Testujemy: Volkswagen CC 2.0 TDI DSG - Passat z tytułem szlacheckim (ZDJĘCIA)

Wojciech Frelichowski
Testujemy: Volkswagen CC 2.0 TDI DSG – sedan z aspiracjami coupe
Testujemy: Volkswagen CC 2.0 TDI DSG – sedan z aspiracjami coupe
Volkswagen CC wymyka się od typowej segmentacji. Niby to klasa średnia, ale o aspiracjach klasy wyższej, niby to sedan, ale w modnej ostatnio stylistyce coupe, niby diesel, ale bez typowych dla silników wysokoprężnych wibracji i klekotu.
Testujemy: Volkswagen CC 2.0 TDI DSG – sedan z aspiracjami coupe
Testujemy: Volkswagen CC 2.0 TDI DSG – sedan z aspiracjami coupe

Volkswagen CC to następca VW Passata CC. Na rynku jest obecny od dwóch lat. Poprzednik był elegancką wersją zwykłego Passata. Natomiast CC jest już przez producenta sytuowany wyżej, choć szereg elementów pochodzi właśnie z Passata. Nazwa modelu – CC – jest skrótem od słów Comfort-Coupe.

Auto zmieniło nieco stylistykę, nie tylko w porównaniu z Volkswagenem Passatem CC, ale również z aktualnym VW Passatem. Nowy jest chromowany grill z dwoma poprzeczkami umieszczony pomiędzy trapezowymi reflektorami (w standardzie biksenonowe). Nowa jest również maska silnika oraz przedni zderzak.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Volkswagena CC 2.0 TDI 177 KM DSG

Testujemy: Volkswagen CC 2.0 TDI DSG – sedan z aspiracjami coupe
Testujemy: Volkswagen CC 2.0 TDI DSG – sedan z aspiracjami coupe

Z tyłu wyróżniają się światła wykonane z diodami LED, co po zmroku daje efektowne wrażenia optyczne. Nowy jest także zderzak oraz powiększony spoiler na pokrywie bagażnika.

Kabina z ograniczeniem

Deska rozdzielcza jest niemal taka sama, jak w VW Passacie. Różnica polega na tym, że w Volkswagenie CC zastosowano nieco lepsze materiały. Na wyposażeniu znalazły się też metalowe aplikacje dekoracyjne z aluminium.

W przedniej części kabiny miejsca nie brakuje. Fotele o szerokim zakresie regulacji (fotel kierowcy ma w standardzie regulację elektryczną) zapewniają wygodną pozycję i przyjemną jazdę.

Natomiast z tyłu wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak przestrzeni nad głową, bo tylna część dachu jest mocno obniżona. Co prawda szerokość kanapy pozwala na to, aby usiadły tam trzy osoby, ale ma ona dwa wyprofilowane siedzenia, pomiędzy którymi jest pas oparcia, w którym jest zamykany podłokietnik. Siedzenie w tym miejscu nie jest wygodne.

Atutem auta jest spory bagażnik, którego pojemność wynosi 523 litry.

Dynamiczny napęd

Volkswagen CC może być wyposażony w jeden z trzech silników benzynowych (1.4 160 KM, 2.0 210 KM, 3.6 300 KM) lub dwulitrowego turbodiesla TDI w jednej z dwóch wersji – 140 lub 177 KM. Testowany model miał pod maskę tego mocniejszego diesla.

W silniku wykorzystano system wtrysku common rail. Zalety takiego rozwiązania, w porównaniu do pompowtryskiwaczy, z których kiedyś słynęły silniki Volkswagena, to lepsza dynamika, niższe spalanie i mniejszy hałas.

Czytaj także Testujemy. Volkswagen Passat 1.4 TSI 160 KM – dojrzały w każdym calu 

Jednostka żywo reaguje na mocniejsze przyciśnięcie pedału gazu. Do tego zadowala się umiarkowaną ilością oleju napędowego. Średnio w naszym teście spalanie było tylko o litr wyższe od danych fabrycznych i wyniosło nieco ponad 6 litrów na 100 km.

Wpływ na to ma m.in. system rekuperacji energii, zastosowanie skrzyni DSG i wolnobiegu, który rozpina napędu, gdy kierowca nie przyspiesza ani nie hamuje oraz system Start/Stop. System automatycznie wyłącza silnik podczas krótkotrwałego postoju, np. na światłach na skrzyżowaniu. Po naciśnięciu pedału gazu motor włącza się samoczynnie.

Niskie spalanie jest również efektem skonfigurowania silnika z sześciostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. Przekładnia zmienia biegi w trybie automatycznym, a dla lubiących ręczną zmianę skrzynia ma tryb sekwencyjny.

Zwinny i komfortowy

Choć pod maską był diesel, to pracuje on miękko i bardzo cicho. Nawet po porannym rozruchu silnika niemal nie słychać w kabinie, choć udział w tym ma dobre wyciszenie wnętrza. Motor nie hałasuje nawet przy dużych prędkościach, a i z zewnątrz jest łagodny dla uszu.

Już w ulicznym gąszczu można poczuć, że Volkswagen CC jest zwinny, a przy tym wykazuje sprinterskie predyspozycje, zaś pasażerowie mają zapewniony komfort resorowania.

W standardzie w wersjach z silnikami o mocy od 177 KM jest adaptacyjny system zawieszenia DCC, który za pomocą przycisku zmienia jego charakterystykę. Do wyboru są trzy możliwe ustawienia: Comfort, Normal oraz Sport.

W układzie kierowniczym dobrze wyważono proporcje pomiędzy siłą wspomagania a precyzją prowadzenia. Podczas pokonywania ciasnych zakrętów nie ma mowy o przechyłach nadwozia. Wyczuwalna jest natomiast lekka podsterowność, ale bezpiecznych granicach. W razie problemów kierowcy asystuje cały zastęp elektronicznych systemów bezpieczeństwa na czele z układem elektronicznej stabilizacji toru jazdy.

Bogate wyposażenie

Volkswagen CC w podstawowej wersji z silnikiem benzynowym 1.4 TSI 160 KM kosztuje 120 900 zł. Samochód standardowo wyposażony jest w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz kurtyny chroniące głowy, które pokrywają powierzchnię szyb od słupka A do C. Ponadto w każdym modelu seryjnie montowany jest kontrola trakcji, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz ABS.

Jest również m.in.: klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, system audio, nawigacja GPS, komputer pokładowy, reflektory biksenonowe z dynamicznym systemem doświetlania zakrętów, przednie światła przeciwmgielne, czujnik deszczu, elektrycznie sterowane lusterka boczne (podgrzewane), lusterko wewnętrzne samościemniające, bezkluczykowy system dostępu do auta, wielofunkcyjna kierownica,

W wersji 2.0 TDI 177 KM, która kosztuje 153 100 zł, w standardowym wyposażeniu są ponadto m.in.: światła mijania automatycznie włączane z funkcją coming/leaving home, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, adaptacyjne zawieszenie DCC.

Testowany egzemplarz doposażono w m.in.: kamerę cofania (1870 zł), pakiet stylistyczny R line (8310 zł), tapicerkę skórzaną (6880 zł), dach panoramiczny (2130 zł).

Volkswagen CC nie ma wielu konkurentów. Dla VW CC 2.0 TDI 177 KM głównym rywalem wydaje się być Citroen DS5 20 HDi 163 KM Sport Chic (142 300 zł). Konkurują także m.in. Mazda 6 2.2 175 KM Diesel SkyPassion (150 700 zł) i Honda Accord 2.2 150 KM i-DTEC Executive Navi (160 500 zł).

Plusy
Atrakcyjna stylistyka
Dynamiczny i oszczędny silnik
Bogate wyposażenie

Minusy
Lekka podsterowność
Z tyłu mało miejsca nad głową

Volkswagen CC 2.0 TDI DSG – dane techniczne
Nadwozie: czterodrzwiowe, pięciomiejscowe
Silnik: turbodiesel, R4, 16V, pojemność 1968 ccm
Moc i moment obrotowy: 177 KM przy 4200 obr/min; 350 Nm przy 1750 obr/min
Skrzynia biegów i napęd: automatyczna DSG,6-stopniowa; napęd na przednią oś
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 8,4 s
Prędkość maksymalna: 220 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 6,2/4,6/5,2 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./rozst. osi): 4802/1417/1855/2710 mm
Masa i poj. bagażnika: 1507kg, 532 l
Cena auta testowego: ok. 170 000 zł

Wojciech Frelichowski 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty