Tłumik drgań skrętnych umieszcza się w przedniej części silnika, zaś jego zadaniem jest pochłanianie drgań powstających w wale korbowym w silnikach Diesla. Wadliwy tłumik może spowodować nierówną pracę silnika na biegu jałowym, zwiększenie hałasu oraz m.in. nadmierne zużycie pasa przekładni. Aby temu zapobiec QH zaleca przeprowadzanie badań technicznych tłumika (TVD) pod względem pęknięć, uszkodzeń i korozji w pojazdach o przebiegu powyżej 60 000 km.
Po przejechaniu 120 000 km QH zaleca wymianę tłumika, ponieważ procesy wewnętrznego zużycia, a co za tym idzie uszkodzenia tłumika, mogą w istotny sposób wpływać na jazdę pojazdu. Informacje: Quinton Hazell Polska Sp. z o. o., tel. 022 758 15 51/53
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?