Testujemy: Renault Megane Grandtour - eleganckie kombi (ZDJĘCIA, FILM)

Sławomir Draguła
Renault Megane Grandtour
Renault Megane Grandtour
Renault Megane Grandtour ładnie wygląda i ma pojemny bagażnik. Minusem jest ilość miejsca na tylnej kanapie, plusem cena – niecałych 50 tys. zł.
Renault Megane Grandtour
Renault Megane Grandtour

W połowie roku Renault Megane trzeciej generacji przeszedł dyskretny lifting. Najwyższy czas, bo model jest na rynku od 2008 roku.

Wygląd – jest dobrze

Najwięcej zmian w nadwoziu zaszło z przodu samochodu. Renault Megane ma nowy zderzak z chromowanymi wstawkami, oraz lampy LED do jazdy dziennej. Zresztą ten drugi element jest już niemal obowiązkowym wyposażeniem odmładzanych samochodów.

Zobacz również: Testujemy: Renault Megane Grandtour - zdjęcia

Nowe, jaśniejsze są też przednie klosze reflektorów. Wrażenie robi wielki wlot powietrza w przednim zderzaku oraz przednie reflektory zachodzące na zderzaki i błotniki. Z boku uroku dodają Renault Megane grube listwy drzwiowe. Z tyłu królują spore lampy zachodzące na błotnik i klapę bagażnika oraz masywny zderzak, też nowy.

Wewnątrz – ładnie i praktycznie

Zmiany zaszły również w kabinie. Pojawiły się nowe wzory tapicerki, system audio, zestaw głośnomówiący, gniazdo USB. Dostępna jest też teraz nawigacja GPS z funkcją informująca m.in. o pogodzie i korkach na drogach.

Ciekawy jest zestaw zegarów. Renault Megane Grandtour ma elektroniczny prędkościomierz. Nie ma więc w nim tradycyjnej strzałki informującej jak szybko jedziemy, a prędkość wyświetlana jest na ciekłokrystalicznym ekranie.

Na tarczy prędkościomierza umieszczona jest też kontrolka paliwa, temperatury oraz ta informująca o tym, że niedomknięte są drzwi. Po prawej stronie prędkościomierza jest wyświetlacz komputera pokładowego, po lewej analogowy obrotomierz.

W środkowej części kokpitu znajdziemy dwa panele. Na górze jest ten do obsługi klimatyzacji i wentylacji, dolny do obsługi zestawu radiowego. Porządek w kabinie pomagają utrzymać praktyczne schowki i kieszenie. Jakość wykonania kabiny Renault Megane także nie budzi zastrzeżeń. Materiały są miękkie w dotyku i dobrze spasowane.

Wrażenia z jazdy

Do testów otrzymaliśmy Renault Megane Grandtour z silnikiem benzynowym 1,6 o mocy 110 KM. Uruchamiając silnik nie musimy przekręcać kluczyka w stacyjne, tylko robimy to wciskając przycisk start/stop. Wcześniej do specjalnego portu w środkowej konsoli musimy wsadzić specjalną kartę (elektroniczny kluczyk).

Silnik jest dynamiczny. Do setki rozpędza samochód w 10,8 s. Jak na rodzinne kombi to przyzwoity wynik. Prędkość maksymalna to 190 km/h. Potwierdzamy – samochód rzeczywiście dobrze przyspiesza, a jego zawieszenie nieźle tłumi nierówności.

Bardzo wygodne są siedzenia Megane. Mają też bardzo dobre trzymanie boczne. Samochodem wygodnie mogą podróżować kierowca i pasażer. Na tylnej kanapie, jak na kombi, jest zbyt mało miejsca, ale dzieci nie będą narzekać.

Silniki

Renault Megane trzeciej generacji może być napędzane jednym z dziewięciu silników. Pięć z nich to jednostki benzynowe: 1,6 o mocy 100 i 110 KM, silnik 1,2 TCe o mocy 115 KM i 1,4 o mocy 130 KM oraz 1,6 110 KM eco przystosowany do spalania bioetanolu.

Amatorzy diesli mają do wyboru silniki o pojemność 1,5 litra i mocy 90 albo 110 KM oraz 1,6 litra o mocy 130 KM.

Nowością jest turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 TCe o mocy 115 KM. Według danych technicznych średnie spalanie Meganki z tym motorem to 5,3 litra na 100 km co pozwala przejechać ponad 1000 km na jednym baku.

Podsumowanie i ceny

Trzeba przyznać, że lifting poprawił i tak już bardzo ładny design Renault Megane trzeciej generacji. Testowany przez nas model w wersji Dynamique kosztuje 62 750 zł. Na jego wyposażeniu są m.in. światła do jazdy dziennej z diodami LED, chromowane obramowania świateł przeciwmgłowych, relingi dachowe, pakiet bezpieczeństwa z kompletem poduszek i kurtyn, klimatyzacja automatyczna, wycieraczki z czujnikiem deszczu i kierownica pokryta skórą. rzeba jednak dopłacić 900 zł za układ stabilizacji toru jazdy. 

Dla porównania za najtańszą Megankę kombi trzeba zapłacić 49900  zł. To auto z benzynowym silnikiem 1,6 o mocy 100 KM w wersji Authentique. Z kolei najtańszy diesel kosztuje 60 750 zł. Samochód taki napędzany jest motorem 1,5 dCi o mocy 90 KM. To ceny promocyjne.

zobacz także Piękne kobiety z salonu Genewa 2012 - zobacz zdjęcia dziewczyn

Konkurenci z podobnym wyposażeniem i silnikami – jak Ford Focus, Kia Cee'd czy Skoda Octavia – są nieco drożsi. Dużo więcej trzeba zapłacić za Opla Astrę lub VW Golfa. 

Plusy

- Ładny wygląd
- Duży bagażnik

Minusy

- zbyt mało miejsca na tylnej kanapie
- konieczność dopłaty za układ stabilizacji toru jazdy 

Dane techniczne: Renault Megane 1,6 110 KM

Nadwozie i liczba miejsc: kombi, 5 miejsc
Pojemność silnika: 1598 ccm
Moc silnika: 110 KM
Rodzaj paliwa: benzyna
Liczba cylindrów: 4
Turbina: nie
Maks. moment obrotowy (Nm przy obr./min.): 151/4250
Skrzynia biegów: manualna, sześciobiegowa
Napęd: przedni
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,8 sek.
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 9,4/5,5/6,9 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer.): 4559/1507/1804 mm
Rozstaw osi: 2703 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 60 l
Pojemność bagażnika: 524 l/1600 l
Cena testowanego egzemplarza: 62 750 zł

Sławomir Draguła

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie