Testy zderzeniowe Euro NCAP

(w)
Udostępnij:
Klub aut, które uzyskały maksymalną notę pięciu gwiazdek znów się powiększył.

To dobrze dla nas, klientów, że producenci bardzo prestiżowo traktują
wyniki testów Euro NCAP. Dzięki temu z taśm produkcyjnych zjeżdżają coraz
bezpieczniejsze samochody. I przy tym na miano bezpiecznych nie zasługują
już tylko duże limuzyny, vany czy auta terenowe. Bardzo dobre wyniki zanotowały
takie auta jak Citroen C3 Pluriel, Ford Fusion, Peugeot 307 CC czy Volkswagen
Touran. Tylko czekać na pierwsze auto miejskie, które uzyska maksymalną
notę. Może już w następnym teście Euro NCAP?
Renault Laguna *****
Zderzenie czołowe 94 proc.

Zderzenie boczne 100 proc.

Przednie poduszki gazowe mają dwa stopnie napełnienia, chronią pasażerów
bardzo dobrze. Nie ma także ryzyka, że zranieniu ulegną kolana kierowcy
czy pasażera. W wyniku zderzenia przestrzeń na stopy kierowcy zmniejszyła
się nieznacznie.
Hyundai Trajet ***
Zderzenie czołowe 38 proc.

Zderzenie boczne 78 proc.

Trajet był projektowany w połowie lat 90. i niestety od razu widać
to w wynikach testu. Kierowca i pasażer są narażeni na obrażenia klatki
piersiowej, a także nóg i kolan. Wynik wystarczył zaledwie na trzy gwiazdki.
AUTA MAŁE
Citroen C3 Pluriel ****
Zderzenie czołowe 81 proc.

Zderzenie boczne 94 proc.

Choć Citroen C3 Pluriel jest małym autem uzyskał znakomity wynik, lepszy
nawet niż jego protoplasta ze sztywnym nadwoziem. Zderzenie czołowe przeprowadzono
bez pałąków dachowych, by wynik był bardziej miarodajny. Mimo to wynik
jest godny pozazdroszczenia.
Toyota Avensis *****
Zderzenie czołowe 88 proc.

Zderzenie boczne 100 proc.

Nadwozie Avensisa jest bardzo stabilne, auto uzyskało znakomite wyniki
w zderzeniu bocznym. Stosowany po raz pierwszy seryjnie airbag na kolana
kierowcy zdał egzamin znakomicie, minimalizując ryzyko odniesienia obrażeń.
Kia Carnival/Sedona **
Zderzenie czołowe 25 proc.

Zderzenie boczne 78 proc.

Najgorszy wynik w ostatnim teście - mimo sporych gabarytów zaledwie
dwie gwiazdki. Kabina pasażerska w zderzeniu czołowym okazała się niezbyt
sztywna, kierowca uderza głową i klatką piersiową w kierownicę w teście
zderzenia czołowego.
Nissan Micra ****
Zderzenie czołowe 56 proc.

Zderzenie boczne 83 proc.

Podobny wynik jak w przypadku Citroena C3, nadwozie dobrze chroni przed
urazami, przy zderzeniu czołowym zanotowano niepokojąco duże obciążenie
klatki piersiowej kierowcy. Nie najlepiej zadziałał system napinaczy pasów
bezpieczeństwa.
AUTA KLASY WYŻSZEJ
Opel Signum ****
Zderzenie czołowe 69 proc.

Zderzenie boczne 94 proc.

Przednie poduszki gazowe o dwóch stopniach napełniania dobrze spełniły
swoje zadanie, jednak klatka piersiowa kierowcy narażona była na duże obciążenia.
Istnieje także ryzyko zranienia kolan i nóg kierowcy i pasażera.
Renault Espace *****
Zderzenie czołowe 94 proc.

Zderzenie boczne 100 proc.

Espace to drugi van po Peugeocie 807, który uzyskał w Euro NCAP maksymalne
noty. Mało tego, jest obecnie najbezpieczniejszym autem na świecie, oczywiście
spośród testowanych przez Euro NCAP. Dołączył do innych aut Renault - Laguny,
Megane i Vel Satisa.
Renault Twingo ***
Zderzenie czołowe 50 proc.

Zderzenie boczne 83 proc.

Po wynikach testu widać, że Twingo ma już swoje lata. Szczególnie duże
ryzyko obrażeń powoduje ograniczona przestrzeń na nogi kierowcy i możliwe
jest ich zranienie przez pedał sprzęgła. Zagrożeniem są także twarde elementy
deski rozdzielczej.
Saab 9-5 *****
Zderzenie czołowe 81 proc.

Zderzenie boczne 100 proc.

Od czerwca 2003 Saab 9-5 jest wyposażony w inteligentny system przypominający
o zapięciu pasów przez kierowcę i pasażera. Bardzo dobrą ochronę zapewnia
nadwozie Saaba podczas testu zderzenia bocznego - auto uzyskało maksymalną
notę.
SAMOCHODY TERENOWE
BMW X5 *****
Zderzenie czołowe 81 proc.

Zderzenie boczne 100 proc.

Nieco zbyt duże siły działały na klatkę piersiową kierowcy, istnieje
także ryzyko obrażeń nóg o twarde elementy deski rozdzielczej. Fatalnie
wypadło za to BMW w teście zderzenia z pieszym uzyskując zaledwie jedną
gwiazdkę.
AUTA KOMPAKTOWE
Peugeot 307 CC ****
Zderzenie czołowe 81 proc.

Zderzenie boczne 83 proc.

Podobnie jak w przypadku Citroena także Peugeot został poddany testowi
zderzenia czołowego ze złożonym dachem. Mimo to uzyskał bardzo dobry wynik.
Jedyne zastrzeżenia mieli testujący do twardych elementów deski rozdzielczej,
które mogą zranić nogi kierowcy.
MINIVANY
Ford Fusion ****
Zderzenie czołowe 69 proc.

Zderzenie boczne 72 proc.

Kabina pasażerska Fusiona bardzo dobrze zniosła oba testy, jedynie
zderzenie czołowe spowodowało niewielkie odkształcenia przedziału pasażerskiego.
Nieco zbyt duże siły działały na klatki piersiowe kierowcy i pasażera.
Volvo XC90 *****
Zderzenie czołowe 88 proc.

Zderzenie boczne 100 proc.

Pasażerowie przednich foteli są narażeni na nieco zbyt wysokie obciążenia
klatki piersiowej, ale to właściwie jedyny zarzut wobec dużej terenówki
Volvo. Znakomity wynik zderzenia bocznego.
AUTA KLASY ŚREDNIEJ
Honda Accord ****
Zderzenie czołowe 63 proc.

Zderzenie boczne 94 proc.

Poduszka gazowa kierowcy jest jednostopniowa, mimo to dobrze chroni
przed obrażeniami. Istnieje ryzyko obrażeń nóg o deskę rozdzielczą, godne
podkreślenia jest zastosowanie trzypunktowego pasa bezpieczeństwa również
dla pasażera siedzącego pośrodku tylnej kanapy.
Volkswagen Touran ****
Zderzenie czołowe 81 proc.

Zderzenie boczne 100 proc.

Touran jest drugim autem, które uzyskało trzy gwiazdki w teście zderzenia
z pieszym. Testy zderzenia czołowego i bocznego wykazały, że nadwozie jest
bardzo odporne i niewiele zabrakło, by minivan Volkswagena uzyskał pięć
gwiazdek.
Kia Sorento ****
Zderzenie czołowe 56 proc.

Zderzenie boczne 89 proc.

Testy Kii Sorento przeprowadzono już rok temu, producent poprawił ochronę
kolan pasażerów przednich siedzeń. Wystarczyło to by uzyskać cztery gwiazdki,
ale słabości pozostały. Bardzo słaby wynik w zderzeniu z pieszym.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Continental

Continental WinterContact TS 860 195/60 R15 88T

557,89 zł231,00 zł-59%
miejsce #2

Bridgestone

Bridgestone Blizzak Lm005 225/50R18 99V

1 019,53 zł486,00 zł-52%
miejsce #3

Dunlop

Dunlop Winter Sport 5 225/50R17 94H

606,00 zł340,00 zł-44%
miejsce #4

Kleber

Kleber Krisalp Hp3 195/65R15 91H

323,00 zł226,00 zł-30%
miejsce #5

Uniroyal

Uniroyal WinterExpert 195/65 R15 91T

320,27 zł238,93 zł-25%
miejsce #6

Dębica

Dębica Frigo Hp2 205/60R16 96H Xl

383,25 zł321,00 zł-16%
Materiały promocyjne partnera

Co dalej z oprocentowaniem lokat?

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie