Testujemy: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI - Amerykanin z Korei

Wojciech Frelichowski
Testujemy: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI - Amerykanin z Korei
Testujemy: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI - Amerykanin z Korei
Chevrolet Cruze wygląda szykownie tak, jakby aspirował o klasę wyżej. Ale nie wszystko jest idealne. Testowaliśmy wersję ze 163-konnym turbodieslem.
Testujemy: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI - Amerykanin z Korei
Testujemy: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI - Amerykanin z Korei

Ten samochód do sprzedaży trafił wiosną 2009 roku. Jest produkowany w południowo-koreańskiej fabryce w Bupyong. To efekt przejęcia przed kilku laty marki Daewoo przez koncern General Motors, do którego należy Chevrolet.

Styl dynamiczny

Chevrolet Cruze należy dla segmentu kompaktów. Jest to pierwszy model zaprojektowany według nowego stylu, dzięki któremu samochody tworzone w Korei Południowej mają bardziej przypominać te amerykańskie.

 

Z zewnątrz auto przypomina coupe, a to dzięki opadającej ku tyłowi linii nadwozia. Nadaje to bardziej sportową sylwetkę. Charakterystyczny jest duży grill z logiem firmy. Bardzo nisko poprowadzono dolną krawędź przedniego zderzaka. Wygląda to ładnie, ale trzeba uważać przy podjeżdżaniu do krawężników.

W kabinie też na sportowo

Wnętrze Chevroleleta Cruze prezentuje się bardzo okazale. Szczególnie ciekawie wygląda środkowa konsola z panelami audio i klimatyzacji. Na jej szczycie jest wyświetlacz funkcji audio i komputera pokładowego. Co ważne, komunikaty wyświetlane są po polsku, ale niestety czcionka jest zbyt mała i w słoneczne dni trudna do odczytania.

Kokpit wykonano z plastiku, którego jakość jest do przyjęcia. Nie wiadomo jednak, dlaczego część deski rozdzielczej wyłożono tym samym materiałem, który zastosowano w tapicerce foteli. Nie jest on przyjemny w dotyku i zwyczajnie nie pasuje do kokpitu.

 

Zobacz także: Chervolet Cruze 2.0 VCDI sedan - zdjęcia z testu

 
Za to zaletą kabiny Chevroleta Cruze jest duża ilość miejsca, także z tyłu. Jest też gdzie załadować bagaż. Kufer amerykańskiego kompaktowego sedana ma pojemność 450 litrów. Ale pokrywa bagażnika nie ma uchwytu od wewnątrz ułatwiającego zamykanie, elementu spotykanego nawet w mniejszych autach.

Mocny diesel z mała zwłoką

Do testu otrzymaliśmy wersję z najmocniejszym silnikiem Diesla dostępnym z Chevroletem Cruze. Dwulitrowa jednostka konstrukcji General Motors ma 163 KM. Rzeczywiście, moc czuć, ale z pewnym opóźnieniem, szczególnie podczas ruszania lub przyspieszając z niskiej prędkości. Wyczuwalna jest tzw. turbodziura, czyli zwłoka pomiędzy mocnym naciśnięciem gazu a satysfakcjonującą reakcją silnika. Lekarstwem na to jest częsta redukcja biegów.

W naszym teście zużycie paliwa wyniosło 6,5 litra na 100 km, czyli nieco ponad litr więcej niż podają dane fabryczne. To bardzo dobry wynik. Silnik testowanego Chevroleta Cruze wypada też pochwalić za niski poziom emitowanego hałasu.

Z bogatym wyposażeniem

Chevrolet Cruze jest autem bardziej przyjaznym dla pasażerów, niż dla kierowcy. Zawieszenie ma dość miękką charakterystykę, co sprzyja komfortowi, ale utrudnia szybkie pokonywanie zakrętów. W ciasnych łukach nadwozie samochodu ma tendencję do wychylania się, ale w granicach bezpieczeństwa. W odwodzie jest jeszcze ESC, czyli elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, którego zadaniem jest korygowanie błędów kierowcy.

Zobacz także: Testujemy: Chevrolet Spark – dobry wózek na zakupy

Zaletą Chevroleta Cruze jest dośc bogate wyposażenie. W standardzie jest m.in.: sześć poduszek powietrznych, układy ABS/ESC, elektrycznie sterowane szyby z przodu, centralny zamek, radioodtwarzacz CD/MP3, komputer pokładowy. Cena auta z podstawowym silnikiem benzynowym 1.6 wynosi 49190 zł.

Testowany Cruze był dodatkowo wyposażony m.in. w klimatyzację, tempomat oraz elektryczne sterowanie lusterek. Kosztował niecałych 66 tys. zł. Chevrolet Cruze w tej wersji to najtańszy kompakt z tak mocnym silnikiem Diesla na rynku. Najbliżsi cenowo konkurenci, to Fiat Bravo 2.0 Multijet 165 KM - 69490 zł (ale to hatchback), Ford Focus 2.0 TDCi 163 KM Trend Sport sedan - 87100 zł i Peugeot 308 2.0 HDi 150 KM - 80400 zł (ale to też hatchback).

Plusy:

 

- ciekawe nadwozie
- mocny i oszczędny silnik

Minusy

 

- przechyły nadwozia na zakrętach
- drobne niedoróbki w kabinie


Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 163 KM - dane techniczne

Nadwozie: sedan
Silnik: turbodiesel, 4 cyl., 16V, pojemność 1998 ccm
Moc i moment obrotowy: 163 KM przy 3800 obr/min; 360 Nm przy 1750 obr/min
Skrzynia biegów i napęd: manualna, 6-biegowa; napęd na przednią oś
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 8,5 s
Prędkość maksymalna: 205 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 7,6/4,4/5,6 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer./rozst. osi): 4597/1477/1788/2685 mm
Masa własna: 1427 kg
Pojemność bagażnika: 450 l
Cena auta testowego: 65990 zł

Wojciech Frelichowski


Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na motofakty.pl Motofakty