
Przypomnijmy: produkowany od 2008 roku Volkswagen Passat CC był elegancką wersją zwykłego VW Passata. Auto było niższe i wyglądało bardziej dynamicznie niż protoplasta. Miedzy innymi dzięki wyrafinowanym detalom stylistycznym (okna drzwi pozbawione ramek, inne lampy, wloty powietrza). Kokpit był ten sam, ale kabiny była w standardzie tylko czteroosobowa. W ten sposób producent chciał podkreślić indywidualny i elegancki charakter auta.
Z nazwy nowego modelu CC, który do sprzedaży wszedł na początku tego roku zniknęła już nazwa Passat. Volkswagen usytuował ten samochód znacznie wyżej, choć szereg elementów pochodzi właśnie z Passata. Teraz VW CC jest ulokowany pomiędzy Passatem a Phaetonem.
Więcej dynamiki
Nazwa CC sugerowałaby, ze mamy do czynienia z wersją coupe-cabrio, ale w tym przypadku chodzi o skrót od Comfort-Coupe. Auto zmieniło nieco stylistykę, nie tylko w porównaniu z Volkswagenem Passatem CC, ale również z aktualnym Passatem. Nowy jest chromowany grill z dwoma poprzeczkami umieszczony pomiędzy trapezowymi reflektorami (w standardzie biksenonowe). Nowa jest również maska silnika oraz przedni zderzak.