Testujemy: Zipp Nitro 250 - idealny do miasta

Karol Biela
Testujemy: Zipp Nitro 250 - idealny do miasta
Testujemy: Zipp Nitro 250 - idealny do miasta
Chińskie Zipp’y opanowały polski rynek skuterów. Teraz trwa desant na "dwieściepięćdziesiątki". Konkurować z nimi ma Nitro 250. Przetestowaliśmy go.
Testujemy: Zipp Nitro 250 - idealny do miasta
Testujemy: Zipp Nitro 250 - idealny do miasta

Dla wielu użytkowników jednośladów dwa kółka są zwykłym sposobem na szybsze przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Jeżeli jeszcze dodamy do tego ostatnio horrendalne ceny paliw, możemy dojść do wniosku, że zakup skutera czy motocykla małej pojemności to metoda na ekonomiczną, ale też zarazem szybszą jazdę na co dzień.

Zipp Nitro 250 jest właśnie taką alternatywą pomiędzy skuterem a autem. Nie stoisz nim w korkach, a w starcie spod świateł zazwyczaj zostawiasz większość samochodów z tyłu.

Zobacz także Zipp Nitro 250 - zdjęcia z testu

Zipp Nitro 250 - dorosły wygląd

Patrząc na stojącego Zipp’a łatwo odnieść wrażenie, że to normalny - nazwijmy go dorosły - motocykl. Poza tym kontrastująca ze sobą pomarańczowo-czarna kolorystyka tego modelu wydaje się być całkiem atrakcyjna. A jakość plastikowych elementów czy spawów jest całkiem dobra.

Silnik - dynamiczny jednocylindrowiec

Zipp Nitro napędzany jest jednocylindrowym czterosuwowym silnikiem o pojemności 250 ccm. Moc maksymalna, która wynosi 18,7 KM, jest w pełni wystarczająca do sprawnego poruszania się po zakorkowanych ulicach, a nawet dalszej podróży poza betonową dżunglę.

Nie jest to jednak sprzęt przeznaczony do bicia rekordów przyspieszeń i prędkości. Okolice licznikowych 130 km/h to maksymalna prędkość, jaką udało nam się osiągnąć.

Najlepiej jednak Zipp Nitro sprawdzi się w przedziale prędkości 70-80 km/h. Co prawda dźwięki, które towarzyszą wchodzeniu tego chłodzonego powietrzem singla na obroty nie znajdą się w kanonie pięknego motocyklowego gangu. Trzeba jednak pamiętać o tym, że jest to tani środek lokomocji, a nie maszyna służąca podbijaniu serc pięknymi tonami wydobywającymi się z rury wydechowej.

Udane zawieszenie

W konstrukcji Zipp Nitro 250 pojawiły się elementy, które rzadko kiedy występują w dużo droższych motocyklach. Jednym z takich przykładów jest przednie zawieszenie upside-down.

Z tyłu zastosowano dwuramienny stalowy wahacz z regulacją napięcia wstępnego sprężyny elementu resorująco-tłumiącego. Całość sprawdza się dobrze na naszych drogach i to nawet na większych nierównościach.

Skuteczne hamulce, ale kiepskie opony

Układ hamulcowy zastosowany w tym pojeździe wprawia w pozytywne zaskoczenie. Podwójna tarcza z przodu i pojedyncza z tyłu to elementy, które nie są standardem w tej klasie motocykli rodem z Japonii.

Jeśli dodamy do tego przewody w stalowym oplocie stwierdzimy, że Zipp ma bardzo profesjonalny sposób na spowalnianie.

Niestety w parze ze skutecznością hamulców nie idą opony, które nawet po solidnym rozgrzaniu nie oferują należytej przyczepności.

Przy mocniejszym wciśnieciu klamki hamulca lub pedału hamulca nożnego obuty w 17-calowe chińskie opony Zipp szybko blokuje koła.

Ceny, koszty eksploatacji i konkurencja

Za nowego Zippa Nitro 250 trzeba zapłacić 8399 zł. W porównaniu z najtańszymi skuterami na naszym rynku to dużo. Rywalem w kategorii chińskich "dwustupięćdziesiątek" jest Romet 249 Division (model 2010 za 8065 zł).

Zestawiając jednak Nitro z konkurencyjnymi pojazdami z Kraju Kwitnącej Wiśni możemy przeżyć szok. Na przykład Yamaha YBR 250 z 2010 kosztuje 17 900 zł.

Także w kwestii zużycia paliwa jest to ekoniomiczny pojazd. Spalanie w okolicach trzech litrów na 100 kilometrów może cieszyć, zwłaszcza kiedy cena litra benzyny znacznie przekracza kwotę pięciu złotych. 

Plusy:

- skuteczne hamulce,
- dobre właściwości jezdne,
- ekonomiczny silnik.

Minusy:

- opony szybko tracące przyczepność podczas hamowania,
- znaczna utrata wartości przy odsprzedaży.

Zipp Nitro 250 - dane techniczne

Silnik

Jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Pojemność: 250 ccm
System zasilania: gaźnik TK typ - ZV30 5AS

Przeniesienie napędu

Sprzęgło: wielotarczowe mokre
Skrzynia biegów: 5 biegowa

Nadwozie

Rama: rurowa, aluminiowa, podwójna, grzbietowa
Zawieszanie przednie: widelec teleskopowy, amortyzatory upside-down
Zawieszenie tylne: dwuramienny wahacz stalowy, jeden element resorująco-tłumiący, regulacja napięcia wstępnego
Przednia opona: 110/70 R17   
Tylna opona: 140/70 R17
Przedni hamulec: Hydrauliczny 2 tarcze, średnica tarcz 270 mm, dwutłoczkowy,
Tylny hamulec: Hydrauliczny 1 tarcza, średnica tarczy 207 mm, dwutłoczkowy   

Wymiary

Długość:    brak danych
Wysokość:    brak danych
Wysokość siedzenia:    brak danych
Rozstaw osi:    brak danych
Masa pojazdu (sucha):    brak danych
Poj. zbiornika paliwa:    16 l.

Osiągi (dane producenta)

Moc maksymalna: 18,7 KM przy 8000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 18,8 Nm przy 6500 obr/min

Cena: 8399 złotych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty