Test łosia polega na przejechaniu samochodem slalomu pomiędzy słupkami z odpowiednią prędkością. Służy do testowania stabilności pojazdu podczas wykonywania gwałtownych manewrów. Próba ta obnażyła niedoskonałości nowej Toyoty Hilux. Jak stwierdził kierowca, przy pierwszej zmianie pasa ruchu, wszystko jest w normie. Za to podczas próby powrócenia na właściwy pas, auto wydaje się mieć za dużo przyczepności.
W najnowszej Toyocie Hilux wprowadzono nową gamę systemów wspomagających hamowanie. Są to m.in. system aktywnej kontroli trakcji (Active Traction Control, A-TRC), który ułatwia jazdę Toyotą Hilux po śliskim i kamienistym podłożu, funkcję wspomagania podczas zjazdu ze wzniesienia (Downhill Assist Control, DAC), która działa podczas jazdy do przodu i do tyłu, oraz funkcję wspomagania ruszania pod górę (Hill-start Assist Control, HAC). System elektronicznego rozdziału sił hamowania (Electronic Brakeforce Distribution, EBD) automatycznie rozkłada siły hamowania między koła przednie i tylne, w zależności od parametrów pojazdu i warunków na drodze.
Nowy Hilux z kabiną Double Cab jest wyposażony w siedem poduszek powietrznych SRS oraz system Toyota Safety Sense (TSS), który opiera swoje działanie na współpracy kamery i radaru. System bezpieczeństwa czynnego obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) i układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA – dostępny w wersjach SR i SR5).
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?