W testach nie analizowaliśmy składu spalin auta pracującego na testowanych turbosprężarkach. Jednak niezależne badania prowadzone przez producentów turbosprężarek mówią, że silniki pracujące z turbinami ze zmienną geometrią złożonymi na częściach z odzysku rzadko spełniają normy emisji spalin dla danego silnika.
Eksperci z MotoRemo prowadzący szkolenia z turbodoładowania często zauważają reklamy firm oferujących naprawę turbosprężarek. Zainteresowani tematem postanowili sprawdzić, co mają do zaoferowania takie zakłady. Powstał pomysł przetestowania turbosprężarek dostępnych na rynku.
W testach nie analizowaliśmy składu spalin auta pracującego na testowanych turbosprężarkach. Jednak niezależne badania prowadzone przez producentów turbosprężarek mówią, że silniki pracujące z turbinami ze zmienną geometrią złożonymi na częściach z odzysku rzadko spełniają normy emisji spalin dla danego silnika.
Zakupiono turbosprężarki z zakładów istniejących na rynku kilka lat, znanych na rynkach lokalnych i zatrudniających kilku pracowników. Telefon od klienta, któremu awarii uległa turbosprężarka w Seacie Toledo z silnikiem BXE 1,9 TDI pomógł wybrać auto do testów. W samochodzie montowana jest turbosprężarka firmy Garrett ze zmienną geometrią nr 751851-0004, do której producent nie sprzedaje żadnych części zamiennych umożliwiających jej naprawę, a jedyną opcją jest zakup turbosprężarki nowej lub po naprawie fabrycznej.