Testy zderzeniowe Euro NCAP. Sprawdzono sześć nowych aut

Mariusz Michalak
Fot. Euro NCAP
Fot. Euro NCAP
Maksymalna nota jaką można uzyskać w testach bezpieczeństwa Euro NCAP to pięć gwiazdek. Nie każdy z testowanych sześciu modeli osiągnął taki rezultat.

Ocena samochodów odbywa się w czterech podstawowych kategoriach. W symulacji zderzenia czołowego testowany samochód uderza 40 proc. swojej przedniej powierzchni w przeszkodę. Pojazd przemieszcza się z prędkością 64 km/h, co ma symulować zderzenie dwóch aut jadących z prędkością 55 km/h. W zderzeniu bocznym w bok testowanego pojazdu, od strony i na wysokości kierowcy, uderza wózek z deformowalnym przodem. Wózek przemieszcza się z prędkością 50 km/h. W zderzeniu ze słupem auto uderza z prędkością 29 km/h bokiem, od strony kierowcy w słup. Celem tego testu jest sprawdzenie ochrony głowy kierowcy oraz klatki piersiowej.

W zderzeniu z pieszym w różne punkty z przodu pojazdu (na masce, na wysokości przednich reflektorów, na przednim zderzaku) wystrzeliwane z prędkością 40 km/h manekiny pełniące role pieszych. Z kolei w teście whiplash wykorzystywany jest tylko fotel z manekinem, jadący po szynach. Jego zadaniem jest sprawdzenie, jaką ochronę kręgosłupa gwarantuje fotel przy uderzeniu w tył pojazdu.

Testy zderzeniowe Euro NCAP - wyniki

W tych testach samochód uzyskuje od jednej do pięciu gwiazdek, których ilość określa poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów pojazdu. Im wyższa ich ilość, tym bezpieczniejsze auto według Euro NCAP.

Mercedes klasy B – 5 gwiazdek (wyposażenie standardowe)

Ochrona dorosłych – 96 proc., ochrona dzieci – 90 proc., ochrona pieszych – 78 proc., systemy bezpieczeństwa – 75 proc.

DS 3 Crossback –[b][b](4 gwiazdki wyposażenie standardowe - 5 gwiazdek z pakietem systemów bezpieczeństwa)[/b]
[/b]

Ochrona dorosłych – 96/87 proc., ochrona dzieci – 86/86 proc., ochrona pieszych – 64/54 proc., systemy bezpieczeństwa – 76/63 proc.

Kia Ceed – (4 gwiazdki wyposażenie standardowe - 5 gwiazdek z pakietem systemów bezpieczeństwa)

Ochrona dorosłych – 88/88 proc., ochrona dzieci – 85/85 proc., ochrona pieszych – 68/52 proc., systemy bezpieczeństwa – 73/68 proc.

Mercedes GLE – 5 gwiazdek [b](wyposażenie standardowe)
[/b]

Ochrona dorosłych – 91 proc., ochrona dzieci – 90 proc., ochrona pieszych – 78 proc., systemy bezpieczeństwa – 78 proc.

Skoda Scala – 5 gwiazdek [b](wyposażenie standardowe)
[/b]

Ochrona dorosłych – 97 proc., ochrona dzieci – 87 proc., ochrona pieszych – 81 proc., systemy bezpieczeństwa – 76 proc.

Tesla Model 3 – 5 gwiazdek [b](wyposażenie standardowe)
[/b]

Ochrona dorosłych – 96 proc., ochrona dzieci – 86 proc., ochrona pieszych – 74 proc., systemy bezpieczeństwa – 94 proc.

Zobacz także:: Kia Stonic w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty