Testujemy: Peugeot 508 - francuski dostojnik

redakcja.regiomoto
Testujemy: Peugeot 508 - francuski dostojnik
Testujemy: Peugeot 508 - francuski dostojnik
Nieco ponad tydzień temu w salonach oficjalnie pokazano model Peugeot 508. Ma on zastąpić zarówno 407, jak też większą limuzynę 607. Do naszej dyspozycji diler przekazał model z silnikiem diesla 2.0 litra o mocy 140 KM. 
Testujemy: Peugeot 508 - francuski dostojnik
Testujemy: Peugeot 508 - francuski dostojnik

Peugeot 508 jest znacznie większy i obszerniejszy od znanego modelu 407. Auto powstało na zupełnie nowej płycie podłogowej. W stosunku do 407 rozstaw osi wzrósł aż o 9,2 cm. Dlatego, gdy chodzi o wielkość wnętrza, to 508 dorównuje a niekiedy nawet przewyższa konkurentów segmentu D.

Nadwozie Peugeota 508

Nowy model ma prawie 480 cm długości i 185 cm szerokości. Rozstaw osi to prawie 282 cm. Wygląd nadwozia w porównaniu do innych modeli peugeota, jest zupełnie inny. To tak jakby lwu nieco przycięto pazurki. Porównując 308 czy 407 do modelu 508, to zupełnie nowe auto. Ale zmiany należy ocenić na plus, 508 nabrał cech szlachetnej i dostojnej limuzyny. Z przodu nie mamy dzielonego grilla, lecz szeroką i zaokrągloną kratkę wlotu powietrza. Parząc z boku, odnosimy wrażenie, że 508 jest autem reprezentacyjnym, o obszernym wnętrzu. I tak jest, chociaż do wnętrza oferowanego przez skodę superb, modelowi Peugeota jeszcze daleko. Po obu stronach kratki, mamy niewielkiej wielkości trapezowe reflektory. Poniżej chłodnicy znalazł się zgrabny zderzak, w kolorze nadwozia oraz światła przeciwmgłowe. Patrząc na 508 z przodu, możemy ocenić, że jest to auto odróżniające się od konkurentów klasy D i innych peugeotów. Zgrabnie skrojono też tył auta, widzimy tu diody LED, a bagażnik ma 515 litrów pojemności.


Wnętrze kabiny

Kokpit 508 także różni się od tych spotykanych w innych peugeotach. Możemy tu co najwyżej zobaczyć niektóre elementy z modelu 5008. Deska jest wykonana z materiałów o bardzo wysokiej jakości, bez jakiejkolwiek ekstrawagancji i udziwnień. Na początku może przerazić nas nieco duża liczba przycisków, szczególnie na kierownicy i środkowej ,,szynie’’, ale szybko się przyzwyczaimy. W modelu Peugeot 508 niejako centralną sterownię, umieszczono na ,,szynie’’ między kierowcą a pasażerem. To wygodne rozwiązanie, chociaż w czasie jazdy zdarzało się, że przełączając biegi, niechcący naciskałem gałkę sterownika. Kierowca ma przed sobą klasyczne dwa zegary, prędkościomierza i obrotomierza. Trzyramienna kierownica jest średniej wielkości jak na tę klasę auta, jednak jest wygodna. Wnętrze jest bardzo obszerne. Z przodu jak też na tylnej kanapie jest wygodnie, bez problemów pojadą nawet wysocy podróżni.


Jednostki napędowe i skrzynie biegów

Peugeot 508 jest dostępny z sześcioma silnikami do wyboru, dwie jednostki są zasilane benzyną, a cztery - olejem napędowym. Najmniejszy benzynowy 1,6 litra ma moc 120 KM, a drugi też benzynowy 1,6 litra, ale moc 156 KM. W przypadku diesli HDi 1,6 litra ma moc 112 KM, a pozostałe 2,0 litra 140 lub 163 KM oraz 2,2 litra o mocy 204 KM.

Jeśli chodzi o skrzynie biegów, tu do wyboru mamy tradycyjne o pięciu lub sześciu przełożeniach, automatyczne lub zautomatyzowane. Dodajmy, że już z silnikiem 1,6 litra VTi auto może jechać z prędkością do 203 km/godz., uzyskując setkę po 11,5 sekundy. Na plus zapiszemy też niskie zużycie paliwa, wynosi średnio 6,2 litra na 100 km.
Do testu dostaliśmy diesla 2,0 litra o mocy 140 KM. To całkiem udany silnik, może nie ma aspiracji do jazdy sportowej, ale dla rozsądnego kierowcy moc 140 KM jest wystarczająca.


Komfort jazdy

Zawieszenie 508, szczególnie biorąc pod uwagę, że jest to auto rodem z Francji, jest zaskakująco sztywne. O żadnym bujaniu nie ma tu mowy. Ale Peugeot wiedział co robi, zawieszenie jest komfortowe, ale jednocześnie doskonale niweluje nierówności naszych dróg. Peugeot zachowuje się bardzo pewnie, bez problemów wychodzi nawet z ostrych zakrętów, doskonałe są też hamulce. I co ważne, nawet przy sporych prędkościach wewnątrz jest cicho, silnik jest praktycznie niesłyszalny. Do środka nie dociera też żaden szum z zewnątrz. Auto doskonale wyciszono.


Ceny modeli

Peugeot 508 z silnikiem benzynowym 1,6 litra o mocy 120 KM kosztuje od 75 800 zł, natomiast z silnikiem diesla o mocy 112 KM od 85 900 zł. Jak na tę wielkość auta i jego wyposażenie, ceny te są do zaakceptowania. Za wspomniane sumy dostaniemy nowe, bardzo pojemne, wręcz luksusowe auto z przyzwoitym wyposażeniem.
Co ważne, w standardzie nawet najtańszej wersji access, znalazło się wszystko z zakresu bezpieczeństwa jazdy. A jeśli dopłacimy 1200 zł, to zamiast klimatyzacji manualnej, dostaniemy automatyczną i to dwustrefową. Reasumując, 508 to bardzo udane auta rodzinne z dobrymi silnikami, oferujące komfortowe warunki jazdy. Nic tylko zbierać pieniądze i kupować.

Plusy

- nowoczesne silniki, o niskim zużyciu paliwa
- wysoka jakość wykończenia
- wysoki komfort jazdy
- wygodne fotele

 

Minusy

- zbyt dużo przycisków na kierownicy
- centralny sterownik umieszczony zbyt blisko drążka zmiany biegów
- otwieranie klapy bagażnika za pomocą naciśnięcia cyfry 0 w 508. Może wyszukane, ale mało praktyczne.

Peugeot 508 – dane techniczne

Liczba miejsc: 5
Zespół napędowy: silnik 1997 ccm, diesel
Moc i moment obrotowy: 140 KM przy 4000 obr./min; 320 Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegów i napęd: 6-biegowa, ręczna; na koła przednie
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,8 s
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 6,4/3,9/4,8 l/100 km
Wymiary w mm (dł./wys./szer./roz. osi): 479,2/145,6/185,3/281,7 cm
Masa i ładowność: 1430 kg, 635 kg
Cena testowanego auta: 96 900 zł

 

Czesław Wachnik

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty