Jest to zatem jedynie połączenie miejskiego minivana z zarysem sylwetki SUV-a. Doskonale ujęła to jedna z firm, nazywając swój model crossovera miejskim wojownikiem. Jest jednak jeden producent, który nie poddaje się tej modzie. To Subaru i jego genialny napęd SYMMETRICAL ALL-WHEEL DRIVE.
SUBARU XV. Crossover z wyglądu

Fot. Bogusław Korzeniowski
Z założenia modele crossover mają karoserię o większym prześwicie, z dużymi kołami i wysoką pozycją pasażerów. Subaru XV jest kwintesencją tego stylu. Prezentowany model ma długość 4465mm, szerokość 1800mm, wysokość 1616 mm, rozstaw osi wynosi 2665 mm, a prześwit to 220 mm. Te gabaryty świadczą, że podczas projektowania nadwozia dużą uwagę przykładano do stylu auta uniwersalnego (najlepiej sprzedający się crossover – jakim jest Nissan Qashqai - ma odpowiednio dł/szer/wys: 4394/1806/1590 mm, a rozstaw osi i prześwit to odpowiednio: 2646 mm i 180 mm). Jeżeli dodamy, że Subaru XV jest oferowany na kołach 225/60R17, to model jawi się nam jako prawdziwy wojownik, który pokona nie tylko miejskie nierówności, ale także doskonale sprawi się w górach i na drogach szutrowych.
Ponieważ Subaru nie jest tak popularne jak Nissan, Toyota, czy chociażby Renault, warto przypomnieć, że obecnie oferowany model XV to pojazd który wszedł na rynek w 2017 roku. Oprócz znacznej poprawy urody karoserii, samochód ten ma podobne wymiary jak poprzednik (poprzedni model miał długość 4450 mm, szerokość 1780mm, wysokość 1570 mm i rozstaw osi 2635mm), ale przede wszystkich ma zupełnie nową platformę podłogową: Subaru Global Platform (SGP).
Platforma ta (na bazie której będą powstawały kolejne generacje samochodów Subaru), poprzez swoją konstrukcję zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa pasywnego, a jednocześnie umożliwia bardziej precyzyjne i komfortowe prowadzenie samochodu.