Testujemy: Volkswagen Tiguan - kieszonkowy SUV (ZDJĘCIA)

Czesław Wachnik
Testujemy: Volkswagen Tiguan - kieszonkowy SUV (ZDJĘCIA)
Testujemy: Volkswagen Tiguan - kieszonkowy SUV (ZDJĘCIA)
Volkswagen poprawił nie tylko wygląd, ale też silniki oraz wyposażenie Tiguana. Sprawdziliśmy wersję ze 140-konnym dieslem kosztującą 120 tys. zł.
Testujemy: Volkswagen Tiguan - kieszonkowy SUV (ZDJĘCIA)
Testujemy: Volkswagen Tiguan - kieszonkowy SUV (ZDJĘCIA)

Kompaktowy SUV Volkswagena - Tiguan - właśnie przeszedł modernizację.

Z zewnątrz i wewnątrz zmiany niewielkie 

Z zewnątrz Volkswagen Tiguan upodobnił się do większego i bardziej luksusowego Touarega. Ma teraz kanciaste reflektory ozdobione 14 diodami oraz dwie chromowane listwy grilla. Także z tyłu auto dostało inne lampy, oczywiście zbudowane w technologii LED.

 

Zobacz: Volkswagen Tiguan - zdjęcia z testu

 

Poprawki we wnętrzu są kosmetyczne. Mamy tu nieco lepsze materiały, inne jest też otoczenie zegarów czy panel obsługi klimatyzacji.

 

Bagażnik Tiguana ma 470 litrów pojemności, a po złożeniu tylnej kanapy rośnie do 1510 litrów. Auto może też ciągnąć przyczepę ważącą nawet 2,5 tony.

Nowe i nowoczesne silniki

 

Najważniejszych zmian w VW Tiguanie z zewnątrz nie widać. Po pierwsze w gamie silnikowej pojawiły się nowoczesne jednostki napędowe. Można też zamówić nową, siedmiostopniową skrzynię DSG. Poszerzono też listę wyposażenia standardowego.

 

Wszystkie silniki są wyposażone w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Te benzynowe z serii TSI mają pojemność 1,4 litra i moc 122 lub 160 KM oraz 2 litry i moc 180 lub 210 KM. Do wyboru są też trzy silniki TDI, wszystkie o pojemności dwóch litrów i z układem wtrysku common rail trzeciej generacji o mocach 110, 140 lub 170 KM.

 

W przypadku najsłabszego diesla zużycie paliwa wynosi średnio 6 litrów oleju napędowego, a w przypadku silnika 1.4 TSI 122 KM do 6,5 litra benzyny.

 
Wrażenia z jazdy

 

Jeździliśmy Volkswagenem Tiguanem z silnikiem 2.0 TDI o mocy 140 KM. Samochód miał sześciobiegową skrzynię manualną i napęd na cztery koła. Układ ten zapewniał naprawdę dobrą dynamikę (10,3 s do 100 km/godz.), która w połączeniu z precyzyjnym i bardzo bezpośrednim układem kierowniczym, pozwala na sprawne przemieszczanie się po drodze asfaltowej oraz pokonywanie sporych nierówności. Na drogach szutrowych, polnych oraz leśnych Tiguan radził sobie znakomicie.

 

W porówaniu z poprzednikiem wyraźnie wzrósł komfort jazdy. W Tiguanie poprawiono bowiem wyciszenie. Teraz komfort jazdy można porównać z najlepszymi kompaktami.


VW Tiguan wyczuwa zmęczenie kierowcy

Volkswagen - idąc z duchem czasu - oferuje (jako wyposażenie opcjonalne) kilka systemów mających poprawić bezpieczeństwo podróżnych, chociażby ten rozpoznający zmęczenie kierowcy. Po starcie komputer charakteryzuje styl jazdy kierowcy. Następnie analizuje kąt skrętu kół, przyspieszenie poprzeczne oraz używanie pedałów. Gdy wykryje odstępstwa od początkowo zarejestrowanego trybu jazdy, informuje kierowcę sygnałem dźwiękowym o konieczności zjechania na kawę.

To nie wszystko. Wymieńmy jeszcze oświetlenie Dynamic Light Assist, które nie oślepia innych kierowców czy system Lane Assist, pomagający utrzymać tor jazdy w sytuacji, gdy kierowca się zagapi, oraz Park Assist II, dzięki któremu możliwe jest także parkowanie prostopadłe.

Ceny i wyposażenie

W podstawowej wersji trend&fun z silnikiem benzynowym 1.4 TSI o mocy 122 KM Volkswagen Tiguan jest dostępny od 89900 zł. W standardzie mamy tu klimatyzację, regulowane fotele, kurtyny oraz czołowe i boczne poduszki powietrzne, centralny zamek z pilotem, elektronicznie sterowane szyby z przodu i tyłu, elektroniczny hamulec postojowy, komputer pokładowy czy regulowana w dwóch płaszczyznach kierownicę. A więc jak na Volkswagena, wyposażenie standardowe dosyć bogate.

 

W przypadku najtańszej wersji z dieslem 2.0 TDI o mocy 110 KM trzeba wyłożyć co najmniej 95990 zł. Gdy jednak zdecydujemy się na model z silnikiem Diesla 140 KM i skrzynię DSG to suma ta rośnie do 125 tys. zł.

Czesław Wachnik

 

PLUSY

 
- wysoki komfort jazdy
- duży wybór nowoczesnych silników


MINUSY 

- wysoka cena
- większość elektronicznych systemów dostępna tylko za dopłatą

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI – dane techniczne

Nadwozie: 5-miejscowe
Zespół napędowy: silnik diesla 2,0 litra
Moc i moment obrotowy: 140 KM przy 4200 obr./min; 320 Nm.
Skrzynia biegów i napęd: 6 – stopniowa, napęd na cztery koła
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 10,3 s
Prędkość maksymalna: 193 km/h
Spalanie (miasto, poza miastem, średnie): 6,3/4,8/5,3 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./rozstaw osi): 443,3/181/170,3/260,4 cm
Pojemność bagażnika: 470 litrów
Cena testowanego auta: 119 390 zł

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty