Testy zderzeniowe Euro NCAP. Jak wypadł Fiat Tipo?

(mm)
Fiat Tipo W standardowej wersji Fiat Tipo hatchbackuzyskał trzy gwiazdki, a wyposażony w opcjonalny pakiet bezpieczeństwa – cztery gwiazdki. Przypomnijmy, że najwyższa nota to pięć gwiazdek. Fot. Fiat
Fiat Tipo W standardowej wersji Fiat Tipo hatchbackuzyskał trzy gwiazdki, a wyposażony w opcjonalny pakiet bezpieczeństwa – cztery gwiazdki. Przypomnijmy, że najwyższa nota to pięć gwiazdek. Fot. Fiat
Fiat Tipo został przebadany pod kątem bezpieczeństwa przez specjalistów z Euro NCAP. W której kategorii okazał się najlepszy?

W standardowej wersji Fiat Tipo hatchback uzyskał trzy gwiazdki, a wyposażony w opcjonalny pakiet bezpieczeństwa – cztery gwiazdki. Przypomnijmy, że najwyższa nota to pięć gwiazdek.

W obu przypadkach Fiat Tipo hatchback otrzymało 82 proc. punktów procentowych za ochronę pasażerów dorosłych i 60 proc. punktów za ochronę najmłodszych pasażerów. Na 62 proc. oceniony zostały natomiast zabezpieczenia przed skutkami wypadków niechronionych uczestników ruchu. Podstawowy model  w kategorii dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo otrzymał 25 punktów procentowych. Samochód wyposażone w "safety pack" osiągnął rezultat 57 punktów procentowych.

Najważniejszym z testów przeprowadzanych przez Euro NCAP, jest ten symulujący zderzenie czołowe w deformowalną przeszkodę przy 64 km/h, co imituje zderzenie dwóch aut jadących z prędkością 55 km/h. Stosowane jest przy tym przesunięcie wynoszące 40 proc. (auto nie uderza w przeszkodę równomiernie całym przodem).

[b][b][/b][/b]

Kolejną próbą, symulującą zderzenie boczne z innym samochodem, jest uderzenie ruchomą, deformowalną platformą w drzwi auta z prędkością 50 km/h. Z kolei podczas testu słupa, samochód przesuwany jest z prędkością 29 km/h na wąski, metalowy pal, który następnie wbija się pojazd.

W ramach sprawdzania ochrony zapewnianej pieszym biorącym udział w kolizji z pojazdem, auto potrąca manekina z prędkością 40 km/h, a ocenie poddaje się efekt uderzenia zderzaka w podudzie, maski w udo, a także głowy pieszego w maskę czy podszybie auta. W przypadku samochodów mających system unoszenia pokrywy silnika w chwili wykrycia kolizji z pieszym (co ma zamortyzować uderzenie), Euro NCAP przeprowadza testy z użyciem głowy manekina, by wykazać, czy czujniki są w stanie zareagować odpowiednio szybko i dopasować się do wzrostu pieszego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty