Nowa marka aut na polskim rynku
Firma Omoda nie ma co prawda żadnej historii na rynku polskim, ale na świecie nowy SUV OMODA 5 zamyka pierwszy kwartał 2023 z rekordową sprzedażą 13 tys. egzemplarzy.
Do tej pory Chery International prowadziło aktywne działania w Ameryce Południowej i Bliskim Wschodzie. Teraz zapowiada bardzo ambitne plany związane ze zwiększaniem udziału marek z rodziny Chery International w naszym motoryzacyjnym torcie.
Nowoczesny kształt auta, modne linie i duża przestrzeń to elementy, które wyróżniają samochód OMODA i decydują o jego sukcesie, zwłaszcza wśród młodych użytkowników. Auto zasilane jest silnikiem 1,6 lub 1,5 T - czytamy w materiałach prasowych.
W Polsce będzie dostępny model z silnikiem 1.6 T.
Firma nie zdradza na razie sposobu dystrybucji samochodów w Polsce, ale zapewnia, że procesy budowania sieci dystrybucji są zaawansowane i umożliwią uruchomienie sprzedaży aut OMODA 5 w Polsce już w III kwartale 2023 roku.
„Polska jest jednym z największych europejskich rynków nowych samochodów z ogromnym potencjałem wzrostu na przyszłość. Zagraniczne marki samochodowe mają zaś znaczący wpływ na kształtowanie tego rynku. Markę Omoda kierujemy do młodszego, bardziej otwartego na nowości, pokolenia” – mówi Ajax Jia, Country Director Omoda Poland, Brand Director Omoda Europe.
Nowoczesna fabryka koncernu Chery International
Należąca do koncernu Connected Mega Factory, nazywana pierwszym cichym laboratorium w Azji to w pełni zautomatyzowany obiekt, który do swoich procesów produkcyjnych wykorzystuje sztuczną inteligencję. Powstają w nim platformy przeznaczone dla 10 różnych modeli samochodów.
W halach powstaje 300 tys. pojazdów i 200 tys. części zamiennych rocznie, a z taśm montażowych zjeżdża co minutę jeden gotowy produkt. Ci, którzy mieli okazję odwiedzić obiekt w kwietniu tego roku – koncern zaprosił dealerów i przedstawicieli mediów z całego świata w związku z Globalną Konferencją Dealerów w Azji – mówili o tym, jak wielkie wrażenie robi wszechobecna cisza wypełniająca wszystkie wnętrza.
W przypadku Connected Mega Factory, pojęcie „smart” jest jak najbardziej adekwatne, bo fabryka jest w pełni zautomatyzowana i zdigitalizowana. Wrażenie robią także gabaryty całego kompleksu. Na powierzchni 550 tys. metrów kwadratowych (budynki zajmują działkę wielkości 830 tys. metrów kwadratowych) ulokowane są m.in.: formownia, spawalnia, lakiernia, montażownie, sklepy z silnikami i z przekładniami oraz zaplecze. Spawalnia to jedna z najważniejszych części fabryki. Miejsce słynie z restrykcyjnej kontroli jakości - inteligentny system oparty na technologiach sztucznej inteligencji gwarantuje tworzenie perfekcyjnych karoserii pozbawionych najmniejszej skazy.
W NVH (największe laboratorium NVH w Azji) pojazdy poddawane są testom wydajnościowym, które stosuje się do wszystkich podsystemów i części.
Czujne oko robotów
Fabryka łatwo dostosowuje się do globalnych trendów motoryzacyjnych – w obiekcie można montować pojazdy z napędem tradycyjnym jak i auta elektryczne.
Na miejscu pracuje nieustannie 100 robotów, które kontrolują parametry powstających podzespołów, dokonując pomiarów online o stuprocentowej dokładności. Przykładowo, warto tu wymienić robota, który wykorzystując wirtualne urządzenia, potrafi wykryć różnice na powierzchni materiału sięgające 0,1 mm. Wszystkie procesy produkcyjne cechuje tu wysoki poziom digitalizacji i całkowita przejrzystość.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?