Testy zderzeniowe Euro NCAP. Sprawdzono czy nowe auta są bezpieczne

Mariusz Michalak
Fot. Euro NCAP
Fot. Euro NCAP
Siedem nowych modeli aut osobowych zostało sprawdzonych w testach zderzeniowych prze organizację Euro NCAP. Czy któryś z producentów zaliczył wpadkę?

Ocena samochodów odbywa się w czterech podstawowych kategoriach. W symulacji zderzenia czołowego testowany samochód uderza 40 proc. swojej przedniej powierzchni w przeszkodę. Pojazd przemieszcza się z prędkością 64 km/h, co ma symulować zderzenie dwóch aut jadących z prędkością 55 km/h. W zderzeniu bocznym w bok testowanego pojazdu, od strony i na wysokości kierowcy, uderza wózek z deformowalnym przodem. Wózek przemieszcza się z prędkością 50 km/h. W zderzeniu ze słupem auto uderza z prędkością 29 km/h bokiem, od strony kierowcy w słup. Celem tego testu jest sprawdzenie ochrony głowy kierowcy oraz klatki piersiowej.

W zderzeniu z pieszym w różne punkty z przodu pojazdu (na masce, na wysokości przednich reflektorów, na przednim zderzaku) wystrzeliwane z prędkością 40 km/h manekiny pełniące role pieszych. Z kolei w teście whiplash wykorzystywany jest tylko fotel z manekinem, jadący po szynach. Jego zadaniem jest sprawdzenie, jaką ochronę kręgosłupa gwarantuje fotel przy uderzeniu w tył pojazdu.

W tych testach samochód uzyskuje od jednej do pięciu gwiazdek, których ilość określa poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów pojazdu. Im wyższa ich ilość, tym bezpieczniejsze auto według Euro NCAP.

AUDI E-TRON
(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)
ocena: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 71%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 76%

LEXUS UX
(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)
ocena: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 82%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 77%

MAZDA 3
(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)
ocena: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 98%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 81%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 73%

RENAULT CLIO
(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)
ocena: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 72%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 75%

TOYOTA COROLLA
(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)
ocena: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 86%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 77%

TOYOTA RAV4
(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)
ocena: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 85%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 77%

VOLKSWAGEN T-CROSS
(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)
ocena: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 97%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 81%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 80%

Zobacz także:: Kia Stonic w naszym teście

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty