Testujemy: Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC - kombi na sportowo (WIDEO)

Karol Biela
Testujemy: Honda Civic Tourer 1.8i-VTEC – kombi na sportowo (WIDEO)
Testujemy: Honda Civic Tourer 1.8i-VTEC – kombi na sportowo (WIDEO)
Honda Civic Tourer 1.8 ma świetne zawieszenie, elastyczny i dynamiczny silnik oraz rekordowo duży kufer, lecz cena zakupu studzi początkowy entuzjazm.
Testujemy: Honda Civic Tourer 1.8i-VTEC – kombi na sportowo (WIDEO)
Testujemy: Honda Civic Tourer 1.8i-VTEC – kombi na sportowo (WIDEO)

Obecnie produkowany Civic jest już IX generacją tego auta. Japoński koncern ma powody, aby nie eksperymentować z nazwą modelu. W końcu Honda Civic to dla klientów synonim niezawodności i trwałości.

W przypadku najnowszej wersji kombi powyższe skojarzenia powinny być poszerzone również o przestronne i funkcjonalne wnętrze oraz dopracowane zawieszenie.

Nowoczesna linia nadwozia, futurystyczny kokpit

Bez wątpienia projektanci Hondy postarali się, aby ich kompaktowe kombi nie ginęło w tłumie niemiecko-koreańskiej konkurencji, która dla laika wydaje się często niemal identyczną masą żelastwa.

Przód auta z montowanymi fabrycznie światłami do jazdy dziennej LED jest identyczny, jak w wersji z nadwoziem hatchback. Patrząc z boku na linię nadwozia uwagę zwraca także standardowo montowana antena w kształcie płetwy rekina. To w połączeniu z wieńczącym linię dachu spoilerem oraz wydzierającymi się poza bryłę pojazdu tylnymi lampami robi naprawdę dobre wrażenie. 

Wewnątrz znajdziemy nowocześnie zaprojektowaną deskę rozdzielczą, która przywodzi na myśl kokpit samolotu myśliwskiego. Jakość materiałów i samo wykonanie stoi na wysokim poziomie.

Kliknij w zdjęcie, aby przejść do galerii z testu Hondy Civic Tourer 1.8i-VTECHonda Civic Tourer - kokpit

W kwestii przestrzeni pasażerskiej osoby jadące z przodu nie powinny także narzekać. Z tyłu też nie ma z tym problemu. Nawet przy odsuniętych maksymalnie do tyłu fotelach jest jeszcze miejsce na nogi.

Duży plus należy się za system Magic Seats, który standardowo montowany jest w kompaktowej Hondzie.

Wystarczy jeden ruch ręką siedziska tylnej kanapy się podnoszą. We wnętrzu bez problemu zmieści się wyższy kwiatek z doniczką, czy niewymiarowa paczka z meblami do samodzielnego złożenia.

Bagażnik Hondy Civic Tourer należy do największych w w segmencie i ma pojemność od 624 do maksymalnie 1668 litrów.

Kliknij w zdjęcie, aby przejść do galerii z testu Hondy Civic Tourer 1.8i-VTECHonda Civic Tourer - bagażnik

Tak dla porównania Ford Focus 490 litrów bagażu. Kiedy położymy oparcie tylnej kanapy w Fordzie zmieści się 1516 litrów.

Także Kia Cee'd SW (528/1642 l) daje za wygraną w tej konkurencji. Co ciekawe również Skoda Octavia w wersji kombi ustępuje Hondzie pod względem przestrzeni z rozłożonymi oparciami (610 l). Czeskie auto nadrabia za to już maksymalną przestrzenią po złożeniu oparcia kanapy (1740 l).

1.8i-VTEC: technologia mocy

Prezentowane auto napędzał 142-konny rzędowy silnik benzynowy o pojemności 1798 ccm, z systemem sterowania czasami otwarcia zaworów ssących VTC, dzięki czemu aż 90 proc. z 174 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest przy 3000 obr./min.

VTC doskonale uzupełnia się z układem zmiennych faz rozrządu i-VTEC. Tyle teorii. W praktyce czterocylindrowy wolnossący motor zapewnia Hondzie naprawdę przyzwoite osiągi (prędkość maks. - 210 km/h, sprint od 0-100 km/h w 9,4 sek.), a podczas spokojnej jazdy silnik pracuje cicho i nie wymaga kręcenia na wysokie obroty, aby sprawnie pokonywać kolejne kilometry.

Standardowo z Hondzie Civic Tourer montowane są sześciobiegowe przekładnie manualne. Lewarek umieszczony został dokładnie w miejscu, w którym powinien być, a precyzja i siła, jakiej należy użyć do zmiany poszczególnych jest bliska ideału.

Jak po sznurku

Zawieszenie Tourera składa się z przednich kolumn McPhersona, a z tyłu producent postawił na tańszą w produkcji, ale też i serwisie belkę skrętną.

Efekt?**Trzeba się naprawdę postarać, aby Honda Civic Tourer nie podążała we wskazanym przez prowadzącego kierunku. Dość twardo zestrojone zawieszenie w połączeniu z precyzyjnym i czułym układem kierowniczym daje olbrzymią przyjemność z jazdy.

Co prawda siedemnastocalowe koła - montowane standardowo z pakietem Sport - zdecydowanie lepiej sprawdzają się na dobrej jakości drogach niż na dziurawych, jak ser szwajcarski asfaltach. Na szczęście takich dróg w Polsce jest już coraz mniej.

Cennik i konkurencja

Honda Civic Tourer w wersji wyposażeniowej Sport kosztuje 86 100 złotych. Za tę sumę otrzymamy pojazd z dwustrefową automatyczną klimatyzacją, kamerą cofania, elektrycznie sterowanymi i składanymi lusterkami, elektrycznie sterowanymi szybami we wszystkich drzwiach, czy system audio z sześcioma głośnikami oraz złączem USB, Aux.

Kia Cee'd SW z wolnossącą jednostką 1.6 GDI o mocy 135 KM i w wersji L (dwustrefowa klimatyzacja, ale stalowe 16-calowe felgi) kosztuje od 71 990 zł.

Ford Focus kombi z turbodoładowanym 150-konnym silnikiem benzynowym 1.6 EcoBoost z nieco uboższym pakietem Trend Sport (manualna klimatyzacja, 16-calowe alufelgi) wyceniony został na 81 900 zł. **

Plusy:

- nowoczesny silnik,
- przestronne wnętrze i spory bagażnik,
- świetne właściwości jezdne,

Minusy:

- wysoka cena
- nowoczesny kokpit wymaga przyzwyczajenia 

Honda Civic 1.8i-VTEC Sport – dane techniczne:
Nadwozie: kombi
Silnik: benzynowy, 4 cyl., 16V, pojemność 1798 ccm
Moc i moment obrotowy: 142 KM przy 6 400 obr/min; 174 Nm przy 4300 obr./min.
Skrzynia biegów i napęd: manualna, 6-biegowa, napęd na przednią oś
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 9,4 s
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 7,8/5,5/6,4 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./roz. osi): 4535/1480/1770/2595 mm
Masa własna: 1280 kg,
Pojemność bagażnika: 624 l (1668 l) 

Karol Biela

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie