To najchętniej wybierana marka przez firmy i osoby prywatne. Takie modele aut kupują Polacy

Mariusz Michalak
Przedsiębiorstwa zarejestrowały w poprzednim miesiącu 5455 aut (17% wzrostu), a klienci indywidualni odebrali z salonów Toyoty 2375 egzemplarzy (22% wzrostu).
Przedsiębiorstwa zarejestrowały w poprzednim miesiącu 5455 aut (17% wzrostu), a klienci indywidualni odebrali z salonów Toyoty 2375 egzemplarzy (22% wzrostu). Toyota
W pierwszych siedmiu miesiącach 2024 roku Toyota umocniła pozycję na polskim rynku. Od stycznia do lipca zarejestrowano już 63 559 samochodów osobowych i dostawczych tej marki, co jest wynikiem o 18% lepszym niż rok wcześniej. Które modele są najpopularniejsze?

Tylko w lipcu na polskie drogi wyjechało 7830 Toyot (18% wzrostu), a marka była zdecydowanym liderem zarówno wśród firm, jak i osób prywatnych. Przedsiębiorstwa zarejestrowały w poprzednim miesiącu 5455 aut (17% wzrostu), a klienci indywidualni odebrali z salonów Toyoty 2375 egzemplarzy (22% wzrostu).

Skalę dominacji japońskiej marki na polskim rynku dobrze oddaje zestawienie dziesięciu najpopularniejszych modeli, w którym aż pięć aut to Toyoty. Niekwestionowanym liderem jest Corolla. Od stycznia na polskie drogi wyjechało już 15 805 egzemplarzy tego modelu (27% wzrostu). W samym tylko lipcu zarejestrowano 1837 Corolli.

Na trzecim miejscu sklasyfikowano Yarisa Cross. Miejski crossover, który w Europie jest najpopularniejszym autem Toyoty, zanotował 14-procentowy wzrost liczby rejestracji (9124 egz.). Czwarte miejsce należy do miejskiego hatchbacka Yarisa (8177 egz.), a szóste do RAV4 (7710 egz.) – SUV poprawił wynik w stosunku do ubiegłego roku o 73%. Na ósmej lokacie sklasyfikowana została Toyota C-HR (7637 egz.) z wynikiem o 43% lepszym niż w pierwszych siedmiu miesiącach poprzedniego roku.

Auta Toyoty dobrze radzą sobie także w poszczególnych segmentach. Wśród najmniejszych aut najczęstszym wyborem jest Aygo X. Od początku roku zarejestrowano już 2178 egzemplarzy tego modelu, który ma aż 39% udziału w swojej klasie. Yaris jest liderem segmentu B (28,9% udziału), wśród miejskich crossoverów prowadzi Yaris Cross (21,9% udziału), a w klasie kompaktów Corolla (26,3% udziału). W segmencie C-SUV co piąte rejestrowane auto to Toyota. Liderem tej bardzo konkurencyjnej klasy jest Toyota C-HR (14,7% udziału), a 2779 zarejestrowanych egzemplarzy to model Corolla Cross (5,4% udziału).

ZOBACZ TAKŻE: Czy znasz ten znak drogowy?

Pierwsze siedem miesięcy jest udane także dla innych modeli. RAV4 ma 11,1% udziału w bardzo konkurencyjnym segmencie D-SUV. Od początku roku na drogi wyjechało już 810 egzemplarzy Highlandera, największego SUV-a Toyoty dostępnego w Polsce. Z kolei w segmencie D o 28% swój wynik poprawił model Camry (2201 egz.).

Węcej o sprzedaży nowych aut w lipcu znajdziesz w materiale Sprzedaż ciągle rośnie! Zobacz, które modele są najpopularniejsze

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty