalanie deklarowane przez producenta to 6 l/100km.

  • Pojemność silnika: 999 ccm
  • Moc: 115 KM przy 6400 obr./min
  • Moment obrotowy: 200 Nm przy 2000-3500 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s
  • Prędkość maksymalna: 204 km/h
  • Cena: 77 750 zł

Honda Civic X (S) 1.0 126 KM – 79 400 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Przedostatnią propozycją w zestawieniu jest model Honda Civic X w odmianie wyposażenia S. Pod maską pracuje litrowy silnik o mocy 126 KM z momentem obrotowym 180 Nm, zaś moc na koła przenosi bezstopniowa przekładnia CVT. Osiągi podobne jak w Skodzie Scala, tak samo jak średnie spalanie deklarowane przez producenta – 6 l/100km. Cena tego modelu to 79 400 złotych.

  • Pojemność silnika: 988 ccm
  • Moc: 126 KM przy 5500 obr./min
  • Moment obrotowy: 200 Nm przy 2250 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 s
  • Prędkość maksymalna: 203 km/h
  • Cena: 79 400 zł

Fiat Tipo (Pop) 1.6 MultiJet 120 KM – 81 300 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Oto rodzynek w zestawieniu – model z silnikiem Diesla. Fiat Tipo w odmianie Pop i nadwoziu hatchback został wyceniony na 81 300 złotych. Wysokoprężny silnik 1.6 MultiJet Generuje 120 KM oraz 320 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10 sekund a prędkość maksymalna to 199 km/h.

  • Pojemność silnika: 1598 ccm
  • Moc: 120 KM przy 3750 obr./min
  • Moment obrotowy: 320 Nm przy 1750 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 10 s
  • Prędkość maksymalna: 199 km/h
  • Cena: 81 300 zł

Segment D

Kia Optima II (M) 1.6 T-GDI 180 KM – 98 990 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

W segmencie D wybór jest oczywiście większy, w końcu automatyczna skrzynia biegów przestaje być fanaberią, a staje się standardem, choć trudno kupić auto poniżej magicznej granicy 100 000 złotych. Jedynym przykładem jest Kia Optima II, która w odmianie M kosztuje 98 990 złotych. W tej cenie otrzymujemy auto z silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 180 KM z automatyczną 7-biegową przekładnią DCT. Maksymalny moment obrotowy to 265 Nm. Takie parametry przekładają się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8,7 sekundy i prędkość maksymalną 210 km/h. Średnie spalanie zdaniem producenta to 6,4 l/100km.

  • Pojemność silnika: 1591 ccm
  • Moc: 180 KM przy 5500 obr./min
  • Moment obrotowy: 265 Nm przy 1500-4500 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s
  • Prędkość maksymalna: 210 km/h
  • Cena: 98 990 zł

Renault Talisman (Limited) 1.3 TCe 159 KM – 108 900 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Kolejna propozycja z tego segmentu już dość wyraźnie przekracza granicę 100 000 złotych. To model Renault Talisman z wyposażeniem Limited z silnikiem 1.3 TCe o mocy 159 KM. Jego koszt to 108 900 złotych. Mimo to francuskie auto oferuje niezłe osiągi. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki napędowej to 270 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 sekundy a prędkość maksymalna to 210 km/h. Średnie zużycie paliwa zdaniem producenta to 6,4 l/100km.

  • Pojemność silnika: 1333 ccm
  • Moc: 159 KM przy 5500 obr./min
  • Moment obrotowy: 270 Nm przy 1800 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s
  • Prędkość maksymalna: 210 km/h
  • Cena: 108 900 zł

Volkswagen Passat (Essence) 1.5 TSI 150 KM – 110 390 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

W zestawieniu nie mogło zabraknąć podstawowego Volkswagena Passata w odmianie Essence. Ten przedstawiciel segmentu D wyposażono w silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM współpracujący z 7-biegową przekładnią DSG. Moment obrotowy tej jednostki to 250 Nm. Dzięki przekładni DSG, osiągi są bardzo przyzwoite. Sprint do setki zajmuje 8,7 sekundy a prędkość maksymalna to 220 km/h. Katalogowa cena tego modelu to 110 390 złotych.

  • Pojemność silnika: 1498 ccm
  • Moc: 150 KM przy 5000 obr./min
  • Moment obrotowy: 250 Nm przy 1500-3500 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s
  • Prędkość maksymalna: 220 km/h
  • Cena: 110 390 zł

Opel Insignia (Enjoy) 1.5 Turbo 165 KM – 112 950 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

W zestawieniu pojawił się również Opel Insignia w wersji wyposażenia Enjoy z silnikiem 1.5 Turbo legitymującym się mocą 165 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm. W połączeniu z automatyczną 6-biegową przekładnią daje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9,4 sekundy oraz prędkość maksymalną 218 km/h. Nieźle, choć zauważalnie gorzej od poprzednich propozycji. Cena tego modelu według cennika to 112 950 złotych.

  • Pojemność silnika: 1490 ccm
  • Moc: 165 KM przy 5600 obr./min
  • Moment obrotowy: 250 Nm przy 2000-4500 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 s
  • Prędkość maksymalna: 218 km/h
  • Cena: 112 950 zł

Skoda Superb (Active) 1.5 TSI 150 KM – 113 150 zł

Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią
Bywają wolniejsze, niekiedy zużywają więcej paliwa, ale nadrabiają to komfortem podróży, szczególnie w mieście. Mowa o samochodach z automatyczną skrzynią biegów. Poznajmy najtańsze modele z „automatem” w kilku segmentach.

Fot. Archiwum

Ostatni model z segmentu D w naszym zestawieniu to Skoda Superb z wyposażeniem Active i silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM. Podobnie jak Volkswagen Passat, tak samo Skoda zastosowało 7-biegową przekładnie DSG. Auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w czasie 9,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 219 km/h. Cena katalogowa tego modelu to 113 150 złotych.

  • Pojemność silnika: 1498 ccm
  • Moc: 150 KM przy 5000 obr./min
  • Moment obrotowy: 250 Nm przy 1500-3500 obr./min
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s
  • Prędkość maksymalna: 219 km/h
  • Cena: 113 150 zł

Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie