Testujemy: Subaru Outback 2.0 boxer diesel - pogromca bezdroży

Bartosz Gubernat
Testujemy: Subaru Outback 2.0 boxer diesel - pogromca bezdroży
Testujemy: Subaru Outback 2.0 boxer diesel - pogromca bezdroży
Udostępnij:
Subaru Outback połączenie limuzyny i auta terenowego - jest mniej popularny od swoich europejskich konkurentów. Sprawdziliśmy dlaczego.
Testujemy: Subaru Outback 2.0 boxer diesel - pogromca bezdroży
Testujemy: Subaru Outback 2.0 boxer diesel - pogromca bezdroży

Subaru Outback na rynku zadebiutował w 1995 roku. Auto bazuje na szosowej odmianie – Legacy. Różni sie m.in. wyższym prześwitem, przez co z powodzeniem radzi sobie z połykaniem bezdroży.

 

Przez szesnaście lat modernizowano go trzykrotnie. Aktualna wersja to jego czwarta generacja. W tej chwili Subaru Outback na polskim rynku dostępne jest z trzema silnikami. Dwa z nich – 2,5 oraz 3,6 litrowy to jednostki benzynowe charakteryzujące się dużą mocą, ale także wysokim zużyciem paliwa.

 

Trzeci z silników to dwulitrowy, oszczędny boxer diesel. To właśnie on jest liderem sprzedaży w polskich salonach. Postanowiliśmy się przekonać, w czym tkwi jego popularność.

 

Zobacz także: Subaru Outback Boxer Diesel - zdjęcia z testu

Silnik, napęd i zawieszenie - palce lizać

Turbodoładowana jednostka napędowa Subaru Outback z cylindrami w układzie boxer i wtryskiem common rail jest cicha. Zamiast typowego dieslowskiego klekotu charakterystycznie mruczy. Jeszcze przyjemniejszy dla ucha dźwięk wydaje wchodząc na wysokie obroty.

 

A jak jedzie? Znakomicie. Czteronapędowa, ciężka limuzyna świetnie pokonuje ostre zakręty, sprawiając wrażenie przyklejonej do drogi. Problemem nie są dla niej polne drogi, a nawet błotniste, leśne trakty. Nawet na dużych nierównościach kierowca siedzi za kierownicą komfortowo i nie martwi sie, czy uda mu się pokonać trudną trasę.

Mocy silnikowi w zupełności wystarcza zarówno do jazdy po mieście, jak i żwawych popisów na dłuższych prostych poza terenem zabudowanym. Nie oznacza to, że wysokoprężny Subaru Outback jest demonem prędkości. Na takie miano bardziej zasługuje jego 3,6-litrowy, benzynowy brat, rozwijający moc 260 KM. Subaru Outback boxer diesel jest za to bardziej oszczędny. W cyklu mieszanym spala średnio 6,4 l oleju napędowego, a cena za dynamiczną jazdę to tylko litr więcej.

Zastrzeżeń nie budzi konfiguracja przełożeń i praca manualnej, sześciobiegowej skrzyni Outbacka. Znakomite wrażenia z jazdy mąci jedynie zmora większości doładowanych przez sprężarkę diesli - nieszczęsna turbodziura.

Wnętrze po japońsku – ładnie i plastikowo

Wnętrze japońskiej limuzyny jest obszerne i komfortowe. Sporo miejsca Outback oferuje zarówno z przodu jak i z tyłu. Materiały użyte do wykończenia są bardzo dobrej jakości. Na pochwałę zasługuje przede wszystkim ładna skórzana tapicerka, która w odróżnieniu od niektórych konkurentów nie przypomina tandetnego skaju.

Kokpit Subaru Outbacka stylistycznie przypomina mniejszego Forestera. Jest jednak bardziej dopracowany i lepiej spasowany, przez co nie odstaje od charakteru tego auta. Podobać może się szczególnie imitujące aluminium wykończenie środkowej części deski rozdzielczej. Jak zwykle w japońskim samochodzie jest jednak i niemiły, plastikowy akcent. To twarda, górna część kokpitu.

 

Spory 526-litrowy bagażnik jest foremny i pakowny, ale płytki. To cena, jaka płacimy za stały napęd na obie osie, ukryty m.in. właśnie pod podłogą przestrzeni bagażowej.

Bogate wyposażenie

Subaru Outback jest naprawdę dobrze wyposażony. W testowanej wersji Comfort ma m.in. dwustrefową, automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowany szyberdach, lusterka i szyby, komputer pokładowy, a także ksenonowe reflektory.

Standardem jest także system audio ze zmieniarką na sześć płyt CD, czujnik deszczu, tempomat i wspomniana wcześniej skórzana tapicerka.

Bezpieczeństwo zapewniają m.in. ABS z elektronicznym rozdziałem sił hamowania, przednie i boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne, system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy, czy układ samopoziomowania nadwozia.

Ceny Subaru Outback - tańszy niż konkurenci

W najtańszej wersji Outback z silnikiem wysokoprężnym kosztuje nieco ponad 130 tys. zł. Testowana wersja Comfort jest o 16 tys. zł droższa. Na topową, wyposażoną dodatkowo m.in. w nawigacje satelitarną trzeba przygotować 161 tys. zł.

Dla porównania Volvo XC70 ze 163-konnym dieslem o poj. 2,4-litra to wydatek minimum 170 tys. zł. Na Audi A6 allroad trzeba przygotować minimum 241 tys. zł. Za taką cenę dostaniemy wóz z trzylitrowym, 240-konnym silnikiem TDI współpracującym z sześciobiegową manualną skrzynią.

Naszym zdaniem Subaru Outback wart jest swojej ceny. To komfortowy, solidny samochód potrafiący zapewnić dużo frajdy z jazdy. Z konkurentami wygrywa właśnie ceną. Stylistyka to już kwestia do indywidualnej oceny.

 

Subaru Outback 2,0 boxer diesel - dane techniczne

 

Nadwozie i liczba miejsc: pięciodrzwiowe, 5 miejsc

Pojemność silnika: 1998 ccm

Moc silnika: 150 KM**

Rodzaj paliwa:olej napędowy

Liczba cylindrów: 4

Turbina: tak

Maks. moment obrotowy (Nm/ obr/min.): 350/1800-2400

Skrzynia biegów: manualna, sześciostopniowa

Napęd: 4x4

Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 sek.

Prędkość maksymalna: 195 km/h

Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 7,7/5,4/6,4 l/100 km)

Wymiary (dł./wys./szer.): 4775/1605/1820 mm

Rozstaw osi: 2745 mm

Masa: 1571 kg

Pojemność zbiornika paliwa: 65 l

Cena testowanego egzemplarza: 146230 zł

Plusy


- wysoki prześwit

- świetny napęd 4x4

- dynamiczny i oszczędny silnik

- wysoka jakość wykonania

 

Minusy

 

- niewygodne sterowanie komputerem

- twardy plastik na desce rozdzielczej

- płytki bagażnik

- turbodziura

Bartosz Gubernat


Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie