Testujemy używane: Honda Accord 2,2 i-CTDI - sportowe kombi

Bartosz Gubernat
Testujemy używane: Honda Accord 2,2 i-CTDI - sportowe kombi
Testujemy używane: Honda Accord 2,2 i-CTDI - sportowe kombi
Siódma generacja Hondy Accord to dobra propozycja dla osób szukających używanego samochodu klasy średniej. Sprawdź dlaczego.
Testujemy używane: Honda Accord 2,2 i-CTDI - sportowe kombi
Testujemy używane: Honda Accord 2,2 i-CTDI - sportowe kombi

Accord to obok Civica najpopularniejszy model Hondy. Na rynku występuje bez przerwy od 1976 roku. Hitem była już jego pierwsza generacja, która jak na tamte czasy oferowała w standardzie niespotykane wcześniej dodatki: radio, wycieraczki, obrotomierz, czy tapicerkę wykonaną z miękkiej tkaniny.

 

zobacz także Honda Accord Tourer VII - zobacz zdjęcia

 

W Europie największą popularność Accord zyskał w latach 90-tych. V, VI i VII generacja to auta, które od kilkunastu lat z powodzeniem walczą o klientów z Volkswagenem Passatem, Oplem Vectrą czy Toyotą Avensis. Czy słusznie?

 

zobacz także Honda Accord - zobacz ogłoszenia z samochodami używanymi w regioMoto

Nie bój się diesla

VII generacja Hondy Accord była produkowana w latach 2002-2008. Samochód był dostępny w trzech wersjach nadwozia – sedan, kombi (tourer) i coupe. Gama silników to dwie jednostki benzynowe i jeden diesel.

 

Benzyniaki o poj. 2,0 i 2,4 l rozwijają moc 155 i 190 KM. Diesel to jednostka 2,2 litrowa, 140-konna. Ze względu na niezawodność na uwagę zasługują wszystkie trzy. Ale pod względem ekonomicznym najlepiej wypada ropniak i to właśnie samochód z takim silnikiem wzięliśmy pod lupę.

Silnik wysokoprężny w Hondzie - brzmi to nieco egzotycznie, ale zapewniamy, że nie ma się czego bać. Podczas, gdy w latach 90-tych Japończycy montowali do swoich aut ropniaki produkcji Rovera i Peugeota, jednostkę 2,2 i-CTDI zbudowali od początku do końca samodzielnie.

 

To nowoczesny silnik wykorzystujący technologię Common Rail drugiej generacji. Jednostka wyposażona w elektromagnetyczne wtryskiwacze pracuje cicho i przy odpowiedniej trosce jest niezawodna. Podobnie jak precyzyjna pięciobiegowa skrzynia.

Osiągi Hondy Accord 2.2 i-CTDI - 9,4 sek. do setki i prędkość maksymalna 210 km/h - nie powalają na kolana, ale na tle konkurencji to całkiem niezły wynik. Co ważne, Accord spala przy tym zaledwie 5,4 l oleju napędowego na setkę, a w trasie potrafi zejść poniżej pięciu litrów. Krótkie dojazdy do pracy i stanie w miejskich korkach to murowane 7 l diesla na 100 km.

Silnik nie lubi kiepskiego oleju

Honda Accord VII generacji jest autem niezawodnym. Nie oznacza to jednak, że nie ma słabych punktów. W dieslu, w wersji sprzed liftingu (2004-2006) zdarzają się pęknięcia kolektora wydechowego. Niestety, ponieważ ta część nie ma zamiennika, naprawa wiąże się z kosztami sięgającymi 2500 zł.

 

Zdarzają się także sytuacje, gdy konieczna jest wymiana łańcucha rozrządu w silniku 2.2 i-CTDI, mimo że według producenta ta część nie podlega wymianie po określonym przebiegu. To najczęściej efekty stosowania kiepskiej jakości oleju, oraz niedopilnowanie terminów jego wymiany.

 

Z elementów zawieszenia naszych dróg najbardziej nie lubią łączniki drążka stabilizatora i przednie górne wahacze, których wymiana bywa konieczna już po ok. 100 tys. km.

Kupując używaną Hondę Accord szczególną uwagę zwróć na jego historię serwisową. Trwałość silnika Diesla zależy bowiem w dużej mierze od terminowej wymiany oleju i stosowania paliwa dobrej jakości. Mając pewność, że poprzedni właściciel dbał o te czynności, możesz przypuszczać, że auto nie będzie sprawiać poważniejszych kłopotów.

 

Oczywiście bardzo ważna jest także bezwypadkowa przeszłość. Nadwozie auta, które uczestniczyło w kolizji może potem korodować. Oglądając zawieszenie przyjrzyj się przednim górnym wahaczom.

Wygodny i pakowny

Honda Accord Tourer to niewątpliwie auto komfortowe. Pojemna kabina oferuje sporo miejsca zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie. Wnętrze jest dobrze wyciszone i wykończone materiałami bardzo dobrej jakości.

 

W bogatszych wersjach można spotkać eleganckie, skórzane wykończenie foteli i karbonowe wstawki na kokpicie i drzwiach. Foremny bagażnik bez trudu mieści spore zakupy, a w przypadku właściciela testowanego egzemplarza także dużego psa, czy dziecięcy wózek.

 

Z elementów wyposażenia standardowego można wymienić m.in. elektrycznie sterowane szyby i lusterka, komputer pokładowy, klimatyzację, radioodtwarzacz CD czy tempomat.

 

Na giełdzie egzemplarz z pierwszych lat produkcji można kupić już za ok. 35 tys. zł. Będzie to auto z silnikiem benzynowym. Diesle są o kilka tysięcy droższe. Niestety w porównaniu do konkurencji liczba używanych Hond Accord na rynku wtórnym jest stosunkowo mała, co utrudnia znalezienie interesującego egzemplarza.

Warto jednak pamiętać, że porównaniu do Opla Vectry czy Forda Mondeo Honda Accord znacznie wolniej będzie tracić na wartości. Dlatego opłaca się jej poszukać w ogłoszeniach, komisach i na giełdach.

Grzegorz Burda, serwis ASO Honda Sigma Car Rzeszów:
- Jak na pierwszy silnik Diesla wyprodukowany przez Hondę, 2,2 I-CTDI to bardzo udana jednostka. Przy regularnej wymianie oleju i filtrów oraz tankowaniu paliwa sprawdzonej jakości jest praktycznie bezawaryjna. Trwałość turbiny i koła dwumasowego są bardzo wysokie.

 

Łańcuch rozrządu może wymagać wymiany tylko wówczas, gdy właściciel auta nie pilnuje terminów wymiany oleju, albo używa kiepskiej jakości olejów. W wersjach sprzed liftingu przeprowadzonego w 2006 roku zdarzały się pęknięcia kolektorów wydechowych, co wiąże się z naprawą wartą ok. 2500 zł.

Większych problemów nie przysparzają właścicielom także Accordy z silnikami benzynowymi. Dwulitrowa jednostka o mocy 155 KM jest dynamiczna i bardzo rzadko się psuje. Podczas spokojnej jazdy pozamiejskiej silnik potrafi spalić poniżej 7 litrów. Natomiast w mieście spalanie może wzrosnąć nawet do 12 litrów.

 

Zawieszenie w Accordzie VII generacji jest trwałe. Po ponad 100-tysiącach kilometrów zdarzają się problemy z przednimi, górnymi wahaczami i łącznikami drążków stabilizatora. Na szczęście ich naprawy nie są bardzo kosztowne. Korozja w bezwypadkowych egzemplarzach nie występuje.


Średnie części zamiennych: ASO (zamiennik)

Rozrząd – komplet z napinaczami: 3000 zł (ok. 1500 zł)
Tarcze hamulcowe – przód: 620 zł/szt. (140 zł)
Klocki hamulcowe – przód: 425 zł kpl. (130 zł)
Sprzęgło – komplet z kołem dwumasowym: 5850 zł (2800 zł)
Amortyzator przedni: 540 zł (340 zł)
Kolektor wydechowy: 2100 zł (nie zamiennik występuje)
Przedni, górny wahacz: 590 zł (270 zł)
Łącznik drążka stabilizatora: 240 zł (90 zł)

 

Rynkowi konkurenci:
- Ford Mondeo
- Toyota Avensis
- Volkswagen Passat
- Opel Vectra
- Mercedes E-Klasa


Honda Accord 2,2 i-CTDI - dane techniczne

 
Pojemność silnika: 2204 ccm
Moc: 140 KM
Skrzynia biegów: manualna, pięciobiegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 sek.
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany): 7,2 / 4,7 / 5,4 l / 100 km
Wymiary (dł./szer./wys.): 4740/1760/1445 mm
Rozstaw osi: 2720 mm
Masa własna: 1463 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 65 l
Pojemność bagażnika: 460 l

 

Bartosz Gubernat


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty