
Alfa Romeo zaprezentowało model Giulietta w 2010 roku chcąc zawalczyć z konkurencją w segmencie aut kompaktowych klasy premium. Nie było to proste zadanie, gdyż do tej grupy należą m.in. Audi A3 oraz BMW serii 1. Włosi swoją szansę widzieli w połączeniu sportowej stylistyki z zaawansowaną technologią. Sprawdzamy jak Alfa Romeo Giulietta sprawuje sie w topowej wersji Quadrifoglio Verde.
Nadwozie – sportowe detale
Karoseria testowej Alfy Romeo pomalowana została trójwarstwowym perłowym lakierem o nazwie 8C Competizione, który wymaga dodatkowej dopłaty 8 tys. zł. Trzeba jednak przyznać, że dzięki temu wielu przechodniów i kierowców innych aut odwraca głowy za pięknie połyskującą czerwoną Giuliettą. Kolejnym powodem, aby zwrócić uwagę na ten samochód to wspaniale zaprojektowane felgi ze stopów lekkich, które obuto w opony w rozmiarze 225/40/18 (opcja za 4 tys. zł). Przy przednich kołach przez wieloramienne felgi spoglądają krwiście czerwone zaciski hamulcowe z białym podpisem producenta. W tylnej części nadwozia znajdziemy – znaną już z modelu 156 – klamkę drzwi schowaną w obramowanie.