Testujemy - Toyota Verso S czyli powrót do korzeni

Czesław Wachnik
Testujemy - Toyota Verso S czyli powrót do korzeni
Testujemy - Toyota Verso S czyli powrót do korzeni
Verso S jest nowym miejskim minivanem Toyoty. Ma rzucić wyzwanie koreańskiej konkurencji. Sprawdziliśmy, jakie ma szanse.
Testujemy - Toyota Verso S czyli powrót do korzeni
Testujemy - Toyota Verso S czyli powrót do korzeni

Toyota modele sygnowane nazwą Verso produkuje już od 12 lat. W 1999 roku pojawił się Toyota Yaris Verso, a dwa lata później Corolla Verso. Kolejnym modelem była Toyota Avensis Verso i wreszcie obecnie produkowana Toyota Verso. A więc siedmiomiejscowy multivan będący połączeniem Corolli i Avensisa Verso.

 

Najnowszy model - Toyota Verso S - to powrót do korzeni, czyli następca Yarisa Verso. Verso S jest mniejszym bratem Toyoty Verso i konkurencją dla takich samochodów jak Opel Meriva, Honda Jazz, Kia Venga, czy Hyundai ix20.

 

Zobacz także: Toyota Verso S - zdjęcia z testu

Nadwozie i wnętrze - trochę Toyoty RAV4, trochę Yarisa

Długość Toyoty Verso S wynosi 399 cm. To o 45 cm mniej od dużego Verso. Rozstaw osi to 255 cm, czyli średnia w segmencie B. Verso S zaskakuje pojemnym jak na miejskiego minivana wnętrzem.

 

Zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie, siedzi się wygodnie. Na początku może nas razić, że na przednich fotelach siedzimy jak na krześle, ale taki jest urok minivanów. Najważniejsze, że cztery osoby mogą wygodnie podróżować. Plusem jest to, że tylną kanapę możemy łatwo złożyć, jednym pociągnięciem za uchwyt. Wtedy pojemność bagażnika rośnie z 430 do prawie 1400 litrów.

 

Jeśli chodzi o nadwozie, to mamy przed sobą typową Toyotę, z ładnym grillem, zgrabnie skrojonym tyłem oraz o nieco pudełkowatym kształcie. Wszystko po to, by przy jak najkrótszym nadwoziu uzyskać jak najwięcej miejsca wewnątrz. Toyota Verso S jest bowiem przeznaczone głównie do poruszania się miejskimi ulicami.**

 

Deska rozdzielcza typowa dla Toyoty

Deska rozdzielcza Toyoty Verso S jest połączeniem stylu Yarisa i RAV4. Kierowca ma przed sobą trzyramienną kierownicę, trzy zegary z centralnie położonym i największym szybkościomierzem Na prawo mamy konsolę z klimatyzacją, nawigacją i kilkoma przyciskami sterującymi.

 

Materiały i obicia foteli zastosowane w Toyocie Verso S są przyzwoitej jakości. Luksusowym dodatkiem jest za to panoramiczny dach, obejmujący niemal całą długość auta.

Dwa silniki do wyboru

Toyota Verso S jest oferowana z dwoma silnikami do wyboru - benzynowym 1,3 litra o mocy 99 KM i dieslem 1,4 litra o mocy 90 KM. Są to jednostki znane z innych samochodów japońskiego producenta. Testowane przez nas auto miało pod maską silnik benzynowy i sześciobiegową skrzynię manualną. To połączenie pozwalało na sprawną jazdę. Bez kłopotów można było wyprzedzać inne pojazdy, a przyspieszenie w granicach 13 sekund do 100 km/godz., powinno zadowolić większość kierowców.

 

Jak napisałem w S siedzi się znacznie wyżej niż w tradcyjnych samochodach, ale to nie przeszkadza w sprawnym pokonywaniu zakrętów. Toyota Verso S jest stabilna nawet, gdy kierowca lubi szybkość na łukach.

 

Mocniejsze wciskanie gazu sprawia, że silnik staje się głośniejszy i zamiast 5 litrów, potrafi spalić nawet 8 - 9 litrów. Zawieszenie auta jest sprężyste i dosyć dobrze radzi sobie ono z naszymi drogami.

 

Wyposażenie i podsumowanie

 

Toyota Verso S w najtańszej wersji Terra z silnikiem benzynowym i manualną skrzynią biegów kosztuje co najmniej 57 600 zł. Testowany samochód kosztował 64 800 zł. Było to koszt choćby panoramicznego dachu

 

Już w najtańszej wersji Terra Toyota Verso S jest wyposażona m.in. przednie, boczne i kolanowe poduszkpowietrzne oraz systemami ABS, EBD, BA oraz VSC (system stabilizacji toru jazdy). Brakuje świateł przeciwmgłowych.

 

W standardzie mamy też centralny zamek, immobilizer, komputer, regulowaną kierownicę, radio z 4 głośnikami a nawet gniazdo 12 V i USB.

 

Brakuje klimatyzacji. W pakiecie z dachem panoramicznym i przyciemnionymi szybami tylnymi automatyczna klimatyzacja kosztuje 4 500 zł. Dopłacić trzeba też za system multimedialny czy kamerę cofania. Niemal kompletnie wyposażona Toyota Verso S kosztuje 64 800 zł w wersji benzynowej i 72 300 zł z silnikiem diesla. 

 

Toyota Verso S to niewątpliwie udany samochód rodzinny, jak i auto firmowe. Koreańska konkurencja jest jednak nieco tańsza.

   

Czesław Wachnik

Plusy:

 

- duży bagażnik i obszerne wnętrze
- przyzwoite wyposażenie standardowe
- dobre zachowanie się na drodze


Minusy:

 

- przeciętna jakość materiałów
- tylko dwa silniki do wyboru
- duże zużycie benzyny

Toyota Verso S - dane techniczne


Nadwozie: 5-miejscowe
Zespół napędowy: silnik benzynowy 1,3 litra
Moc i moment obrotowy: 99 KM przy 6000 obr./min; 125 Nm.
Skrzynia biegów i napęd: 6 – stopniowa, napęd na przednie koła
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 13,3 s
Prędkość maksymalna: 170 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 6,6/ 4,8/5,5 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./roz. osi): 399/159,5/169,5/255 cm
Masa i ładowność: 1070 kg, 480 kg
Cena testowanego auta: 64.800 zł

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty