Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Testujemy: Volkswagen Golf VII 1.4 TSI - tradycja i nowoczesność (ZDJĘCIA)

Czesław Wachnik
Nowy golf VII czyli jak pogodzono tradycję z nowoczesnością
Nowy golf VII czyli jak pogodzono tradycję z nowoczesnością
Jeździliśmy Volkswagenem Golfem VII z silnikiem 1.4 TSI o mocy 122 KM. Auto jest do bólu poprawnym kompaktem. Czy jednak jest warte ponad 70 tys. zł?
Nowy golf VII czyli jak pogodzono tradycję z nowoczesnością
Nowy golf VII czyli jak pogodzono tradycję z nowoczesnością

Nadwozie nadal tradycyjne, ale może się podobać

Kiedy na auto patrzymy z przodu, a nawet z boku, zmiany są bardziej wyczuwalne niż widoczne. W porównaniu z poprzednikiem. Zmiany w nadwoziu są raczej kosmetyczne. Najnowszy model czyli VII powstał na nowej modułowej platformie MQB.

Co też ważne, koncernowi w porównaniu do poprzedniej wersji, udało się obniżyć ciężar, o około 100 kg. To tym większy sukces, bo seryjne wyposażenie jest bogatsze niż w poprzedniej wersji. W przypadku nadwozia nieco zmodyfikowano grill, nadając mu bardziej sportowy charakter, zamontowano ładniejsze reflektory wraz z oświetleniem LED oraz mocno wysunięto koła do przodu. Dzięki temu uzyskano wręcz wynoszący prawie 264 cm rozstaw osi i obszerne wnętrze. Dodatkowo sylwetka wygląda na obniżoną i bardziej sportową. Zmiany zauważymy z tyłu, lampy mają inny kształt. Ale klasyczny tylny słupek jednak pozostał.

Na desce rozdzielczej, panuje niemiecki porządek, wszystkie pokrętła i przełączniki zostały doskonale umieszczone. Kierownica jest bardzo poręczna, nieco spłaszczona a wskaźniki prędkości i obrotomierz doskonale widoczne. Co ciekawe, konsola została nieco przesunięta w kierunku kierowcy. Stary pomysł, ale warto było do niego wrócić.

I co chyba najważniejsze, miejsca zarówno z przodu jak też na tylnej kanapie jest dużo. Dzięki temu nawet po kilku godzinach jazdy, wysiądziemy z auta wypoczęci. Bagażnik ma 380 litrów, a więc sporo.

Auto już w podstawowej wersji Trendline a więc w cenie od 60590 zł jest przyzwoicie wyposażone. Najważniejsze, że mamy wszystko z zakresu bezpieczeństwa, w tym ESP, siedem poduszek, immobiliser, hamulce tarczowe z przodu i tyłu oraz klimatyzację. Jednak liczba dodatków, za które trzeba dopłacić liczy kilka stron.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć z testu Volkswagena Golfa VII 1.4 TSI 122 KM

Nowy golf VII czyli jak pogodzono tradycję z nowoczesnością
Nowy golf VII czyli jak pogodzono tradycję z nowoczesnością

Silniki od diesla po benzynę, ale zawsze z turbo

Wersji silnikowych jest aż siedem. Z jednostek benzynowych TSI mamy silniki o mocy 85, 105, 122 i 140 KM. Te pierwsze maja pojemność 1,2 litra a drugie 1,4 litra. Wszystkie turbodoładowane. Diesle TDI są trzy, o mocy 90, 105 i 150 KM.

Z jednostek benzynowych najciekawszy wydaje się silnik o mocy 122 KM, natomiast wśród diesli - 105 KM. I samochód z silnikiem 1,4 TSI 122 KM, mieliśmy okazję przetestować.

Silnik bardzo dobrze radził sobie z rozpędzaniem Volkswagena Golfa VII. Można go porównać nawet z dwulitrowym turbodieslem o mocy 150 KM. W środku do prędkości 140 km/h swobodnie można było rozmawiać czy słuchać radia. Zawieszenie typowo niemieckie, nieco twarde, ale doskonale trzymające się drogi. A ponadto bardzo sprawnie niweluje nierówności naszych dróg.

Podsumowanie

Ceny modelu, który testowaliśmy z silnikiem o mocy 122 KM rozpoczynają się od 71190 zł. Z najdroższą wersję z jednostką Diesla 2.0 TDI o mocy 150 KM i skrzynią biegów DSG trzeba zapłacić aż 100390 zł. 

Volkswagenowi znów się udało. Na rynek trafiło bardzo dobre auto rodzinne. Z pojemnym wnętrzem, wręcz porównywalnym do niektórych pojazdów segmentu D. A także doskonałym wyposażeniem, ale pod warunkiem, że sięgniemy po bogatszą wersję czy też dokupimy kilka elementów. Tu myślę chociażby o alufelgach, aktywnym systemem ochrony pasażerów, czujnikami parkowania, autoalarmem czy automatyczną klimatyzacją. Wtedy będziemy mieli komplet. Zakup Volkswagena Golfa jest zatem warty rozważenia.

Plusy

- wysoki komfort jazdy
- silniki o niskim zużyciu paliwa
- wysoka jakość wykończenia
- obszerne wnętrze

Minusy

- wysoka cena
- tradycyjny wygląd deski rozdzielczej
- kosztowne dodatki
- czas oczekiwania na dostawę nawet trzy miesiące 

Volkswagen golf VII - dane techniczne
Nadwozie: pięciomiejscowe
Zespół napędowy: silnik 1,4 litra benzynowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa
Moc i moment obrotowy: 122 KM przy 5000 obr./min; 200 Nm przy 1500-4000 obr./min.
Skrzynia biegów i napęd: 6-biegowa, ręczna; na koła przednie
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 9,3 s
Prędkość maksymalna: 203 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 6,6/4,3/5,2 litra/100 km
Wymiary w mm (dł./wys./szer./roz. osi): 425,5/145,2/177,9/263,7 cm
Masa i ładowność: 1.225 kg, 495 kg
Cena testowanego auta: 71190 zł

Czesław Wachnik
68 324 88 29
cwachnik@gazetalubuska. pl 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty