Testujemy: Toyota Avensis 2.0 D4-D - wygodne kombi (zdjęcia)

Czesław Wachnik
Testujemy: Toyota Avensis 2.0 D4-D - wygodne kombi (zdjęcia)
Testujemy: Toyota Avensis 2.0 D4-D - wygodne kombi (zdjęcia)
Produkowana od czterech lat Toyota Avensis niedawno przeszła modernizację. Sprawdzamy kombi z oszczędnym dieslem.
Testujemy: Toyota Avensis 2.0 D4-D - wygodne kombi (zdjęcia)
Testujemy: Toyota Avensis 2.0 D4-D - wygodne kombi (zdjęcia)

Zmiany są bardziej wyczuwalne niż widoczne 

Kiedy na auto patrzymy z przodu, zmiany są bardziej wyczuwalne niż widoczne. Tu Toyota po mistrzowsku opanowała politykę Volkswagena. Właściciele poprzedniej wersji Toyoty Avensis nie mogą mieć wrażenia, że jeżdżą gorszym autem. Co jest zatem nowego?

 

Nieco zmodyfikowano grill, zderzak, zamontowano nowe lampy wraz z oświetleniem LED, inne są klosze. Podobnie dyskretne zmiany wyłapiemy z tyłu. Ich łączny wynik jest zaskakująco dobry. Auto nabrało świeżości, by nie powiedzieć, że szlachetności.

Jeszcze mniej zmian zauważymy wewnątrz. Deska rozdzielcza w zasadzie pozostała bez zmian, widoczne są nieco lepsze materiały, bardziej wyprofilowano przednie fotele. Dla amatorów szybszej jazdy to bardzo ważne. Nieco zmieniona jest też tylna kanapa. Teraz nawet po kilku godzinach jazdy, wysiądziemy z auta tylko nieco zmęczeni. Deska rozdzielcza pozostała praktycznie bez zmian, pokrętła i przyciski pozostały tam, gdzie kierowca się ich spodziewa.

 

Toyota Avensis już w podstawowej wersji Luna, kosztujującej 82900 zł w przypadu benzyny i 95900 zł w przypadku diesla, jest dobrze wyposażona, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa. Wymieńmy tu chociażby pełny zestaw kurtyn i poduszek powietrznych czy elektronikę w postaci VSC, ABS, TRC czy BA. Z ważnych rzeczy brakuje niestety lamp przeciwmgłowych.

Silniki od diesla po benzynę

Wersji silnikowych jest sporo. Chociaż u konkurencji, chociażby wspomnianego Volkswagena, wybór jest większy. Z jednostek benzynowych mamy silniki o mocy 132, 147 i 152 KM, natomiast turbodiesli - 124, 150 i 177 KM. Bardzo popularny jest diesel 2,0 D4-D o mocy 124 KM. Auto wyposażone w taką jednostkę, mieliśmy okazję przetestować.

Jakie wnioski?

Najkrócej to przysłowiowa salonka, którą wygodnie, bezpiecznie i w miarę sprawnie dojedziemy z Warszawy do Paryża. Zawieszenie sprawia, że auto sunie jak po szynach, w środku nic nie trzęsie, nie podskakuje. Dodatkowo jest cicho, do prędkości 150 km/godz. można swobodnie rozmawiać czy słuchać radia.

Dlatego Toyota Avensis nawet z najsłabszym dieslem może być znakomitym samochodem dla menadżerów. Ale pod jednym warunkiem - jeśli nie lubą szybkiej jazdy.

I tu dochodzimy do zastrzeżeń, bo wadą to trudno nazwać. Toyota Avensis z tym silnikiem nie lubi szybkiej jazdy, słabo przyspiesza, a mocniejsze wciśnięcie gazu skutkuje głównie wzrostem spalania.

 

Aby w miarę sprawnie przyspieszać, trzeba mocno pracować drążkiem sześciobiegowej skrzyni.

Co dla lubiących szybką jazdę

Zdecydowanie lepszym wyborem będzie silnik 2.2 D4-D 177 KM. Szkopuł jest tylko jeden. Zamiast 99900 zł musimy być przygotowani na wydatek rzędu 134900 zł za Toyotę Avensis w wersji Sol a więc lepiej wyposażoną. Sol z silnikiem o mocy 124 KM kosztuje 107900 zł. Są to ceny wersji kombi, nazywanej wagon.

 

Dodajmy, że w każdej wersji auto prowadzi się statecznie, jest też zaskakująco zwinne na zakrętach. I co ważne, wspomaganie jest tak dozowane, że kierownica jest dobrze wyczuwalna. Bez zarzutu.

Podsumowanie

Toyocie Avensis się udał. Nawet wersją z najsłabszym silnikiem jeździ się wygodnie i komfortowo. Chociaż bez sportowych doznań. Ale te lubi niewielu. Wyposażenie jest przyzwoite, a jeśli chcemy czegoś więcej, to możemy dokupić. O cenie trudno powiedzieć też coś złego, auta konkurencji kosztują podobnie. Zakup Toyoty Avensis jest wart rozważenia.

Czesław Wachnik 
 ** **

 


Plusy

- wysoki komfort jazdy,
- nowoczesne silniki, o niskim zużyciu paliwa
- wysoka jakość wykończenia
- obszerne wnętrze


Minusy

- nudny wygląd deski rozdzielczej
- przeciętne osiągi wersji z silnikiem 124 KM diesel

Toyota Avensis 2.0 D4-D 124 KM Wagon - dane techniczne

Nadwozie: pięciomiejscowe
Zespół napędowy: silnik 2,0 diesel
Moc i moment obrotowy: 124 KM przy 3600 obr./min; 310 Nm przy 1600-2400 obr./min.
Skrzynia biegów i napęd: 6-biegowa, ręczna; na koła przednie
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 10,1 s
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 5,6/3,9/4,6 litra/100 km
Wymiary w mm (dł./wys./szer./roz. osi): 478/148181/270 cm
Masa i ładowność: 1.520 kg, 580 kg
Cena testowanego auta: 99.900 zł

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty