
Daewoo Lanos pojawił się w Europie na początku 1997 roku jako następca Nexii. Podobnie jak jego poprzedniczka Lanos bazował na konstrukcji Opla Kadeta. Dlatego jedni zarzucają, że jest to auto przestarzałe. Inni twierdzą, że Lanosa zbudowano według sprawdzonej technologii.
zobacz także Daewoo Lanos - ogłoszenia, oferty sprzedaży samochodów używanych
Ten model Daewoo od 1997 do 2008 r. był produkowany w Polsce (od 2004 jako FSO Lanos). W ofercie były trzy wersje nadwoziowe: sedan oraz trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Do tego dochodziło pięć odmian silnikowych - wszystkie benzynowe: 1.3 (75 KM), 1.4 (75 KM), 1.5 (86 KM), 1.5 16V (100 KM), 1.6 16V (106 KM). Przez pewien czas sprzedawano też model Daewoo Lanos 1.4 z fabryczną instalacją LPG.
Polecamy silnik 1.5 86 KM. To najmocniejszy ze starszych silników ośmiozaworowych. Jest niewiele słabszy od nowszych jednostek napędowych, ale pali mniej niż one. Ma także prostszą konstrukcję.
zobacz także Daewoo Lanos - zobacz zdjęcia
Kabina - kompakt na wyrost
Na tylnej kanapie w miarę wygodnie jest dwóm osobom, a pojemność bagażnika jest przyzwoita tylko w sedanie (322 l, o 72 l więcej niż hatchbacku). Plastikowy kokpit po paru latach eksploatacji zaczyna skrzypieć. Odporniejsza na zużycie jest tapicerka. Tego samego nie da się powiedzieć o regulacji foteli: kierowca musi się liczyć z częstym poprawianiem ustawienia siedzenia.
Słabą stroną Daewoo Lanosa poziom bezpieczeństwa. Na rynku wtórnym trudno o samochody z poduszkami powietrznymi i ABS-em. Nieco lepiej jest z wyposażeniem podnoszącym komfort jazdy. Jednak o ile samochody z elektryką szyb i lusterek są spotykane dość często, o tyle już klimatyzacja jest rzadkością.
Daewoo Lanos dobrze wypada za to pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego.
Mechanika - rozrząd do kontroli
Silniki nie sprawiają większych problemów, ale należą do wyjątkowo paliwożernych. W mieście nawet najmniejszy z nich spala ponad 11 l benzyny na 100 km. Przy przebiegu ok. 200 tys. km zdarza się, że silniki koreańskiego auta biorą olej. Problem ten najrzadziej występuje w silniki 1.5 86 KM.
Osprzęt jest w miarę trwały. Baczniejszą uwagę należy zwrócić na pasek rozrządu. Choć producent zaleca jego wymianę co 90 tys. km, to mechanicy radzą to robić co 60 tys. km.