Testujemy: nowe Audi RS 6 Avant - rakietowe kombi (ZDJĘCIA, FILM)

Wojciech Frelichowski
Testujemy: Audi RS6 Avant
Testujemy: Audi RS6 Avant
Audi RS 6 to połączenie dwóch żywiołów – ekspresyjnej elegancji i sportowej dynamiki. Przeważa to drugie, bo z silnikiem o mocy 560 KM nie można narzekać na brak emocji.
Testujemy: Audi RS6 Avant
Testujemy: Audi RS6 Avant

Audi RS 6 Avant, razem z modelami RS4 Avant i R8, zaprezentowano niedawno w Poznaniu podczas Audi Sportscars Experience. To cykliczna impreza niemieckiej marki, której zadaniem jest promocja sportowych modeli spod znaku czterech pierścieni.

Ekspresja w stylu kombi

Karoseria najnowszego wcielenia Audi RS 6 Avant, czyli w wersji kombi, zawiera dwudzieścia procent aluminium. Dzięki lekkiej konstrukcji auto waży prawie 100 kg mniej niż jego poprzednik.

Oprócz redukcji masy w tym modelu istotna jest również stylistyka. Widzimy zatem całą serię elementów ozdobnych stylizowanych na matowe aluminium, czarnych osłon oraz poszerzonych progów i wnęk kół. Relingi na dachu, dyfuzor i dwie końcówki rur układu wydechowego, nadają autu jednoznacznie sportowego charakteru.

Efektownie wyglądają również klosze z reflektorami ksenonowymi Xenon plus z diodowymi światłami do jazdy dziennej oraz diodowe światła tylne.

Audi RS 6 Avant można też rozpoznać po charakterystycznym napisie „quattro", który widnieje w dolnej części osłony chłodnicy.

W pysznym wydaniu

Sportowo-ekspresyjna stylistyka dominuje również w kabinie. Charakterystyczna dla stylistyki RS sportowa, obszyta skórą kierownica, ma trzy ramiona i spłaszczony u dołu wieniec o mocno zarysowanych konturach.

Fotele RS z wyraźnie wyprofilowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami, są w wyposażeniu seryjnym. Obicia siedzeń wykonano z kombinacji czarnej alcantary i skóry.

Z tyłu Audi RS 6 Avant seryjnie jest wyposażone w dwa duże, pojedyncze siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami, dopasowane stylistycznie do wyglądu siedzeń przednich.

Smaku dodają elementy ozdobne w kolorze aluminium i lakieru fortepianowego oraz podświetlane listwy progowe z emblematem RS 6.

Audi RS 6 to także auto funkcjonalne, którym można się wybrać w dalekie podróże. Wszystko za sprawą dużego bagażnika, w którym zmieści się kilka walizek. Pojemność kufra wynosi 565 litrów.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć z testu nowego Audi RS 6 Avant

Testujemy: Audi RS6 Avant
Testujemy: Audi RS6 Avant

Gwóźdź programu

Choć stylistyka, wytrawne wnętrze i bogate wyposażenie są ważnymi cechami Audi RS 6 Avant, to jednak najważniejszym atrybutem jest silnik. Benzynowa jednostka napędowa ma osiem cylindrów w układzie V, 4 litry pojemności, dwie turbosprężarki i 560 KM.

Seryjnie jest montowany napęd quattro przekazujący moment obrotowy z silnika za pośrednictwem ośmiostopniowego automatu tiptronic. Napęd pomiędzy osie jest rozdzielany w proporcji 40 procent na przód, 60 procent na tył.

Potężna moc przekłada się na osiągi. RS6 Avant przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalne wynosi 250 km/h, ale na życzenie producent może zdjąć blokadę szybkości i wtedy wskazówka prędkościomierza zatrzyma się na 280 km/h lub nawet na 305 km/h.

Audi podkreśla, że silnik Audi RS 6 nie jest łakomy na paliwo, bo zastosowano system cylinder on demand, który czasowo odłącza cztery cylindry, gdy pełna moc jednostki napędowej nie jest potrzebna. Jak podaje producent, średnie zużycie paliwa wynosi 9,8 litra na 100 km. Ale w trakcie jazdy próbnej komputer pokładowy pokazał nam 15 litrów na 100 km. Jednak zużycie paliwa w takim aucie to kwestia drugorzędna.

Wrażenia z jazdy

Audi RS 6 startuje z werwą potwierdzając, że deklarowany przez producenta czas sprintu do setki (3,9 s) nie jest wzięty z sufitu. Nie ma mowy o wychyłach nadwozia i myszkowaniu po jezdni.

Elementem wyposażenia seryjnego modelu jest pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension. Dzięki takiemu rozwiązaniu z regulacją amortyzatorów możliwe było posadownienie karoserii o 20 mm niżej. Wielkie, 20-calowe koła ze stopów lekkich z impetem toczą się po jezdni niczym stalowe walce.

System regulacji, podobnie jak sportowy mechanizm różnicowy i dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie uzależnione jest od prędkości, zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Kierowca może wybierać między kilkoma trybami tego systemu.

Wyposażenie seryjne Audi RS 6 Avant zawiera w zasadzie wszystkie elementy, które podnosza poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Jest zatem sześć airbagów, układy ABS/ESP, automatyczna, czterostrefowa klimatyzacja, system nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i system nagłaśniający Audi sound system z dziesięcioma głośnikami.

Testowe auto miało sporo elementów z wyposażenia dodatkowego, m.in.: Head-up Display - wyświetlacz pokazujący najważniejsze informacje (np. prędkość) na przedniej szybie, system nagłaśniający Bang & Olufsen, aktywny tempomat adaptive cruise control z funkcją Stop&Go, a także asystenta jazdy nocą, który rozpoznaje pieszych i oznacza ich na wyświetlaczu.

Najgroźniejszym konkurentem Audi RS 6 Avant jest Mercedes E 65 AMG, którego silnik 5.4 V8 generuje moc 558 KM. Cena tego auta to 524 500 zł.

Plusy
olbrzymi zapas mocy
wysoka jakość wykonania
atrakcyjna stylistyka

Minusy
wysoka cena

Audi RS6 Avant - dane techniczne
Nadwozie: pięciodrzwiowe kombi
Silnik: benzynowy, turbo, V8, 32 zaw., pojemność 3993 ccm
Moc i moment obrotowy: 560 przy 5700 obr/min; 700 Nm przy 1750 obr./min.
Skrzynia biegów i napęd: automatyczna, S-tronic; napęd na wszystkie koła
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 3,9 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Średnie spalanie (miasto,trasa,średnie): 13,9/7,5/9,8 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./roz. osi): 4979/1461/1936/2915 mm
Masa i poj. bagażnika: 1935, 565 l
Cena auta testowego: 499 280 zł

Wojciech Frelichowski 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty