Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Testy Formuły 1 w Barcelonie – Heidfeld ćwiczył pit stopy

Grzegorz Hilarecki
Testy Formuły 1 w Barcelonie – Heidfeld ćwiczył pit stopy
Testy Formuły 1 w Barcelonie – Heidfeld ćwiczył pit stopy
Trwają czterodniowe testy na torze Katalonia. Pierwszego dnia, w piątek, najszybszy był Sebastian Vettel z Red Bulla, a najwolniejsi kierowcy Lotusa Renault, czyli Nick Heidfeld i Witalij Pietrow. Tylko dlatego, że zespół najpierw skupił się na ćwiczeniach w serwisie, a potem miał problem z KERS.
Testy Formuły 1 w Barcelonie – Heidfeld ćwiczył pit stopy
Testy Formuły 1 w Barcelonie – Heidfeld ćwiczył pit stopy

Za kierownicą R31 zasiedli Nick i Witalij. Jak poinformował zespół: "Pomimo problemów z systemem KERS, które prześladowały team przez większość dnia i uniemożliwiły jej realizację wszystkich zaplanowanych na dzisiaj zadań, obaj kierowcy wykonali bardzo przydatne ćwiczenia w alei serwisowej".
Czasy najszybszych okrążeń: Nick 1:44.324 / Witalij: 1:35.173. Na tle innych te czasy wyglądają żałośnie, ale wyraźnie Lotusowi Renault nie chodziło o wyniki.

Po teście Nick Heidfeld powiedział: – Jeździłem rano tylko przez godzinę, aby poćwiczyć pit stopy. Ponieważ na początku sesji nawierzchnia była trochę wilgotna, rozpoczęliśmy jazdy na deszczowych oponach, dzięki czemu mogłem się z nimi zapoznać. Nie wykonałem właściwego przejazdu, tylko jedno okrążenie pomiarowe, a potem wjeżdżałem i wyjeżdżałem z alei serwisowej, żeby ćwiczyć pit stopy. Po raz pierwszy korzystałem z nowego systemu sygnalizacji świetlnej, który nie sprawiał dziś żadnych problemów, ale wyłapaliśmy kilka drobiazgów, które można poprawić na przyszłość.

Witalij Pitrow: – To był dla nas ciężki dzień, bo straciliśmy dużo czasu na diagnozę problemów związanych z systemem KERS. W końcu udało mi się wsiąść do bolidu na ostatnie 40 minut sesji, by poćwiczyć pit stopy z nowym systemem sygnalizacji świetlnej. Ponieważ dzisiaj nie udało się nam zrobić wielu przejazdów, zespół postanowił dać mi więcej czasu na jazdy jutro, zanim w kokpicie usiądzie Nick.

Alan Permane: – Zmorą dzisiejszego dnia były problemy z systemem KERS, które trudno było nam wyjaśnić. W końcu udało się nam usunąć usterkę i muszę przyznać, że sporo się przy tej okazji nauczyliśmy. Jesteśmy pewni, że ten problem już więcej się nie powtórzy.

Czasy pierwszego dnia testów w Barcelonie
S. Vettel Red Bull  1.24,374 (37 okr.)
F. Alonso Ferrari  1.25,485 (101 okr.)
J. Alguersuari Toro Rosso  1.25,638 (57 okr.)
K. Kobayashi Sauber 1.25,641 (78 okr.)
J. Button McLaren  1.26,365 (77 okr.)
P. di Resta Force 1.26,575 (26 okr.)
R. Barrichello Williams  1.26,912 (52 okr.)
M. Schumacher Mercedes  1.27,512 (90 okr.)
N. Karthikeyan HRT  1.28,393 (116 okr.)
H. Kovalainen Lotus  1.30,065 (54 okr.)
J. D’Ambrosio Virgin  1.30,950 (116 okr.)
W. Pietrow Renault 1.35,174 (20 okr.)
N. Heidfeld Renault 1.44,324 (27 okr.)

Autor GH
Źródło: Lotus Renault
Fot. lotusrenaultgp.com

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty