Testujemy: Citroen DS4 - luksusowa krzyżówka SUV-a i kompaktu

Czesław Wachnik
Testujemy: Citroen DS4 - luksusowa krzyżówka SUV-a i kompaktu
Testujemy: Citroen DS4 - luksusowa krzyżówka SUV-a i kompaktu
Citroen DS4 nie jest tylko luksusową wersją kompaktowego C4. Ma nowe nadwozie i większy prześwit. Sprawdziliśmy więc, jak radzi sobie po zjechaniu z asfaltu.
Testujemy: Citroen DS4 - luksusowa krzyżówka SUV-a i kompaktu
Testujemy: Citroen DS4 - luksusowa krzyżówka SUV-a i kompaktu

Z zewnątrz Citroen DS4 jest podobny do innych modeli citroena. Dynamiczny przód z ogromnym wlotem powietrza, skośne i zachodzące na maskę reflektory oraz duży zderzak podnoszą atrakcyjność tego auta.

Najpiękniejszy samochód 2011 roku

Auto jest wyższe od swojego kompaktowego protoplasty - modelu C4. Mimo Citroen DS4 wydaje się dynamiczny i szybki. To zasługa też podniesionej linii nadwozia, a także charakterystycznego dla coupe tyłu, ze schowanymi klamkami drzwi.

 

Nie ma się co dziwić, że Citroena DS4 wybrano najpiękniejszym samochodem 2011 roku. 


Sześć silników i wysoki komfort jazdy 

Citroen DS4 jest oferowany z sześcioma silnikami do wyboru - trzema benzynowymi i trzema dieslami. Te pierwsze mają pojemność 1,6 litra i moc 120 (zmienne fazy rozrządu), 155 lub nawet 200 KM (oba mają bezpośredni wtrysk i turbosprężarkę). Silniki te zostały opracowane przy współudziale inżynierów BMW.

 

Turbodoładowane diesle HDi mają moc 90, 110 KM (oba 1.6) a nawet 160 KM (2.0).

 

Citroen DS4 - jak przystało na samochód klasy premium - jeździ lepiej od C4. Mimo że nadwozie testowanego auta jest wysokie, samochód nie pochyla się w szybkich zakrętach. Zawiesznie daje sobie też radę z tłumieniem nierówności nawet na kiepskich drogach.


Wnętrze - funkcjonalność na drugim planie

Wnętrze nowego Citroena jest atrakcyjne. Deska rozdzielcza jest niemal bliźniaczo podobna do tej z C4. Czteroramienna i duża kierownica, trzy zegary z metalowymi obwódkami oraz wysokiej jakości materiały, a także wiele metalowych wstawek nadają kokpitowi nowoczesny wygląd.

 

Jednak tu postawiono bardziej na urodę, mniej na użytkowość. Myślę tu głównie o liczniku prędkości. Składa się on jakby z dwóch części, klasycznego licznika oraz wyświetlacza cyfrowego. Problem w tym, że oba są mało widoczne.

 

Nie do końca sprawdza się też wysoko umieszczony drążek skrzyni biegów.

 

Dużym plusem są natomiast wygodne i znakomicie wyprofilowane przednie fotele. Tylna kanapa jest mniej wygodna, a ponadto zmieści się tam tylko dwóch pasażerów.

 

Bagażnik ma pojemność od niecałych 400 do 1000 litrów.**
W dzień do lasu, wieczorem do teatru ** 

Citroen DS4 jest połączeniem kompaktu i niewielkiego SUV-a. Prowadzi się pewnie, a to zasługa układu kierowniczego i dosyć twardego zawieszenia. Plusem jest doskonałe wyciszenie. Nawet przy sporych prędkościach, DS4 zachowuje się jak typowy kompakt.

 

Jeździliśmy autem z najsłabszym dieslem 1,6 litra o mocy 110 KM i silnik ten wydaje się zupełnie wystarczający. Oczywiście nie dla osób z zacięciem sportowym. Chcąc mocno przyspieszyć trzeba częściej sięgać po drążek skrzyni biegów. Na szczęście sześciostopniowa przekładnia manualna działa znakomicie. Jednak przy jeździe autostradą, prędkości rzędu 140-150 km/h można uzyskać bardzo łatwo. **


Citroen DS4 w tej wersji kosztuje co najmniej 80,3 tys. zł i jest o 8.500 zł droższy od modelu z bazowym silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 120 KM.

 

Dodajmy, że 6-stopniowa skrzynia biegów sprawowała się doskonale. Auto jest oferowane tylko z napędem na dwa koła.


Wyposażenie nawet dla malkontentów 

Testowaliśmy Citroena DS4 w środkowej wersji wyposażeniowej nazywanej Chic. Ma ona praktycznie wszystko, co jest niezbędne w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mamy więc ABS z ESP i ASR, kurtyny i poduszki powietrzne, światła z doświetleniem zakrętów, metalowe nakładki czy skórzaną kierownicę. A także automatyczną klimatyzację. 

Czesław Wachnik

 

PLUSY
* atrakcyjne nadwozie
* wysoka jakość materiałów
* bogate wyposażenie
* wysoki komfort jazdy

MINUSY
* wysoka cena
* mało miejsca na tylnej kanapie
* mało czytelny prędkościomierz 

Citroen DS4 1,6 HDi - dane techniczne:
* silnik: moc 110 KM
* prędkość maksymalna: 190 km/godz.
* przyspieszenie (0-100 km/godz.) 11,3 sekundy
* długość/wysokość: 427,5/153,3 cm
* rozstaw osi: 261,2
* pojemność bagażnika: 359/1021 litrów
* średnie zużycie paliwa: 4,7 litra na 100 km
* cena testowanego modelu: 80.300 zł. 


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty