Testy Euro NCAP. Peugeot 3008 i Mercedes Klasy E

(mm)
Mercedes najlepiej został oceniony pod względem ochrony dorosłych -  95% maksymalnej liczby punktów i 90% jeśli chodzi o ochronę dzieci. Fot. Print screen Euro NCAP
Mercedes najlepiej został oceniony pod względem ochrony dorosłych - 95% maksymalnej liczby punktów i 90% jeśli chodzi o ochronę dzieci. Fot. Print screen Euro NCAP
Udostępnij:
Peugeot 3008 i Mercedes Klasy E poddane zostały testom zderzeniowym. Jakie rezultaty uzyskały w poszczególnych kategoriach?

Zarówno Mercedes Klasy E w odmianie sedan oraz Peugeot 308 otrzymały maksymalną notę, czyli pięć gwiazdek. Mercedes najlepiej został oceniony pod względem ochrony dorosłych - 95% maksymalnej liczby punktów i 90% jeśli chodzi o ochronę dzieci. Za testy z pieszymi uzyskał 77% natomiast za systemy elektroniczne zwiększające bezpieczeństwo - 62%.

Peugeot 3008 za ochronę dorosłych uzyskał 86% punktów, dzieci – 85%, pieszych – 67%., a za systemy bezpieczeństwa – 58%.

Najważniejszym z testów przeprowadzanych przez Euro NCAP, jest ten symulujący zderzenie czołowe w deformowalną przeszkodę przy 64 km/h, co imituje zderzenie dwóch aut jadących z prędkością 55 km/h. Stosowane jest przy tym przesunięcie wynoszące 40 proc. (auto nie uderza w przeszkodę równomiernie całym przodem).

Kolejną próbą, symulującą zderzenie boczne z innym samochodem, jest uderzenie ruchomą, deformowalną platformą w drzwi auta z prędkością 50 km/h. Z kolei podczas testu słupa, samochód przesuwany jest z prędkością 29 km/h na wąski, metalowy pal, który następnie wbija się pojazd.

W ramach sprawdzania ochrony zapewnianej pieszym biorącym udział w kolizji z pojazdem, auto potrąca manekina z prędkością 40 km/h, a ocenie poddaje się efekt uderzenia zderzaka w podudzie, maski w udo, a także głowy pieszego w maskę czy podszybie auta. W przypadku samochodów mających system unoszenia pokrywy silnika w chwili wykrycia kolizji z pieszym (co ma zamortyzować uderzenie), Euro NCAP przeprowadza testy z użyciem głowy manekina, by wykazać, czy czujniki są w stanie zareagować odpowiednio szybko i dopasować się do wzrostu pieszego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie