TOP 20. SUV/crossover klasa średnia i wyższa. Luksus kosztuje

Paweł Piątek
BMW X3 trzeciej generacji w czasie debiutu - w 2017 roku - był najdłuższym i z największym rozstawem osi SUV-em segmentu D. Samochód zaprojektowano w taki sposób, aby rozłożenie masy między osiami było jak najbardziej równomierne.Cena modelu od 230 500 złotych.
BMW X3 trzeciej generacji w czasie debiutu - w 2017 roku - był najdłuższym i z największym rozstawem osi SUV-em segmentu D. Samochód zaprojektowano w taki sposób, aby rozłożenie masy między osiami było jak najbardziej równomierne.Cena modelu od 230 500 złotych. Archiwum
SUVy klasy średniej za sprawą normalnej wśród producentów aut tendencji do wzrostu wymiarów zewnętrznych z generacji na generację wyewoluowały z mniejszych klas jak np. Honda CR-V czy Toyota RAV4. Auta mają większą pojemność, są przestronniejsze i bardzo wygodne w uzytkowaniu. Dlatego też, mimo sporych cen, cieszą się dużym zainteresowaniem nabywców.

SUVy klasy średniej i wyższej na dobre zadomowiły się na motoryzacyjnym rynku. Ich ogromną zaletą są duży rozstaw osi, pozwalający na stworzenie obszernego wnętrza i zapewnienie wygodnej podróży pięciu, a nawet siedmiu pasażerom, przy zachowaniu dużej pojemności bagażnika. Samochody te mają również mocne jednostki napędowe, oraz systemy wspomagające kierowcę podczas jazdy, przez co są szczególnie wygodne w długich podróżach.

Duże, SUV-y spopularyzowane zostały głównie przez producentów amerykańskich i japońskich za zasługą takich konstrukcji jak Jeep Grand Cherokee, Dodge Durango, Mitsubishi Pajero czy Nissan Patrol. Samochody te budowane są z zachowaniem różnych koncepcji ich przeznaczenia i funkcjonalności – niektórzy producenci nadają charakter ściśle luksusowy i drogowy, a inni koncentrują się na specyfice i dzielności terenowej.

Niestety, to propozycje zakupowe dla majętnych nabywców, bowiem najtańsze modele oscylują już w okolicach 140-150 tysięcy złotych i to w wersjach podstawowych. A w tego typu pojazdach lista dodatków jest długa i kosztowna.
Jeśli chcesz się dowiedzieć ile kosztują najtańsze SUVy w klasie średniej i wyższej odwiedź naszą galerię.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty