Główne wyróżniki nowego Volkswagena Scirocco, to wąska atrapa chłodnicy i wydatny wlot powietrza w spoilerze poniżej. Z tyłu stosunkowo nieduża klapa z szybą opada stromo na muskularny zderzak.
Kabina Volkswagena Scirocco raczej dla dwojga
VW Scirocco jest autem czteromiejscowym. Ale to raczej teoria, gdyż miejsca z tyłu na nogi jest bardzo mało. Tyle, że kto w takim aucie wozi komplet pasażerów? No, a jeśli ktoś się zdecyduje usiąść z tyłu, to ułatwi mu to funkcja Easy-Entry: przednie fotele przesuwają się do przodu, a oparcia kładą się na siedziska. Potem same wracają do wcześniejszej pozycji.
Kabina tego Volkswagena może komuś skojarzyć się z czołgiem, bo w środku niemal dotyka się głową do dachu. Jest to głównie złudzenie optyczne, bo podsufitka, jak i całe wnętrze są czarne, co potęguje wrażenie ciasnoty.
Ciekawostką jest spory bagażnik. W tej klasie samochodów przestrzeń bagażowa bywa skromna. Tymczasem VW Scirocco ma kufer o pojemności 312 litrów. Jedynym problemem jest wysoka krawędź bagażnika. Żeby włożyć bagaż, trzeba go najpierw wysoko podnieść.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć z testu Volkswagena Scirocco 2.0 TSI
VW Scirocco 2.0 TSI - turbo na dwa litry
Benzynowy, dwulitrowy silnik o mocy 210 KM, z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, jest najmocniejszym motorem w gamie Volkswagena Scirocco. Fabryczne przyspieszenie od 0 do 100 km/h (7,1 s) auto osiąga bez problemu. Na uznanie zasługuje również elastyczność jednostki napędowej. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny już przy 1.700 obr./min, co czuje się po energicznym naciśnięciu pedału gazu.
Średnie spalanie o prawie litr przekroczyło deklaracje producenta (w teście wyszło 8,5 l). Jednak biorąc pod uwagę moc i pojemność silnika oraz charakter auta, to i tak należy uznać to za niezły wynik.
Testowany VW Scirocco był wyposażony w sześciostopniową, preselekcyjną skrzynią biegów DSG z dwoma sprzęgłami. Przekładnia jest zbudowana podobnie jak skrzynia manualna, ale obsługuje się ją jak automatyczną. Poza tym cały czas przekazuje na koła moment obrotowy z silnika. Nie ma przerw na zmianę przełożenia jak w klasycznym automacie, co rzecz jasna sprzyja dynamicznej jeździe.
Regulowane zawieszenie Volkswagena Scirocco
Wygląd VW Scirocco, a przede wszystkim jego silnik prowokują do dynamicznej jazdy. A co na to zawieszenie? W wyposażeniu auta, którym jeździliśmy był system aktywnej regulacji. Można nastawić tryb comfort i samochód będzie zgrabnie śmigać po szosie. Ale można też nastawić tryb sport i wtedy jest naprawdę ostra jazda. Co prawda charakterystyka zawieszenia jest wtedy usztywniona, ale nie aż tak, aby każda nierówność odczuwalna była w kabinie.
Gorszym doświadczeniem jest pokonywanie kolein, np. podczas wyprzedzania innych pojazdów. 18-calowe koła z oponami o rozmiarze 235/35 sprawiają, że w takich sytuacjach trzeba mocno trzymać kierownicę.
Cena i konkurenci
W sumie Volkswagen Scirocco jest autem atrakcyjnym i przyjemnym w prowadzeniu. Jednak jest to bardziej zabawka niż praktyczny samochód na co dzień.
Auto z silnikiem 2.0 TSI jest bogato wyposażone. W standardzie jest sześc poduszek powietrznych, system ABS/ESP, układy kontroli trakcji ASR i MSR, autoalarm, czujniki parkowania z tyłu, centralny zamek z pilotem, system audio, skórzana tapicerka, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, komputer pokładowy, reflektory biksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów, światła przeciwmgielne, czujnik deszczu. Cena auta to 115690 zł.
Wśród wyposażenia dodatkowego testowany VW Scirocco miał m.in.: regulowane zawieszenie (3540 zł), system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika (1600 zł), szklany dach (3390 zł), system nawigacji satelitarnej (5350 zł).
Konkurentami Volkswagena Scirocco są m.in. BMW 125i Coupe 3.0 218 KM (157000 zł) czy Peugeot RCZ1.6 200 KM (90900 zł).
Plusy
Atrakcyjna stylistyka
Dobre wyposażenie w standardzie
Mocny silnik
Minusy
Lekka podsterowność
Mało miejsca z tyłu
Volkswagen Scirocco 2.0 TFSI - dane techniczne
Nadwozie: 3-drzwiowe coupe
Silnik: benzynowy 4-cylindrowy, turbo, bezpośredni wtrysk paliwa
Pojemność skokowa: 1984 ccm
Moc i moment obrotowy: 200 KM przy 5300 obr/min, 280 Nm przy 1700 obr/min
Skrzynia biegów: DSG, 6-biegowa, napęd na koła przednie
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,9 s
Prędkość maksymalna: 238 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 10,0/6,9/7,5 l/100 km
Wymiary (dł./szer./wys./roz. osi): 4256/1404/11810/2578 mm
Masa własna: 1318 kg
Pojemność bagażnika: 312 litrów (1380 l)
Cena testowanego auta: 129600 zł
Wojciech Frelichowski
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?