Testujemy: Citroen C4 Aircross - Francuz z genami Japończyka (ZDJĘCIA)

Czesław Wachnik
Francuz z genami Japończyka
Francuz z genami Japończyka
Modny crossover Citroen C4 aircross jest niemal bliźniakiem japońskiego Mitsubishi ASX. Sprawdziliśmy, jak na polskich drogach sprawuje się ten miejski kompakt z podwyższonym nadwoziem. Jeździliśmy autem z turbodieslem 1.6 HDi.
Francuz z genami Japończyka
Francuz z genami Japończyka

Z zewnątrz Citroen, wewnątrz jednak Mitsubishi

Nadwozie Aircrossa jest bardzo oryginalne, co jednak nie oznacza, że bliźniaczo podobne do innych Citroenów. Z przodu mamy typowy dla francuskiej marki chromowany grill, widoczne są też pionowe światła do jazdy dziennej. Masywności i typowego dla miejskich terenówek dostojeństwa, dodaje Aircrossowi potężny zderzak, na którym po obu stronach umieszczono zgrabnie skrojone reflektory.

Patrząc na auto z boku zauważamy przetłoczenia oraz masywny tylny słupek. Dodaje on autu urody, ale jednocześnie utrudnia widoczność do tyłu. Wszystko to sprawia, że C4 Aircross przypomina droższego Citroena DS4.

Inaczej jest natomiast z wnętrzem. Gdyby nie znaczek Citroena, to naprawdę trudno byłoby auto odróżnić od tego w bliźniaczym Mitsubishi ASX. Szkoda. Jeśli popracowano nad wyglądem zewnętrznym, to dlaczego nic nie zrobiono we wnętrzu? Deska rozdzielcza jest za to czytelna, a jej obsługa intuicyjna.

Fotele są wygodne a widoczność do tyłu do zaakceptowania. Dodatkowo mamy czujniki cofania. Gdy chodzi o wielkość wnętrza, to też tradycyjnie. Cztery osoby pojadą wygodnie, piąta może mieć nieco gorzej. Auto mierzy 434 cm, a rozstaw osi to 267 cm a więc sporo. To się też przekłada na ilość miejsca na tylnej kanapie. Jakość materiałów jest dobra, nic nie skrzypi i trzeszczy a bagażnik mierzy 441 litry. Dodatkowo ma otwór do przewożenia np. nart. Jest też gniazdko USB oraz 12 V.

Zawieszenie komfortowe i bez zarzutu

Ogromną zaletą Citroena C4 Aircross jest zawieszenie. Z przodu mamy kolumny McPhersona, natomiast z tyłu układ wielowahaczowy. Razem tłumią one wręcz doskonale nierówności drogi a dodatkowo nie hałasują.

Miejskie crossovery często przy prędkościach powyżej 130 km/h są głośne, wolno przyspieszają i tak naprawdę nie nadają się na dłuższe trasy. Aircrossa te przypadłości nie dotyczą. Silnik pracował jak zegarek, skrzynia także, toteż polskie autostrady stały otworem. Na zakrętach nadwozie przechyla się nieznacznie a zużycie paliwa odrobinę przekraczało 6 litrów na 100 km. Czego można chcieć więcej.

Silniki od benzyny po diesla

Wybór wersji silnikowych jest niewielki. Mamy tylko jednego benzyniaka o pojemności 1,6 litra o mocy 115 KM oraz dwa diesle, 1,6 litra o mocy 115 KM i 1,8 litra o mocy 150 KM. Ten drugi jest oferowany we wprowadzanej właśnie do sprzedaży wersji 4x4. Dodajmy w cenie od 109 tys. zł. Podstawowa wersja Seduction ma w standardzie m.in. ESP, sześć poduszek, klimatyzację automatyczną, radio MP3, światła do jazdy dziennej LED, podnoszone szyby, felgi aluminiowe. Szkoda, że musimy dopłacić za czujniki cofania.

Podsumowanie

Jeździliśmy Citroenem C4 Aircross z silnikiem 1,6 HDi o mocy 115 KM w wersji wyposażeniowej Seduction. Samochód nie jest tani, kosztuje bowiem 93 tys. zł. Mniej, bo od 82 tys. zł zapłacimy za model z silnikiem benzynowym 1,6 litra, także o mocy 115 KM. 

W salonie dopowiedziano nam, że potencjalni nabywcy powinni pytać o rabaty. Te mogą wynieść nawet kilka tys. zł.

Test pokazał on, że C4 aircross jest typowym kompaktowym crossoverem, o dosyć pojemnym wnętrzu. Dodatkowo oferującym komfortową i wygodną jazdę. I gdyby nie te ceny, to byłaby piątka.

Plusy
- wysoki komfort jazdy
- atrakcyjne nadwozie
- obszerne wnętrze

Minusy
- wysoka cena,
- bezbarwna deska rozdzielcza
- skromny wybór silników

Citroen C4 aircross - dane techniczne
Nadwozie: pięciomiejscowe
Zespół napędowy: silnik 1,6 litra diesel,
Moc i moment obrotowy: 115 KM przy 36000 obr./min; 270 Nm przy 1750 obr./min.
Skrzynia biegów i napęd: 6-biegowa, ręczna; na koła przednie
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 10,8 s
Prędkość maksymalna: 182 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 5,3/4,2/4,6 litra/100 km
Wymiary w cm (dł./wys./szer./roz. osi): 434,0/162,5/154,0/267,0 cm
Masa i ładowność: 1.315 kg, 745 kg
Cena testowanego auta: 93.000 zł

Czesław Wachnik
68 324 88 29
cwachnik@gazetalubuska.pl 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Makita

Makita DF0300

624,99 zł239,00 zł-62%
miejsce #2

Milwaukee

Milwaukee M12 BDD-201C 4933479439

795,93 zł403,55 zł-49%
miejsce #3

Bosch

Bosch IXO 5 Full 06039A8022

492,20 zł294,00 zł-40%
miejsce #4

Makita

Makita DDF453SYE

800,79 zł565,88 zł-29%
miejsce #5

DeWalt

Dewalt DCD778S2T

922,46 zł718,00 zł-22%
miejsce #6

Parkside

Parkside 748981622

319,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie