Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Testujemy: Suzuki GSR750 ABS - miejski styl (FOTO, FILM)

Karol Biela
Testujemy: Suzuki GSR750 ABS – miejski styl (foto, film)
Testujemy: Suzuki GSR750 ABS – miejski styl (foto, film)
Jest zwrotny, dobrze się prowadzi i ma naprawdę świetną skrzynię biegów - Suzuki GSR750 ABS ma sporo zalet. Ale jest też kilka niedociągnięć.
Testujemy: Suzuki GSR750 ABS – miejski styl (foto, film)
Testujemy: Suzuki GSR750 ABS – miejski styl (foto, film)

W 2011 roku koncern z Hamamatsu zaprezentował naked bike'a z silnikiem przeszczepionym z Suzuki GSX-R 750 K5. Motocykl, będący następcą GSR600, konkurować miał z takimi maszynami jak Triumph Street Triple, Kawasaki Z750, czy Yamaha FZ8.

Na sezon 2012 „750-ka" otrzymała w standardzie system przeciwpoślizgowy ABS, co było największą zmianą w tym modelu. Jak zatem prezentuje się ten motocykl Suzuki?

Agresywna stylistyka, ale...

Co do zamierzeń projektantów nie ma chyba dyskusji. Suzuki GSR750 sprawia wrażenie motocykla dynamicznego, wręcz agresywnego. Ostre krawędzie na lampie, zwarta sylwetka, do tego tylna lampa LED– to wszystko przyciąga oczy ciekawskich.

Z drugiej strony przy bliższym kontakcie można przyczepić się do jakości wykonania spawów w układzie wydechowym. Poza tym Suzuki GSR600 miał zgrabny aluminiowy wahacz oraz ramę, a „750-ka" dostała wahacz skrzynkowy z profili stalowych i stalową ramę.

Całkiem dobrze prezentuje się wielofunkcyjny wyświetlacz, który poza temperaturą cieczy chłodzącej, godziną, poziomem paliwa i prędkością daje również znać o aktualnie zapiętym biegu.

Kliknij w zdjęcie, aby przejść do galerii zdjęć z testu Suzuki GSR750 ABS

Testujemy: Suzuki GSR750 ABS – miejski styl (foto, film)
Testujemy: Suzuki GSR750 ABS – miejski styl (foto, film)

Przy okazji komputer informuje o przebiegu całkowitym, dwóch dziennych i średnim spalaniu maszyny. Całość uzupełnia duży analogowy obrotomierz plus kilka kontrolek.

Bardziej liniowa charakterystyka

Do napędu Suzuki GSR750 zastosowano jako bazę silnik ze sportowego GSX-R 750 K5. Jednostka napędowa, która w „gikserze" uzyskiwała 148 KM, dzięki ingerencji w średnicę gardzieli wtrysku czy stopień sprężania ma teraz 106 KM. W zamian za to poprawiła się charakterystyka silnika, zwłaszcza na niższych i średnich zakresach obrotów.

Dzięki temu Suzuki GSR750 świetnie sprawdza się na zatłoczonych ulicach. Jeżeli chcemy spokojnie dojechać do pracy czy na spotkanie, nie trzeba piłować czterocylindrowego silnika do wartości granicznych. Wystarczy utrzymywać rzędową jednostkę nieco powyżej 4 000 obr./min., aby w mgnieniu oka przemieścić się z punktu A do B.

Po opuszczeniu miejskich ulic Suzuki GSR750 potrafi też pokazać pazur. Po odkręceniu manetki do oporu całkiem sprawnie stawia wskazówkę obrotomierza do pionu. Duży plus należy się też za sześciobiegową przekładnię. Poszczególne przełożenia wskakują precyzyjnie i bez zbędnych oporów.

Średnie spalanie, przy normalnym użytkowaniu, osiągnęło poziom 5 litrów na 100 km, co biorąc pod uwagę pojemność silnika i niemałą wagę jeźdźca (około 100 kg) trzeba uznać za dobry wynik.

Dobrze zestrojony

Za prowadzenie i tłumienie nierówności odpowiada z przodu odwrócony widelec o 41-milimetrowej średnicy goleni. Element ten ma tylko regulację napięcia wstępnego sprężyny, ale charakterystyka jego pracy powinna zadowolić zdecydowaną większość motocyklistów. Z tyłu zamontowano stalowy wahacz, który również posiada regulację napięcia wstępnego.

Do spowalniania Suzuki użyto podwójnej tarczy o średnicy 310 mm i dwóch tłoczkach w zacisku. Z tyłu producent wyposażył „750-kę" w pojedynczy dysk o średnicy 240 mm z jednotłoczkowym zaciskiem.

W motocyklu od 2012 roku montowany jest standardowo układ ABS. Dzięki temu motocykliści o krótszym stażu mogą poczuć się bezpieczniej. System przeciwpoślizgowy zwiększył o 2 kilogramy masę całkowitą (do 213kg), ale działa poprawnie i daje jednocześnie dobre wyczucie siły hamowania.

Szkoda tylko, że jeszcze któraś z marek należącej do japońskiej wielkiej czwórki (Suzuki, Honda, Kawasaki, Yamaha) nie może wystąpić przed szereg i zainstalować w standardzie przewodów w stalowym oplocie.

Ceny i konkurencja

Za Suzuki GSR750 ABS z 2013 roku zapłacić trzeba 35 500 zł. To niemało, chociaż, Yamaha FZ8 wyceniono na 38 900 zł (bez ABS-u).

Debiutujący w tym sezonie Kawasaki Z800 kosztuje 34 900 zł, a w wersji z ABS to już wydatek 36 900 zł.

Plusy:
- poręczny,
- świetna skrzynia biegów,
- elastyczny i zarazem oszczędny silnik,

Minusy:
- kiepskie spawy na układzie wydechowym,

Suzuki GSR 750 ABS – dane techniczne:

Silnik

Pojemność: 749 ccm
System zasilania: wtrysk paliwa

Przeniesienie napędu:
Skrzynia biegów: 6-stopniowa

Nadwozie

Rama: stalowa, rurowa
Przednia opona: 120/70 ZR17 M/C 58W
Tylna opona: 180/55 ZR17 M/C 73W
Przednie zawieszenie: Widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe, regulowane napięcie wstępne sprężyn,
Tylne zawieszenie: Wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe, regulowane napięcie wstępne sprężyny,
Przedni hamulec: 2 tarcze o średnicy 310 mm, zaciski dwutłoczkowe,
Tylny hamulec: 1 tarcza o średnicy 240 mm, zacisk jednotłoczkowy,

Wymiary

Długość: 2 115mm
Szerokość: 785 mm
Wysokość: 1060 mm
Wysokość siedzenia: 815 mm
Rozstaw kół: 1 450 mm
Masa pojazdu gotowego do jazdy: 213 kg
Poj. zbiornika paliwa: 17,5 litra

Osiągi (dane producenta)

Moc maksymalna: 106 KM przy 10 000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 80 Nm przy 9000 obr/min 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty